توسط: تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

خرید انواع مبلمان اداری برای سازمان‌ها و دفاتر اداری در بیشتر موارد کار بسیار دشواری است. با این حال اگر شما دفتر اداری جدید خود را راه اندازی کرده اید. یا اگر به فضای اداری جدید نقل مکان نموده اید. یا می‌خواهید با ایجاد یک تعییر اساسی فضای اداری خود را بهتر و جذاب‌تر کنید میبایست اطلاعات کافی از انواع مبلمان اداری داشته باشید. با داشتن اطلاعات کافی به هنگام خرید انواع مبلمان اداری، احتمل خرید اشتباه و صرف هزینه‌ی نادرست برای شما بسیار کاهش می‌یابد. به صورت کلی می‌توان گفت عواملی چون بودجه، فضای کاری، سبک مبلمان اداری، نوع کسب و کار و عوامل دیگر از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت مبلمان اداری به هنگام خرید انواع مبلمان اداری موثر باشند.
اگر به تغییر دکوراسیون و بهبود فضای اداری و سازمانی خودفکر می‌کنید، با ما تا انتهای این متن همراه باشید. ما اطلاعات و نکات بسیار کاربردی را برای خرید انواع مبلمان اداری را به اشتراک خواهیم گذاشت.

نکات خرید انواع مبلمان اداری

برای خرید یک مبلمان اداری مدرن و خوب بهتر است نکاتی را در نظر گرفنت. این نکات می‌تواند به خریدار کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشد. اما کدام نکات می‌تواند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. نکاتی را که در ادامه خواهید خواند نتیجه‌ی بیش از دو دهه تجربه‌ی تیم مبلمان اداری بینوست که در اختیار شما قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت که برای خرید انواع مبلمان اداری می‌بایست شش نکته‌ی هم را در نظر داشته باشید که عبارت‌اند از:

فضای اداری

یکی عوامل مهم و تعیین کننده در خرید انواع مبلمان اداری برای فضاهای سازمانی، شناخت فضای اداری در اختیار است. اندازه‌ی دفتر اداری می‌تواند به نوعی تعیین کند که فضای اداری شما به چه نوع و سبک مبلمان اداری نیازمند است. برای مثال اگر محل کار استارت آپی است می‌توان از میز کارگروهی استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد میز کارگروهی می‌توانید مقاله “استفاده مناسب از میز کارگروهی” را بخوانید.
اگر فضای اداری شما بزرگ و از مساحت قابل توجهی برخوردار است می‌تواند خرید انواع مختلف مبلمان اداری را در دستور کار قرار دهید. مبلمان اداری مدولار اگر یک فضای کاری مدرن را در نظر دارید، گزینه‌ی مناسبی است. مبلمان اداری کلاسیک اگر مشتریان کسب و کار افراد خاصی هستند می‌تواند به ابهت و شکوه کار شمابی افزاید. مبلمان اداری مدرن نیز می‌تواند برای فضای اداری مورد استفاده قرار گیرد که کارمندان آن نسل جدید هستند و راحتی را به خوبی به آن‌ها منتقل می‌کنید.
همچنین به هنگام خرید انواع مبلمان اداری بهتر است اطمینان حاصل کنید که آن چه انتخاب کرده‌اید متناسب با فضای در اختیار شماست، می‌توان آن‌ها به خوبی جانمایی نمود. همچنین پس از جانمایی به شما اجازه خواهد داد که سایر تجهیزات اداری به مانند کابینت اداری، فایل و کمد را در آن جای دهید. در این مورد می‌توانید مقاله “خرید بهترین کابینت بایگانی اداری برای دفتر اداری” را بخوانید. بدون شک می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری برای فایل و کابینت اداری داشته باشید.

مبلمان اداری و نیازمندی

همیشه یکی از انواع مبلمان اداری شیک، مدرن و جذاب نمی‌تواند برطرف کننده نیازمندی شما باشد. صندلی اداری ارگونومیک همیشه نمی‌تواند برای شما مناسب باشد. هر چند که در حال حاضر جزو اصول اساسی در خرید مبلمان اداری و صندلی اداری است. به این خاطر که خرید انواع مبلمان اداری می‌بایست مطابق با نیازمندی باشد. طبیعی است برای فردی که روزانه کمتر از یک ساعت بر روی صندلی اداری می‌نشیند خرید صندلی ارگونومیک با بالاترین امکانات و تجهیزات رفاهی آن چنان ضرورت ندارد.
اما برای شناسایی نیازمندی‌ها برای خرید انواع مبلمان اداری چه کنیم؟ بهترین روش برای شناسایی نیازمندی‌ها پرسش است. شاید کمی زمان ببرد اما نتیجه‌ی بسیار دقیقی در پی خواهد داشت. برای می‌توانید حتی پرسش نامه‌ای بین کارمندان خود تقسیم کنید تا از نیازهای آن‌ها آگاهی داشته باشید. آن‌ها می‌توانند با استفاده از پرسش نامه کابینت، قفسه، صندلی، فایل و… را که نیاز دارند را اعلام کنند. با استفاده از این روش می‌توان اطلاعات دقیقی را از نیازمندی کارمندان بدست آورد.
علاوه بر این برای شناسایی نیازمندی می‌بایست به فرهنگ سازمانی و ایده‌ای را که یک سازمان برای آینده‌ی خود در نظر دارد را نیز در نظر داشته باشید.

راحتی و ارگونومیک مبلمان اداری

به هنگام خرید انواع مبلمان اداری می‌بایست به یک نکته‌ی مهم توجه داشته باشید و آن رضایت و راحتی کارمندان است. راحتی کارمندان برای نسل جدید بسیار مهم است. نسل جدید ترجیح می‌دهند در محیطی مشغول به کار شوند که راحتی خانه را برای آن‌ها داشته باشد. علاوه بر این افراد حاضر در سازمان، نمی‌بایست احساس کنند که حریم خصوصی ان‌ها دچار خدشه می‌شود. عدم رعایت حریم خصوصی می‌تواند منجر به از بین رفتن اعتماد در فضای اداری می‌شود.
در معماری مدرن فضای اداری می‌توانید با ایجاد اتاق‌های مختلف و با استفاده از پارتیشن‌های مختلف فضای شخصی و خصوصی را برای افراد ایجاد کنید.

بودجه خرید انواع مبلمان اداری

شاید یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید مبلمان اداری باری فضای اداری بودجه باشد. بودجه به صورت مستقیم می‌تواند بازه‌ی قیمتی خرید انواع مبلمان اداری را تعیین کند. حتی بودجه می‌تواند بر کیفیت مبلمان اداری نیز موثر باشد. اما برای انتخاب خوب و جذاب و باکیفیت با وجود بودجه‌ی محدود برای خرید مبلمان اداری چه باید کرد؟ چه عواملی می‌توانند بر قیمت مبلمان اداری موثر باشند؟ ما به شما توصیه می‌کنیم برای رسید به پاسخ این سوالات مقاله‌ی “قیمت مبلمان اداری مدرن چقدر است؟” را بخوانید.
پس در نظر رفتن بودجه می‌بایست اولویت‌های خرید انواع مبلمان اداری را در نظر بگیرید. اولویت دوام، داشتن ضمانت نامه، سبک مبلمان اداری، کیفیت دوخت و … از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مبلمان اداری است. پس بهتر است پیش از خرید آن‌ها را در نظر بگیرید. همچنین باید بدانید که خرید با قیمت بالا همیشه به معنای دست یافتن به کیفیت بالاتر و بهتر نیست.

صندلی اداری

صندلی اداری ستون فقرات هر سازمانی هستند زیرا کارمندان در اکثر مکان‌های کاری، ساعت‌ها روی صندلی اداری می‌نشینند. برای خرید صندلی اداری می‌بایست نکاتی همچون قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت تنظیم تکیه گاه، چرخ دار بودن، پوشش رویه، بازوها و … را در نظر داشته باشید. در این مورد می‌تواند راهنمای خرید صندلی اداری را نیز مطالعه کنید.

میز اداری

دو عنصر در فضای اداری هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان یک اداره و سازمان را بدون آن‌ها در نظر گرفت. یکی میز اداری و دیگری صندلی اداری. میز اداری می‌تواند با توجه به میزان استفاده، شخص استفاده کننده، کارآیی مورد نظر و … از انواع مختلف موحود در بازار انتخاب شود. میز اداری کارشناسی، میز اداری مدیریت، میز اداری ریاست، میز اداری L شکل، میز اداری U شکل و … از مهم‌ترین انواع میز اداری هستند.

نتیجه گیری

در خرید مبلمان اداری می‌بایست نکات مختلفی را در نظر داشته باشید. رعایت نکات مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه‌ی بهتری را بدست بی‌آورید. بنابراین پیش از خرید انواع مبلمان اداری می‌بایست به جانمایی، فضای اداری، میز اداری، صندلی اداری، راحتی و ارگونومیک اداری و … نیز توجه کنید تا نتیجه بسیار بهتری را از خرید تجربه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید