توسط: تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

 

بر اساس شنیده‌ها،”تصور اول، آخرین تصور است”. به ویژه در این جهان مادی‌‌گرا، اولین تصور در نگاه و برخورد اول شکل می‌گیرد. با توجه به این مسئله، همگی سازمان‌ها تلاش می‌کنند روش‌های مختلفی را برای ایجاد یک احساس خوشایند بر روی مشتریان خود به‌کار گیرند و آن را باور کنند، در ایجاد این حس خوشایند و اعتماد، میزهای پذیرش نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

نقش میز پذیرش در جذب مشتری

امروزه کل جهان، یک بازار عظیم است که افراد مختلف با خرید و فروش کالا و ارائه خدمات گوناگون در حال فعالیت هستند. همۀ فروشندگان که به نوعی کالایی را وارد بازار می‌کنند، می‌کوشند روش‌های خاصی را برای جذب مشتری به کار گیرند. کیفیت محصولات، نوع خدمات و میزان قیمت از عوامل تأثیرگذار در جلب نظر مشتری هستند. اما یکی از مهم‌ترین عوامل که حتی پیش از خرید و فروش، تأثیر خود را بر جای می‌گذارد، ظاهر دفتر، به ویژه قسمت و میز پذیرش است. در دفاتر شرکت‌های بزرگ هر بخش، نقش و وظایف مهمی بر عهده  دارد. مانند میز و صندلی اداری، ایستگاه‌های کاری و… ، اما قسمت پذیرش، قسمت ورودی سازمان است. جایی که مشتری برای اولین بار وارد شده و تصورش در مورد کل سازمان، اهداف آن، شهرت و نوع کسب و کار آن شرکت، در ذهن وی شکل می‌گیرد. در رابطه با اهمیت میز پذیرش باید اضافه کنیم که هنگام ورود مشتری یا بازدیدکننده به مجموعه، به طور مستقیم با میزبان خود روبرو می‌شود. بنابراین، میز پذیرش باید در عین زیبایی، حس صمیمیت و پذیرا بودن را به مراجع‌کننده القا کند. به طوری که وی برای مراجعه حتی یک لحظه هم دچار تردید نشود. نتیجۀ این اعتماد هم توسعه کسب و کار شما می‌باشد.

 

نقش میز پذیرش در نشان دادن اعتبار شرکت

اگر میز پذیرش نامرتب و بی‌نظم باشد، مشتری ممکن است تصور کند که رفتار رسمی سازمان نیز غیرحرفه‌ای و سازماندهی نشده است. از سوی دیگر، اگر آن را مرتب و منظم سازماندهی کند، مشتری می‌تواند فضای کاری را حرفه‌ای را با چشم ببیند. همین برخود اول، در افزایش اعتبار شرکت در نظر مشتری بسیار تأثیرگذار است. میزهای پذیرش در مقایسه با سایر مبلمان اداری، بخشی بسیار مهم و مؤثر در هر فضای کاری هستند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید