توسط: تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

سطح راحتی مبلمان اداری به طور مستقیم بر کارایی و بهره‌وری کارکنان در انجام وظایف خود تاثیر می‌گذارد. اگر کارمندی با صندلی اداری خود احساس راحتی نمی‌کند، پریشانی و اضطراب نخستین گام در کاهش بهره‌وری است. صندلی اداری باید دارای شرایط ارگونومی باشد. میزان راحتی مبلمان اداری رابطه‌ی مستقیمی با حال عمومی کاربر آن و نحوه‌ی انجام کارش دارد. به عنوان مثال باید بدانیم یک میز یا صندلی اداری بسته به مقدار بودجه‌ای که صرف خرید آن شده است، تا چه اندازه راحتی را برای کارکنان فراهم می‌کند. راحتی فرد در راستای رعایت سلامت فیزیکی بدن و سلامت روانی ذهن او است.

مضرات استفاده از صندلی اداری نامناسب

کارمندی که ناچار به کار کردن در ساعات متوالی است، نباید برای رسیدن به صفحه کلید بر روی میز، دچار مشکل شود. فشار وارده می‌تواند ناشی از ارتفاع کم یا زیاد صندلی اداری‌اش باشد. بسیاری از افراد، اگر مبلمان اداری مناسب استفاده نکنند، در طی روز دچار سردرد می‌شوند، که ناشی از قرار گرفتن سر در جهت اشتباه رو به مانیتور در تمام روز، یا سندروم تونل کارپال ناشی از مکان نادرست صفحه کلید بر روی میز است. میزان راحتی مبلمان اداری میزان کارآمدی فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد. اگر فردی از مبلمان اداری که در اختیار دارد، راضی نیست، بهره‌وری لازم را نخواهد داشت.

سطح راحتی مبلمان اداری چقدر باید باشد؟

ارگونومی بدن انسان تحت تاثیر ارتفاع، نرمی و حرکت صندلی اداری قرار می‌گیرد. اگر صندلی نرم و قابل حرکت باشد، کارمند فضای زیادی برای انجام کارهای خود خواهد داشت، که در این صورت سلامت او نیز به خطر نخواهد افتاد. میزان راحتی مبلمان اداری وابسته به نوع آن وسیله است. سطح راحتی مبلمان اداری را در تعدادی از تجهیزات و مبلمان اداری در ادامه متن ذکر می‌کنیم:

میزان راحتی صندلی اداری

صندلی اداری باید دارای شرایط استاندارد باشد. ارگونومیک بودن این صندلی بسیاری از ملزومات راحتی را در آن فراهم می‌نماید. یک صندلی باید دارای ارتفاع، اندازه و زاویه پشتی متناسب با بدن کاربر خود باشد. هم‌چنین چرخ‌های روان و راحت، با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، برای انجام فعالیت‌های متفاوت و متناسب با نوع فعالیت کاربر، علاوه بر راحتی، کار او را سرعت می‌بخشد. به این روش نیازی به خم و راست شدن‌های بی‌مورد نیست. مواردی از این قبیل کمک می‌کند تا کاربر در انجام هر کاری فشار کمتری را تحمل کند و در عوض سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

سطح راحتی مبلمان اداری

ست مبلمان اداری باید به گونه‌ای باشد که مراجعه کننده در آن احساس راحتی داشته باشد. میزان راحتی مبلمان اداری زمانی تعیین می‌شود که این وسیله کاربردی باشد. گرچه ظاهر و نمای مبلمان نیز در دیزاین داخلی محیط، تاثیر بسیار زیادی دارد، اما راحتی و آرامشی را که یک مبل منتقل می‌کند، اولویت اول آن است. یک مبل ناراحت باعث ایجاد تنش و حس بد در مراجعه کننده می‌شود و تجربه بدی را در ضمیر ناخودآگاه فرد برجای می‌گذارد. در نهایت ممکن است ارباب رجوع مراجعه بعدی را به تاخیر بیاندازد یا از مراجعه بعدی صرف نظر نماید.

میزان راحتی میز اداری

میز اداری باید دارای اصول و استاندارهای ارگونومیک یک میز مناسب باشد. میزهای اداری بار بزرگی را بر دوش می‌کشند. آن‌ها باید شرایطی را فراهم نمایند که فرد استفاده کننده از آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد. ارتفاع استاندارد، سطح صاف و یکنواخت و مکان‌های ذخیره‌سازی این میزها دارای اهمیت است. به‌علاوه این میزها باید متناسب با کار فرد انتخاب شده باشند، در غیر این صورت از حالت کاربردی بودن خارج می‌شوند. کاربردی نبودن میز مورد استفاده، در طولانی مدت، ممکن است، باعث آسیب بدنی و خستگی جسمانی زیادی شود.

میزان راحتی پارتیشن اداری

در فضاهای اداری باز، پارتیشن بندی اهمیت زیادی دارد. هر اندازه هم لازم باشد بخش‌های متفاوت با هم در ارتباط باشند، باز هم در مواقع خاصی هر بخش نیاز به استقلال جداگانه، آرامش و نظم مخصوص به خود دارد. انواع پارتیشن، بنابر نیاز آن بخش کمک بسیار زیادی در ایجاد آرامش و راحتی هر بخش خواهد داشت.

میزان راحتی کتابخانه اداری

کتابخانه‌های اداری دارای بخش‌های متفاوتی هم‌چون کتابخانه مدیریتی، کتابخانه اتاق کار، کمد اداری استاندارد یا زونکن و فایل کشویی پرونده‌خور هستند. منظور از راحتی این تجهیزات آن است که آن‌ها کاربردی باشند. به عنوان مثال یک کتابخانه باید دارای متریال با کیفیت و قفسه‌های با اندازه‎‌های استاندارد برای نگه‌داری کتاب‌ها، فایل‌ها و کاتالوگ‌ها باشد. هم‌چنین برای یک مکان عمومی مانند اداره یا شرکت، میزان امنیت مهم است و ممکن است لازم باشد بعضی کشوها یا قفسه‌ها قفل داشته باشند. زونکن‌ها و فایل‌های کشویی نیز در عین کاربردی بودن باید نمای ظاهری اتاق را برهم نزنند. هم‌چنین دارای اندازه و تعداد مناسب برای انبوه پوشه‌ها باشند.

میزان راحتی کمد اداری

میزان راحتی کمد‌های اداری را، باید از چند منظر مورد توجه قرار داد. به عنوان نمونه؛ یک کمد مناسب باید از تعادل، استحکام و زیبایی خوبی برخوردار باشد. این کمد باید کاربردی باشد و نوع آن متناسب با نیاز، تهیه شده باشد. اندازه‌ی طول، عرض و ارتفاع این کمدها باید متناسب با مکان نصب آن‌ها باشد. هم‌چنین نوع اتاقی که کمد برای آن تهیه می‌شود، دارای اهمیت است. به عنوان مثال کمد اتاق کارمندان با کمد اتاق ریاست تفاوت بسیاری دارد.

میزان راحتی تجهیزات سالن کنفرانس

سالن‌های کنفرانس مجموعه‌ای از تجهیزات را لازم دارند. معماری داخلی، صندلی‌های کنفرانس، وسایل ارتباطی متناسب با این نوع سالن، نور پردازی، صحنه اجرا و … . همه موارد ذکر شده، درصورتی که کاربردی، زیبا و راحت باشند، می‌توانند نظر مناسب استفاده‌کنندگان را تامین نمایند.

خرید مبلمان و تجهیزات اداری

برای خرید مبلمان اداری و تجهیزات متناسب با آن، به سراغ شرکت‌های معتبر بروید. از آن‌ها کارت ضمانت و خدمات پس از فروش را تقاضا نمایید. به این شیوه حتی در صورت پایین بودن کیفیت، هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد و وسیله با کیفیت پایین تعویض می‌شود. نکته بعدی در خرید مبلمان اداری میزان راحتی آن است. با توجه به نکات گفته شده در این مقاله میزان راحتی مبلمان اداری را مورد ارزیابی قرار دهید. هم‌چنین بعضی فضاهای اداری خاص، نیاز به نظر دقیق و کارشناسانه دارند، تا از مبلمان و تجهیزات متناسب با آن فضای کاری استفاده شود.

پیشنهاد ما

مبلمان اداری بینو کارشناسان و متخصصان خود را، جهت راهنمایی دقیق، به مکان مورد نظر اعزام خواهد کرد. بررسی کارشناسی متخصصان ما، به صورت رایگان ارائه خواهد شد. گروه تخصصی بینو آماده ارائه خدمات در زمینه فروش مبلمان و تجهیزات اداری است. برای بررسی، مشاوره و خرید مبلمان اداری بینو با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید