توسط: تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

مبلمان خود را نو کنید!

راستش را بخواهید عمر چرمی که در مبلمان اداری به کار می‌رود از عمر من و شما بیشتر است؛ فقط به این شرط که خوب نگهداری و تمیز شود. بنابراین منطقی این است تمیز کردن مبل اداری چرم را خودتان یاد بگیرید و مبلمان خود را نو نوار کنید. آموزش تمیز کردن مبل اداری چرم شما با ما! این مقاله را بخوانید!

یک نکته کلی اما مهم که باید در ذهن خود داشته باشید: «برای نگهداری از مبل اداری چرم خود آن را از نور خورشید دور نگه دارید تا کمرنگ نشود. به علاوه ماهی یک بار هم آن‌ها را پولیش کنید. برای این کار از پولیش مبلمان خانگی هم می‌توانید استفاده کنید. به همین راحتی!»

اگر مراقبت درست از مبل اداری چرم خود داشته باشد، عمر آن خیلی خیلی بیشتر خواهد شد. ولی سوال این است که مبل اداری چرم را چند وقت یک بار تمیز کنیم؟ متخصصان می‌گویند مبل اداری چرم روشن را شش ماه یک بار و مبل اداری چرم تیره را سالی یک بار تمیز کنید کافی است. فقط باید تمیز کردن قدم به قدم مبل اداری چرم را یاد بگیرید.

تجهیزاتی که نیاز دارید:

تمیزکننده/ محافظ چرم

مایع ظرفشویی

دستمال میکروفایبر

جوش شیرین

قدم به قدم تا تمیز کردن مبل اداری چرم

برای تمیز کردن مبل چرم اداری خود اول روی مبل را جاروبرقی بکشید و خرده‌ریزه‌ها را جمع کنید. بعد اگر چیزی باقی مانده بود با دستمال آن را بگیرید و پاک کنید. مبل اداری چرم به اندازه کاناپه‌های پارچه‌ای خانگی منفذ ندارد و بنابراین جارو کردن و دستمال کشیدن آن خیلی هم سخت نیست. یادتان باشد زیر مبل‌ و پایه‌ها را هم تمیز کنید.

وقت آن است که به جان لک روی مبل بیافتید: یک کاسه آب گرم و مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید و بعد یک پارچه تمیز را با آن نم کنید (خیس نه!). بعد کم‌کم با دستمال دور لکه دایره‌های کوچک بکشید تا براق شود. ولی دستمال را عقب جلو نبرید. چون باعث می‌شود کفی که زدید پخش شود و خرابکاری شود. اگر لک چربی رو مبل اداری چرم افتاده، با دستمال خشک و جوش‌شیرین آن را پاک کنید.

بعد مبل را خشک کنید؛ این مرحله را سرسری نگیرید! آب در صورت نفوذ به داخل مبل چرم آن را ضعیف می‌کند. بنابراین مهم است که آن را از بالا تا پایین خیلی خوب خشک کنید.

استفاده از پاک‌کننده‌های چرم

حالا وقت آن است که برای تمیز کردن مبل اداری چرم خود از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید. استفاده از پاک‌کننده‌های چرم باعث می‌‎شود کثیفی مبل اداری شما حسابی پاک شود و کاملا نو دیده شود. بعضی پاک‌کننده‌ها همزمان هم تمیز می‌‎کنند و هم محافظ هستند. بهتر است روی یک پارچه اسپری کنید و بعد به مبل بزنید تا اینکه روی خود مبل چرمی اسپری کنید؛ چون ممکن است جای قطرات اسپری روی مبل بماند. همه جا را به دقت تمیز کنید. گوشه‌ها، روی برآمدگی‌ها و پایه‎‌‌ها را فراموش نکنید. از بالا تا پایین را تمیز کنید تا جایی چیزی باقی نماند.

بعد از اینکه تمیز کردید، چک کنید که حتما همه پاک‌کننده رفته باشد و بعد کار خود را با محافظ چرم شروع کنید. فرقی نمی‌کند محافظتان شکل اسپری داشته باشد یا بطری باشد؛ بهرحال روی پارچه تمیز بزنید و بعد به مبل‌ بکشید. محافظ‌ها چون حاوی روغن‌های مفید هستند که باعث می‌شوند مبل نو به نظر برسد و بوی خوب بدهد.

بعد از اینکه حسابی محافظ زدید، بگذارید مبل‌ اداری‌تان خشک شود؛ نزدیک یک ساعت بگذارید بماند و به آن دست نزنید تا روغنی نشوید. خشک که شود کار شما تمام شده. مبل اداری چرم شما جوری نو می‌شود انگار الان از مغازه خریده‌اید.

نکته: مواد شیمیایی خیلی سخت و غلیظ استفاده نکنید؛ حتی پولیش کفش چرم. چون مناسب این مبل‌ها نیستند.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید