توسط: تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

دفتر کار دیگر مثل قدیم فقط مکان فیزیکی برای کار کردن یک عده نیست. بلکه ماهیت آن به طور کامل تغییر پیدا کرده. حالا دیگر طراحی مدرن اداری یکی از ویژگی‌های اصلی هر شرکتی شده که می‌خواهد کارکنان خود را حفظ کند؛ از خلاقیت آن‌ها استفاده کند و البته بیشترین بهره‌وری کاری را هم از آن‌ها بگیرد. خیلی از شرکت‌ها همچنان شعار خود را «کارمند سالم، کارمند خوشحال» قرار داده‌اند و به همین دلیل است که شکل دکوراسیون هر شرکت و دفتر کاری بستگی جدی به نیازها و امور جاری کاربران آن دارد. با این حساب، اگر خواستید به دکوراسیون مدرن اداری در دفتر کار خود داشته باشید، با مبلمان اداری بینو تماس بگیرید.

گفتیم طراحی مدرن اداری باید پاسخگوی نیازهای کارکنان بوده و آسایش آن‌ها را تضمین کند. اما دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه این مقاله به ویژگی‌های طراحی مدرن اداری می‌پردازیم تا شما بتوانید بهتر انتخاب کنید.

مبلمان اداری ارگونومیک

اگر بخواهیم ارگونومیک در طراحی مدرن اداری را خیلی خلاصه تعریف کنیم در واقع همان تطابق با نیازهای کاربران می‌شود. این دکوراسیون باید به گونه‌ای باشد که مشکلات فیزیکی و استرس و فشار روی کارکنان را کاهش داده و در عوض تمرکز آن‌ها را بیشتر کند.
همکاران شما چقدر پشت میز اداری خود که می‌نشینند احساس خوب دارند؟ واقعا راحتند؟ اگر جواب شما به این سئوالات منفی است، به فکر سلامت نیروی کار خود باشید و خودتان آن‌ها را به مراکز درمانی بفرستید تا بدن خود ارزیابی کنند. چرا که داشتن یک نیروی کار سالم، در کوتاه‌مدت و بلندمدت کاملا به نفع شما و کسب و کارتان است.

طراحی مدرن فضاهای چندمنظوره اداری

 

طراحی مدرن فضاهای چندمنظوره اداری

 

واقعیت این است که ماهیت و شکل کار بنا به نیاز کارکنان و پیشرفت‌هایی که حاصل شده، به طور کل نسبت به قبل تغییر کرده است. روی همین حساب است که می‌گوییم طراحی مدرن اداری به معنی پیش‌بینی فضاهای چندمنظوره و چندکاره باشد.
اگر دفتر کار شما خیلی بزرگ نباشد، این یکی از راهکارهایی است که قطعا به کارتان خواهد آمد. چرا که از این طریق می‌توانید از فضای محدود خود حداکثر استفاده را داشته باشید. مثلا اینکه در کنار میز خود یک کتابخانه اداری یا فایلینگ کوچک هم تعبیه کنید، باعث می‌شود در کوچکترین فضای ممکن بیشترین میزان وسیله را جا بدهید.

تکنولوژی یکپارچه در طراحی مدرن اداری

بدون تکنولوژی چه بلایی سر دفتر کارهای ما خواهد آمد؟ تا به حال به آن فکر کرده‌اید؟ تکنولوژی نه تنها باعث می‌شود که فرایندهای کاری ساده‌سازی شوند، بلکه مجهز طراحی مدرن اداری با تکنولوژی مناسب کارکنان را هم نسبت به محل کار متعهدتر نموده و آن‌ها بیشتر دوست دارند وقت خود را در آن بگذرانند.
استفاده از صفحه‌های نمایش صاف، پروژکتورها، ادوات اداری تکنولوژی مثل اتصالات مربوط به پخش صدا و نمایش داده تنها بعضی از عناصری هستند که می‌توانند در دفتر کارها باشند تا فعالیت‌ها را بهبود ببخشند و آن‌ها را به تجربیاتی لذت‌بخش‌تر تبدیل کنند.

محیط کار مبتنی بر همکاری

واقعیت این است که باید یک تعادل کامل بین فضاهای خصوصی و فضاهای اشتراکی کار برقرار شود. درست است که این روزها یکی از محبوب‌ترین چیزها در طراحی مدرن اداری، فضای کار اشتراکی است و این هم درست که این فضاها به طور مستقیم روی میزان بهره‌وری افراد تاثیرگذار است و ارتباطات بین آن‌ها را بیشتر می‌کند، ولی این به معنی نفی کامل فضاهای خصوصی نیست.
تلاش خود را بگذارید بر اینکه در محیط کار خود بیشترین میزان همکاری را بین افراد ممکن کنید. اما اصلا از فضاهای خصوصی مثل اتاق استراحت یا جایی برای جواب دادن تلفن‌های شخصی غافل نشوید.

ایجاد انگیزه با عناصر دکوراتیو

 

 

طراحی مدرن اداری با عناصر دکوراتیو

 

یکی از مشخصات طراحی مدرن اداری استفاده از هر عنصر دکوراتیوی است که خلاقیت و الهام‌بخشی را در میان کارکنان بیشتر کند. مثلا این مسئله اثبات شده که رنگ دیوارها، روی حس و حال افراد تاثیر مستقیم دارد.
طراحی مدرن اداری ایده‌آل آن دکوراسیونی است که در آن بین تصویری که می‌خواهید از دفتر کار خود داشته باشید و میزان نور و روشنایی که دارید تعادل برقرار کرده باشید: در این زمینه استفاده از طیف آبی، سبزها و انواع خاکستری پیشنهاد می‌شود.
گفته می‌شود گل و گیاه هم تمرکز کارکنان را بالا می‌برد و آرامش محیط را بیشتر می‌کند. چرا که سطح اکسیژن محیط را بالا می‌برد و هوا را تمیزتر می‌کند.
حالا که طراحی مدرن اداری را شناخته‌اید، آیا می‌خواهید دنبال انجام آن بروید؟ با ما تماس بگیرید!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید