توسط: تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

بی‌شک در هر محیط کاری، کارکنان زمان زیادی را صرف نشستن بر روی صندلی اداری خود می‌کنند. در این راستا، در اختیار داشتن صندلی اداری مناسب، لازمۀ افزایش بهره‌وری آنان خواهد بود. هر نوع صندلی اداری برای ایجاد حس راحتی در کارکنان، باید دارای خصوصیاتی باشد که ما در ادامه این مقاله به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

 

تنظیم ارتفاع صندلی اداری

اولین و مهمترین نکته این است که چگونه ارتفاع صندلی اداری خود را تنظیم کنیم. ارتفاع صندلی باید با توجه به ارتفاع تنۀ فرد با میز تنظیم شود. بنابراین قسمت آرنج باید در زاویۀ ۹۰ درجه بر روی دسته‌های صندلی قرار گیرد. اگر ارتفاع صندلی شما خیلی کم باشد، دست‌هایتان خیلی بالا خواهد بود که باعث ایجاد تنش در گردن و شانه خواهد شد. اگر صندلی شما بیش از حد بالا باشد، در نهایت به یک وضعیت نزولی خواهید رسید که دوباره می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بنابراین، زمانی که بر روی صندلی خود نشسته‌اید، ارتفاع صندلی خود را متناسب با بدنتان تنظیم کنید.

 

تنظیم گردشی صندلی اداری

هنگام خرید، صندلی را خریداری کنید که ترجیحاً دارای قابلیت چرخیدن به میزان ۳۶۰ درجه را داشته باشد، این قابلیت باعث می‌شود تا به راحتی و در جهت‌های مختلف حرکت کنید بی‌آنکه نیاز باشد تا از جای خود بلند شوید.

 

تنظیم پشتی صندلی اداری

پشتی صندلی اداری باید به میزان زیادی دارای نرمی و انعطاف‌پذیری باشد. علاوه بر آن، باید دارای تنظیمات شیب نیز باشد که شرایط راحتی را برای کاربر ایجاد کند.

 

تنظیمات مرتبط با سلامتی

سعی کنید تنظیمات صندلی اداری خود را با وسائلی که در کار استفاده می‌کنید، هماهنگ کنید. برای مثال شما تمام روز از موس و کیبورد استفاده می‌کنید. بنابراین لازم است تنظیمات ارتفاع آن متناسب با این وسائل باشد. همچنین جایگاه مانیتور هم باید به طور کامل مقابل چشم کاربر باشد تا از ایجاد فشار بر گردن و ستون فقرات وی جلوگیری شود. در این راستا، انتخاب میز مناسب هم که در هماهنگی با صندلی اداری باشد نیز بسیار مهم است.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید