توسط: تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ 1 دیدگاه

طراحی دکوراسیون مطب باید ساده و آرامش‌بخش باشد. پزشکان محترم این نکته را مورد توجه قرار می‌دهند که، بسیاری از مراجعه کنندگان دندان‌پزشکی، ممکن است احساس ترس داشته باشند. البته میزان این ترس در افراد مختلف، متغیر است. کودکان بیشتر از بقیه از این محیط هراس دارند. بنابراین نباید محیط دندان‌پزشکی را با دکوراسیونی پیچیده، استرس‌زا کرد. هرچه این محیط ساده‌تر باشد، تاثیر آن بر آرامش یافتن بیماران بیشتر می‌شود. با استفاده از علوم مختلف زیبایی‌شناسی، می‌توان محیط مطب را زیبا و کارآمد ساخت و حس آرامش را در بیماران ایجاد نمود. این مقاله با هدف ارائه راه‌کارهای مناسب در این زمینه نگاشته شده است. جهت به‌دست آوردن ایده‌های نو با ما همراه شوید.

طراحی مطب پزشکی و دندان‌پزشکی لوکس

همان‌طور که متوجه شدید به‌سادگی می‌توان مطب خود را در میان سایر رقبا و همکاران، به یک برند تبدیل کرد. این امر، در زمان کوتاهی، باعث شناخت و اطمینان بیشتر مراجعه کنندگان و به‌دنبال آن بالا رفتن درآمد می‌شود. در طراحی داخلی مطب دندان‌پزشکی لازم است با یک طراح حرفه‌ای، دقیق و با حوصله مشورت کنید. زیرا دکور مطب چیزی نیست که بتوان آن را همیشه تغییر داد. دکوری که امروز طراحی می‌شود، ممکن است سال‌ها همراه‌تان باشد.

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی

ایمنی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی و دندانپزشکی بسیار اهمیت دارد. در طراحی دکوراسیون مطب، نکاتی چند درباره رعایت نکات ایمنی، باید مدنظر پزشکان و دندان‌پزشکان محترم قرار گیرد. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌نماییم:

اتاق عکس‌برداری

اتاق مخصوص عکس‌برداری با اشعه X باید ایمن باشد و برای جلوگیری از خطرات ناشی از جهش‌زایی اشعه X، با سرب کاور شده باشد. اشعه X مذکور یک پرتو خطرناک بوده و با ایجاد تغییر بر ماده وراثتی، احتمال بروز سرطان را افزایش می‌دهد.

استریل کردن لوازم

یکی از ضروری‌ترین نکات در مطب پزشکی و به‌خصوص مطب دندان‌پزشکی، ضدعفونی کردن لوازم مورد استفاده است. باید تمام وسایلی که در ارتباط با بیمار استفاده شده است، بلافاصله استریل شوند.

زیبایی شناسی در طراحی دکوراسیون مطب

در استفاده از علوم زیبایی شناسی مثل هارمونی و رنگ‌بندی، باید دقت کافی داشت. چیدمان وسایل مطب نیز از نظر فنگ‌شویی اهمیت بسیار بالایی دارد. مشاهده لوازم دندان‌پزشکی به ویژه لوازم جراحی می‌تواند تا حدودی التهاب‌آور باشد و آرامش را از بیماران سلب کند. هم‌چنین توجه به نوع رنگ‌بندی و نورپردازی آرامش بخش، تا حد زیادی می‌تواند از این ترس و استرس جلوگیری کند. در مورد دکوراسیون مطب‌های پزشکی می‌توانید اطلاعات بیشتری در مقاله “دکوراسیون مطب” بدست آورید.

لزوم از بین بردن استرس بیماران مطب

شاید به جرات بتوان گفت اکثر افراد در مراجعه به مطب دندان‌پزشکی دچار نگرانی و استرس می‌شوند. استفاده از سرنگ و تزریق در دهان، دستگاه‌های پر سروصدا و جراحی‌های سرپایی و دردناک همه و همه از عواملی است که در مراجعه‌کنندگان ایجاد ترس و وحشت می‌کند. علاوه بر بحث تخصصی، این‌که پزشکان محترم برای کاستن از این ترس، بهبود وضعیت، ایجاد شوق و علاقه در بیمار مراجعه کننده، چقدر تبحر دارند، شاید مهم‌ترین عامل در پیشرفت کار باشد. اصلی‌ترین اقدام در جهت کاهش استرس بیماران، شاید این باشد که با اهمیت دادن به دکوراسیون داخلی مطب خویش و ایجاد فضایی چشم نواز و زیبا، بیمار خود را از استرس و دلهره دور نمایید.

کابینت و تفکیک‌سازی

استفاده از کابینت‌های روشن با کنتراست زیبا در ترکیب با رنگ‌های تیره می‌تواند زیبایی و ابهت زیادی در فضا ایجاد کند. بسته به متراژ مطب، پارت‌بندی کردن با سکوریت‌های ترنسپرنت (Transparent) می‌تواند ایده جالبی باشد. ترنسپرنت، بر خلاف نامش، نوعی برچسب مقاوم است که توانایی چاپ طرح بر روی آن وجود دارد. در مطب‌های بزرگ، جایگاه تفریح برای کودکان، پیشنهاد خیلی خوبی است به شرطی که از نظر صدا ایزوله باشد. این ایده در ارتقا برندینگ مطب بسیار موثر است.

کانتر منشی در طراحی دکوراسیون مطب

از دیگر مواردی که باید مد نظر قرار داد، می‌توان به کانتر منشی اشاره کرد؛ طراحی ویژه، منحصر به فرد و کارایی آن می‌تواند به زیبایی و طراحی دکوراسیون مطب دندان‌پزشکی کمک شایانی نماید. در مورد طراحی و خرید میز کانتر منتشی پزشکی می‌توانید مقاله “میز مطب دندانپزشکی و اهمیت انتخاب آن در کسب و کار” را بخوانید.

رنگ‌بندی

رنگ‌بندی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی هم‌چون سایر اماکن، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. رنگ‌بندی به ایجاد حس آرامش و بالاتر بردن پرستیژ و هویت‌بخشی محل کار، کمک بسیار زیادی می‌کند. رنگ سفید در دکوراسیون مطب دندانپزشکی، هم‌چون دیگر مطب‌ها، پر استفاده‌ترین رنگ است و در کنار آن می‌توان رنگ‌های شادابی مثل زرد، بنفش و سبز را نیز به کار برد. استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب، جلوه خاصی به دکوراسیون مطب دندانپزشکی می‌بخشد. به کار بردن رنگ‌های ترکیبی و کمپلکس، که قابلیت تغییر و تنظیم دارد، در ساعات مختلف روز، نمای مطب را طوری تغییر می‌دهد که هر بار احساس شود که دکوراسیون مطب خود را تغییر داده‌اید.

نورپردازی

نورپردازی خاص و مناسب برای طراحی دکوراسیون مطب پزشکی و دندان‌پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار است. بخش لابی و سالن انتظار، نورپردازی متفاوتی نسبت به اتاق جراحی می‌طلبد. نورپردازی مناسب، علاوه بر افزایش دید، آرامش خاصی بر فضای مطب حاکم نموده و در نتیجه از میزان استرس فضا می‌کاهد.

سفارش تجهیزات مطب پزشکی و دندانپزشکی

جهت سفارش تجهیزات مطب خود با توجه به نکات فوق اقدام نمایید. تجهیزات مطب، شامل موارد زیادی است. علاوه بر تجهیزات پزشکی مبلمان، صندلی‌های انتظار، میز کانتر، کابینت‌های ذخیره‌سازی وسایل و … همه دارای اهمیت است و باید سعی شود از نوعی باکیفیت و زیبا انتخاب شود. کاربردی بودن و زیبایی این تجهیزات در کنار کیفیت بالای آن‌ها را می‌توایند از شرکت تولید مبلمان اداری بینو بخواهید. جهت سفارش بهترین نوع از این محصولات متناسب با سلیقه و نوع کارتان با متخصصان و کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی‌های رایگان ما نیز بهره‌مند شوید.

قیمت مبلمان مطب پزشکی و دندانپزشکی

قیمت تجهیزات؛ مبلمان پزشکی و دندانپزشکی به نوع، کیفیت و مدل آن بستگی دارد. این محصولات در بینو دارای کیفیتی بالا و تنوعی بسیار زیاد هستند. با توجه به این موارد قیمت این محصولات در بینو بسیار مناسب است. جهت برآورد قیمت محصول مورد نظر خود با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

اگر به دنبال طراحی دکوراسیون مطب پزشکی و دندانپزشکی خود با بروزترین روش‌های دکوراسیون هستید می توانید با ما تماس بگیرید. مبلمان اداری بینو با بیش از یک دهه سابقه‌ی درخشان در تولید مبلمان اداری، میز اداری، صندلی اداری و کابینت اداری آماده‌ی طراحی دکوراسیون مطب، سازمان و ادارات است. علاوه بر این شما می‌توانید جهت مشاوره‌های رایگان با تیم فنی و پشتیبانی ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

  1. بازتاب: چیدمان مطب یا درمانگاه مکانی است که شما بخش مهمی ‌از روز خود را در آن می‌گذرانید

دیدگاهتان را بنویسید