توسط: تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر پس از طی شدن زمان کاری و هنگام بازگشت به خانه و در ساعات غیر کاری دچار دردهای عضلانی، اسپاسم و… می‌شوید و این دردها هر چند وقت یکبار به سراغ شما می‌آیند به میز اداری، صندلی اداری و به صورت کلی مبلمان اداری خود شک کنید و آن‌ها را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهید. مبلمان اداری خود را به چشم خریدار بررسی کنید. آیا صندلی ارگونومیک مناسب دارید؟ میز شما می‌تواند متناسب با کار شما قابلیت‌های کاربری مختلف را در اختیار شما بگذارد؟ کدام یک از اعضای بدن شما بیشتر تحت فشار و درد قرار دارد؟ این مشکلات را می‌توان با خرید مبلمان اداری جدید و جانمایی آن در فضای اداری حل کرد؟ مبلمان اداری جدید می‌بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ کدام یک از بخش‌های آن مهم‌تر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا پاسخی مناسب برای این سوالات بیابیم.

خرید مبلمان اداری جدید برای سازمان
خرید مبلمان اداری جدید برای سازمان

خرید مبلمان اداری جدید برای فضای اداری

با وجود سرعت قابل توجه و پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر چه بخواهیم چه نخواهیم ما به صورت ناخودآگاه مدت زمان بیشتری را پشت میزهای اداری مشغول به کار هستیم و به نوعی بیشترین زمان کاری خود را پشت میز اداری و نشسته بر صندلی اداری سپری می‌کنیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد حداقل یک سوم زمان روزانه‌ی خود را در محل کار هستند و میز اداری و صندلی اداری در صورت مناسب بود می‌تواند بازدهی آن‌ها را افزایش دهد. بنابراین مدیران سازمان‌ها این روزها در خرید مبلمان اداری جدید وسواس کافی را به خرج می‌دهند. در ادامه ده سوالی را که یافتن پاسخ مناسب برای آن‌ها می‌تواند به خرید مبلمان اداری جدید و مناسب در سازمان شما کمک کند را بررسی می‌کنیم.

۱ – واقعاً به چه نوع مبلمان اداری نیاز داریم؟

در ابتدا ممکن است این تصور ایجاد شود که هر نوع مبلمان اداری استاندارد متناسب با سازمان شماست اما در حقیقت این گونه نیست. شما می‌بایست متناسب با سبک اداری و سازمانی خود اقدام به خرید نمایید همین طور در خرید خود به نوع کار کارمندان نیز توجه کنید زیرا هر میز اداری و صندلی اداری می‌تواند یک کاربرد جداگانه و متفاوت داشته باشد. برای مثال شما نیاز نیست برای تمامی افرادی که فریلنس با شما کار می‌کنند سیستم کامپیوتری، مبلمان اداری، میز اداری و صندلی اداری تهیه کنید. در این رابطه می‌توانید “راهنمای خرید مبلمان اداری برای سازمان و ادارات” را بخوایند.

۲- کیفیت ساخت مبلمان اداری چگونه باید باشد؟

کیفیت ساخت مبلمان بسیار مهم است. یک کارمند که هر روز، پنج روز در هفته، هشت ساعت روی یک صندلی می‌نشیند، فشار زیادی به آن وارد می‌کند و اگر بد ساخته شده باشد، بسیار زود حالت خود را از دست می‌دهد.
میز اداری که به سختی می‌تواند وزن یک لپ تاپ را تحمل کند چندان خوب نیست، به خصوص اگر آن میز اداری برای کاربری باشد که به تعداد زیادی سند و کتاب را می‌بایست بر روی میز خود داشته باشد.

۳- میز اداری از چه چیزی ساخته شده است؟

دانستن اینکه مبلمان شما از چه چیزی ساخته شده است به دلایل مختلفی مفید است، از جمله دانستن اینکه اگر مثلاً یکی از میزها با تغییر ارتفاع هر چند کم از کاربر پشتیبانی می‌کند، چقدر راحت می‌تواند به راحتی کاربر کمک کند. برای مثال پایه‌های میزها می‌توانند از آهن یا چوب باشند و هرکدام یک مزیتی دارند. علاوه بر این جنس میزها می‌تواند از چوب، آهن، شیشه، فولاد و… نیز باشد.

۴ – مبلمان اداری ضمانت دارد؟

حتی مبلمان باکیفیت عالی نیز ممکن است نقص داشته باشند یا به دلیل محدودیت فضا در دفتر شما برای شما مناسب نباشد. در خرید مبلمان اداری جدید می‌بایست به این موضوع فکر کنید که مبلمان اداری می‌تواند نیاز شما را برآورده کند یا خیر و در این صورت اگر دچار مشکلی شد برای شما هزینه‌آور است یا با استفاده از ضمانت نامه می‌توانید میزان هزینه را بسیار کم کنید.

۵- ارزش ریالی مبلمان اداری جدید چه میزانی است؟

آیا برچسب قیمتی که شما به عنوان خریدار به هنگام خرید مبلمان اداری جدید بر روی آن می‌بینید شامل مالیات بر فروش می‌شود؟ در مورد هزینه‌های تحویل چطور؟ اگر در حال خرید مبلمان چوبی هستید آیا به طور کامل نصب شده است یا بسته‌بندی شده است و صحیح و سالم به دست شما می‌رسد؟

۶ – هر فرد چقدر فضا و حریم خصوصی نیاز دارد؟

یک کپی رایتر به فضای متفاوتی برای یک دفتردار نیاز دارد و یک معمار به فضای متفاوتی برای حضور نماینده خدمات مشتری نیاز دارد. شخصی که زمان زیادی را با تلفن می‌گذراند به فضایی آرام‌تر و خصوصی‌تر و افرادی که تمام روز در یک تیم مشترک کار می‌کنند نیاز به فضایی متفاوت‌تر دارند.
قبل از خرید انبوه میز و صندلی‌های یکسان برای افراد با نیازهای بسیار متفاوت، بدانید که هر فرد یا گروهی از افراد به چه چیزهایی نیاز دارند.

خرید مبلمان اداری جدید
خرید مبلمان اداری جدید

۷ – چه سبکی برای مبلمان اداری مناسب است؟

آیا شما یک شرکت جوان و مدرن هستید یا یک شرکت قدیمی و سنتی؟ آیا شخصیت برند و شرکت شما در میزهای بلوط جامد با رویه‌های چرمی بهتر منعکس می‌شود یا پایه‌ها و میزهای کار؟ در خرید مبلمان اداری جدید به سبک سازمانی خود توجه ویژه‌ای کنید.

۸ – چه نوع فرهنگ شرکتی را نمایان می‌سازید؟

مبلمانی که انتخاب می‌کنید و نحوه چیدمان آن تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ شرکت خواهد داشت. باید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید کار تیمی یا فردگرایی را تشویق کنید، یک فضای سرگرم‌کننده و نوآورانه یا یک فضای جدی و اختصاصی، شرکتی که در آن افراد می‌خواهند تجربه کسب کنند و سریع رشد کنند، یا شرکتی که در آن می‌خواهند در یک شغل طولانی و پایدار مستقر شوند. این موضوع یکی از نکات اصلی در خرید مبلمان اداری جدید است. در این رابطه نیز ما به شما پیشنهاد می‌کنیم “چگونه مبلمان اداری بر بهره وری کارمندان تأثیر می‌گذارد” را بخوانید.

۹- انعطاف‌پذیری مبلمان اداری؟

برخی از شرکت‌ها به افرادی نیاز دارند که بتوانند به سرعت و به راحتی حرکت کنند، فضاهای کاری را در عرض چند دقیقه به جای چند روز تغییر دهند و بتوانند در یک لحظه به یک تیم جدید بپیوندند. دیگران به برنامه ریزی بلندمدت، تیم‌هایی که سال‌ها رشد می‌کنند و با هم کار می‌کنند و حس ثبات نیاز دارند. در خرید مبلمان اداری جدید می‌بایست مبلمانی انتخاب می‌کنید که متناسب با نوع انعطاف یا ثباتی باشد که می‌خواهید.

۱۰ – مراجع

در نهایت، از شرکت سازنده یا ارائه دهنده مبلمان یک تاریخچه‌ی ارائه خدمت بخواهید. داشتن تاریخچه و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها به شما کمک می‌کند تا به توافق تجاری برسید.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، محیط اداری برای کارمندان باید محیطی باشد که از آمدن روزانه به آن لذت ببرند. کیفیت، بهره وری مطلوب، محیطی مشارکتی و کارکنان شاد را در فضای اداری نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری و خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک است. ما در بینو برای ارائه و مشاوره در زمینه‌ی خرید مبلمان اداری به صورت رایگان در خدمت شما هستیم. اگر قصد خرید مبلمان اداری را دارید با ما تماس بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید