توسط: تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

استفاده‌ی شایسته از هنر دکوراسیون و مبلمان اداری مناسب در دفتر کار مهم است؛ نه فقط به این دلیل که هنگام ورود به فضای اداری خوب و زیبا به نظر برسد بلکه به دلایل دیگری از جمله راحت بودن و در دسترس بودن برای کارمندان و مشتریان. هرکسی دوست دارد زمانی که وارد دفتر کار می‌شود آن را تمیز، مرتب، منظم و با ظاهری جذاب و راحت ببیند. دلایل دیگری نیز برای اهمیت دکوراسیون و مبلمان اداری مناسب وجود دارد مانند افزایش روحیه و بهره وری کارمندان. این یک واقعیت انکار ناپذیر است که کارمندان وقتی مبلمانشان راحت، ایمن و جذاب باشد در کارهای خود بهتر عمل می‌کنند. دکوراسیون و مبلمان اداری کارمندان شامل میز اداری، صندلی اداری، کابینت و فایل، کف پوش، میز کنفرانس، میز پذیرش و جانمایی تک تک اجزایی که در فضای اداری به آن نیازمند هستند می‌شود.

دکوراسیون و مبلمان ادار
دکوراسیون و مبلمان اداری

دکوراسیون و مبلمان اداری چه نقشی در سازمان دارند؟

همان گونه که تاکنون بارها گفته‌ایم فضای اداری شامل چندین بخش می‌شود. یک بخش ورودی و پذیرش. در این بخش اولین برخورد مشتریان، نمایندگان بازار و حتی کارمندان آینده با سازمان شما رخ خواهد داد. آن‌ها با توجه به وضعیت معماری، دکوراسیون و مبلمان اداری مورد استفاده در این فضا شما را قضاوت می‌کنند. بخش کارمندان شما در فضای اداری را شامل می‌شود. در ساختمان شما کارمندان به طور متوسط روزانه ۸ ساعت را مشغول به کار هستند. صرف یک سوم زمان روزانه این اجازه را به آن‌ها می‌دهد که نسبت به مبلمان اداری مورد استفاده و دکوراسیون تعبیه شده برای خود در فضای اداری کنشگر باشند. بدان معنا که برای ان‌ها مهم باشد که دکوراسیون و مبلمان اداری با چه شیوه‌ای طراحی شده است. آیا از سلامتی آن‌ها محافظت می‌کند. آیا به بهبود کار آن‌ها می‌انجامد؟ آیا توان آن‌ها را تحلیل نمی‌برد؟ و بسیاری از سوالات دیگر. ما در این متن به این موضوع خواهیم پرداخت. پس تا انتهای متن همراه ما باشید.

مبلمان اداری و مشتری

در بخش پیش به صورت خلاصه گفتیم که دلیل دیگر داشتن مبلمان مناسب در دفتر کار شرکای تجاری و مشتری است. بسیار مهم و ضروری است که از این افراد به روشی حرفه‌ای استقبال شود. آن‌ها در مبلمان اداری راحتی، جذاب و حرفه‌ای بنشینند. علاوه بر این، مبلمان اداری نیز باید منعکس کننده ماهیت تجارت شما باشد. یک فضای گرم و جذاب مهم است اما مبلمان شما نیز باید طراحی و هدف را برای کار شما ترکیب کند. از همه مهمتر، مبلمان مناسب در دفتر کار شما همچنین باید از مواد تجدیدپذیر و ساخته شده از محصولات سازگار با محیط زیست استفاده کند. این گونه موارد که گفته شد، امکان‌پذیر نیست مگر با دکوراسیون و مبلمان اداری هدفمند.

فضای اداری و مبلمان

علاوه بر این، دکوراسیون و مبلمان اداری در کل یک سازمان باید به گونه‌ای طراحی شود که دارای دمای مناسب اتاق، محلی برای آویزان کردن کت، فضای تفریحی و اتاق استراحت برای کارمندان باشد. دارای مکانی باشد که آن‌ها بتوانند چندین بار در طول روز بنشینند و استراحت کنند. برای مشاغل بزرگتر، یک اتاق سازمانی با یک میز بزرگ، صندلی‌ها و لامپ‌هایی با نور ملایم نیز لازم است. در صورت وجود مبلمان و لوازم مناسب، داشتن یک اتاق بزرگ که جلسات را در آن برگزار می‌کنید می‌تواند جلسات را لذتبخش کند.

هنگام تجهیز فضای اداری، دکوراسیون و مبلمان اداری یادتان نرود؛ هنگامی مبلمان جذاب و راحت است. کارمندان زمانی کار بسیار بهتری انجام می‌دهند و در محیط کار خود احساس تحریک و شادی می‌کنند که دکوراسیون و مبلمان اداری مناسبی داشته باشند. این باعث می‌شود احساس نیاز و اهمیت کنند. در بیشتر موارد، انگیزه کارمندان بیشتر است زمانی که محیط کار آن‌ها مدرن، تمیز و سازمان یافته باشد. دفاتر قدیمی و تاریک می‌توانند بر عملکرد و روحیه کارمندان تأثیر منفی بگذارند. البته وقتی کارمندان بهتر کار می‌کنند که محیط کارشان چندان استرس‌زا نباشد.

دکوراسیون و مبلمان اداری
دکوراسیون و مبلمان اداری

مبلمان اداری؛ کاربردی براساس نیازمندی

نکاتی وجود دارد که در هنگام خرید مبلمان اداری برای دفتر کار، به شما کمک می‌کند مانند تعیین نیازهای شما. مبلمان خریداری شده شما باید براساس آنچه شما و کارمندانتان برای کار موثر و کارآمد نیاز دارند باشد. مبلمان شما باید متحرک و متناسب با محیط دفتر باشد. برای این کار ابتدا شما می‌بایست نیازمندی‌های خود را بشناسید، سپس، لیستی از حداقل مبلمان مورد نیاز خود را تهیه کنید تا مبلمان مورد نیاز خود را خریداری نکنید. مهمتر از همه، خرید مبلمان کاربردی است. مبلمان باید مناسب کارمندان و همچنین مشتریان و همکاران شما باشد. علاوه بر این، به سلامتی و ایمنی نیز فکر کنید. صندلی اداری یا میز اداری اشتباه می‌تواند باعث نگرانی‌های سلامتی کارمندان از جمله کمردرد، گردن درد، خستگی و تحریک‌پذیری شود. نیازمندی و کاربردی بودن از جمله اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین اصول دکوراسیون و مبلمان اداری یک سازمان است.

نتیجه گیری

برای نتیجه گیری، هنگام خرید مبلمان منحصر به فرد در اتاق هیئت مدیره، فاکتورهای زیادی باید در خاطر داشته باشید، از جمله راحتی، دسترسی و سلامتی کارمندان، مشتریان و همکاران. انتخاب‌های موجود را با دقت مرور کنید. آنچه را که برای مبلمان اداری نیاز دارید در خاطر داشته باشید. سپس این عوامل را با بودجه خود مقایسه کنید. مبلمان مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی را برای همه افراد درگیر ایجاد کند! این نکته را درک کنید که چگونه مبلمان مناسب می‌تواند دفتر شما را به محیطی راحت و جذاب تبدیل کند! دکوراسیون و مبلمان اداری مناسب، راحت و در دسترس می‌تواند هر اتاقی و فضای اداری را به اتاقی تبدیل کند که همه از آن لذت خواهند برد.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما به نگارش درآمده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ نوشتار و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی ذکر شده‌اند و یا در ادامه خواهیم گفت، همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که محیط کاری شما از نظر مبلمان اداری نظیر میز کار اداری، صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب جهت ورود به فروشگاه فرا رسیده است. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی‌های دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید