توسط: تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

صندلی اداری ارگونومیک چیست؟ بهترین مدل‎های صندلی اداری ارگونومیک کدامند؟ مزایای استفاده از صندلی اداری ارگونومیک کدامند؟ صندلی اداری ارگونومیک طراحی شده است تا فرد را در هنگام کار راحت نگه دارد، بنابراین آنها می‎توانند بر روی انجام بهترین کار ممکن تمرکز کنند. آنها طراحی شده‎اند تا تلاش و ناراحتی فیزیکی را به حداقل برسانند و از این رو حداکثر بهره‎وری را افزایش دهند.

مزایای استفاده از صندلی اداری ارگونومیک

یکی از مزایای صندلی اداری ارگونومیک که بیش از یک صندلی استاندارد دارد، حمایت از پشت و کمر فرد است. در حالی که تقریبا تمام صندلی‎های اداری یک پد کوچک برای پشتی کمر دارند، صندلی‏‎های ارگونومیک معمولا دارای پایه کلاسیک و همچنین پشتیبانی کمری هستند. این امر ستون فقرات را مستقیما نگه می‎دارد و شوک را برای جلوگیری از تنش وارده به پشت در طول روز، جذب می‎کند. این صندلی ‎ها نه تنها برای ایجاد راحتی در کار است، بلکه به منظور توسعه کارآیی کارکنان به کار می‎روند.

راهنمایی‎های مفید قبل از انتخاب صندلی اداری ارگونومیک

انتخاب صندلی اداری مناسب یک گام مهم در پیشگیری از مشکلات سلامتی در افرادی است که در موقعیت نشسته کار می‎کنند. با استفاده از رویکرد ارگونومی، نشستن به عنوان یک فعالیت خاص بدن فرد را تحت تأثیر شیوه‎ای قرار می‎دهد که یک فرد نشسته با محیط کار ارتباط برقرار می‎کند. یک صندلی اداری یا صندلی کارشناسی ممکن است برای همه مناسب نباشد، ابعاد بدن کاربران باید هنگام انتخاب یک صندلی اداری در نظر گفته شود. جمع آوری داده‎ها در مورد ارتفاع بدن کاربران مهم است. ارتفاع صندلی مطلوب حدود یک چهارم ارتفاع بدن است. این فقط یک قاعده کلی است زیرا نسبت لگن به پا می تواند به طور گسترده‎ای متفاوت باشد.

هیچ صندلی اداری الزاما برای هر فعالیتی مناسب نیست. به عنوان مثال، دندانپزشکان نیاز به یک صندلی متفاوت از کارگران صنعتی یا اپراتورهای کامپیوتر دارند. هزینه‎های نگهداری و تعمیر را در نظر بگیرید. درباره مواردی که برای بررسی و چگونگی انجام بازرسی باید با سازنده باشد چک شود، فکر کنید.

ویژگی هایی که هنگام خرید صندلی اداری ارگونومیک باید مورد توجه قرار گیرند!!!

قابل تنظیم بودن: بررسی کنید که ارتفاع صندلی قابل تنظیم باشد.

محدوده ارتفاع صندلی: بررسی کنید که آیا ارتفاع صندلی را می توان به ارتفاع توصیه شده برای کاربرها که از آن استفاده می کند تنظیم کرد. ممکن است صندلی های دیگر برای کاربران بسیار کوتاه یا بلند انتخاب شوند.

پشتی صندلی: بررسی کنید تا ببینید که پشت صندلی می تواند به صورت عمودی و در جهت جلو و عقب تنظیم شود.

عمق صندلی: صندلی هایی را انتخاب کنید که با بلندترین و کوتاه ترین قد کاربر مناسب باشد.

پایداری: بررسی پایداری صندلی؛ یک پایه پنج نقطه ای توصیه می شود.

ویژگی های دیگر صندلی اداری ارگونومیک که باید مورد توجه باشد!!!

ببینید که صندلی اداری ارگونومیک انتخاب شده دارای ویژگی‎هایی است که به کسی کمک می‎کند تا کار خود را بهتر انجام دهد یا خیر؟ دسته‎ها دارای ارتفاع قابل تنظیم، برای اپراتورهای کامپیوتر مناسب هستند؟ بسته به ابعاد کاری و وظایفی که کارکنان دارند، ممکن است مورد نیاز باشد. ببینید صندلی اداری انتخاب شده دارای ویژگی‎هایی است که کار را راحت ‎تر انجام دهید؟ یک مثال ممکن است این باشد که یک فرد از یک صندلی با کاستور یا چرخ استفاده می‎کند، در حالی که وضعیت کار پایدار بهتر است. اگر صندلی با کاستور مورد نیاز است، آنهایی را انتخاب کنید که مطابق با نوع کفپوش شما باشند. همراهان ارجمند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان در امر خرید انواع صندلی اداری ارگونومیک می‎توانید از طریق شماره زیر ، با مبلمان اداری بینو اقدام فرمایید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید