توسط: تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

دکوراسیون داخلی و شروع یک خلاقیت

 

دکوراسیون داخلی به علم و هنر ساخت یک فضای داخلی زیبا و دل انگیز اشاره دارد که در عین حال عملکردی مفید نیز برای ساکنان آن محیط دارد. گاهی فضای خارج از ساختمان نیز جزئی از دکوراسین داخلی به شمار می‌رود، اما عموماً واژۀ دکوراسیون داخلی به طراحی داخلی اشاره دارد. طراحی داخلی یک موضوع جذاب برای اغلب افراد است و هر فردی کمابیش حتی بدون داشتن مهارت لازم و تخصص کافی، تجربۀ چیدمان و تزئین یک خانه یا دفتر را داشته است؛ اما واضح است که انجام دکوراسیون داخلی توسط یک طراح خبره و با تجربه، مسلماً نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

 

طراحان داخلی چه کاری را انجام می دهند؟

یک طراح داخلی به کسی اطلاق می‌شود که برای طراحی و اجرای چیدمان یک فضا انتخاب می‌شود. این کار در ابتدا ممکن است در حد  انتخاب رنگ، قرار دادن مبلمان و جابجایی سایر وسایل به نظر برسد؛ اما در واقع فراتر از انجام این امور است. طراحان داخلی در اجرای کار خود هر دو مؤلفۀ عملی و تئوریک را توأمان در نظر می‌گیرند. آنها در ابتدا از محل پروژۀ مورد نظر بازدید می‌کنند. سپس با مدیر ساخت و ساز قرار ملاقات می‌گذارند، به ویژه اگر پروژۀ مورد نظر، بزرگ و تجاری باشد. در ادامه با توجه به فضا، دانش خود و امکاناتی که در اختیار دارند، در پی طراحی و اجرای دکوراسیون به بهترین شکل برمی‌آیند.

علاوه بر این موارد، حتی می‌توان برای چیدمان مجدد و یا تغییر دکوراسیون داخلی منزل نیز، از طراح کمک گرفت. یک طراح خبره و با تجربه به شما این اطمینان را می‌دهد که بتوانید از حداکثر فضای موجود استفادۀ مفید و لازم را ببرید و در حین انجام تغییرات، از رعایت نکات ایمنی و سالم بودن کار، اطمینان حاصل کنید.

 

هنر ترکیب

دکوراسیون داخلی در واقع اجرای یک هنر ترکیبی است که به ما نشان می‌دهد چطور می‌توان بخش‌های مختلف یک فضا را با یکدیگر متناسب و همگون کرد. یک طراح داخلی با استفاده از متریال و مواد مختلف و ترکیب هنرهای مدرن و سنتی، ممکن است ماه‌ها بر روی پروژۀ خود کار کند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید