توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

تمیز کردن مبلمان اداری چوبی بدون یک شک یک تخصص است. زیرا در صورت درست انجام نشدن می‌تواند به کیفیت مبلمان اداری وضعیت ظاهری ان آسیب برساند. همان طور که می‌دانید مبلمان اداری چوبی در هر صورت بسیار زیباست و می‌تواند به بهتر شدن وضعیت بصری فضای اداری و کار بسیار کمک کند. اما با گذشت زمان از کیفیت و زیبایی مبلمان اداری چوبی کاسته خواهد شد اما آیا راهی برای بهبود اوضاع ظاهری آن وجود دارد؟ در ادامه به این موضع می‌پردازیم. پس اگر در محیط کاری خود مبلمان چوبی دارید تا انتها همراه ما باشید.

نکات کلی برای تمیز کردن مبلمان اداری چوبی

روکش چوب در صورت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و خورنده، همچنین به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید و درجه حرارت بالا می‌تواند لایه لایه شود، متورم شود یا در لبه پوست کنده شود. به هر صورت برای بهبود وضعیت مبلمان اداری چوبی پس از مصرف می‌توانیم مواردی را به شما توصیه کنیم. اما پیشنهاد ما به شما این است که پیش از استفاده از مسیرهایی که ما برای شما مشخص کرده‌ایم با تولید کننده مبلمان اداری چوبی مشورت کنید.

وقتی صحبت از گردگیری روزانه می‌شود، می‌توانید از یک پارچه بدون پرز (مانند حوله میکروفیبر) برای تمیز کردن مبلمان اداری چوبی استفاده کنید. پارچه را خشک نگه دارید و روکش را در جهت ساختار و بافت چوب پاک کنید.

اگر گرد و غبار در فضای اداری زیاد است، می‌توانید پیش از تمیز کردن مبلمان، پارچه خود را با آب و صابون (مانند صابون ظرفشویی) خیس کنید. حتما سطح را با یک پارچه خشک بدون پرز پاک کنید تا بعد از آن رطوبت را حفظ نکند.

تمیز کردن مبلمان اداری چوبی با این مواد ممنوع است

محصولات تمیز کننده و شرایط محیطی خاصی وجود دارد که می‌تواند باعث شود مبلمان روکش چوبی به سرعت خراب شود. در ادامه این مواد را به شما معرفی خواهیم کرد که ناخودآگاه اقدام به استفاده از آن‌ها نکنید.

محصولات پاک کننده با آمونیاک

از هیچ محصولی با پراکسید آمونیاک برای تمیز کردن چوب استفاده نکنید. این محصولات شامل پاک کننده‌های شیشه و پنجره، پاک کننده‌های همه منظوره، پاک کننده‌های اجاق گاز و پاک کننده‌های فلزات هستند. با این حال همچنان برای پاک کردن و تمیز کردن مبلمان اداری چوبی استفاده از آب و صابون ترجیح داده می‌شود.

پولیش‌های مبلمان حاوی موم یا سیلیکون

هنگام پولیش مبلمان چوبی، از محصولاتی که حاوی موم یا سیلیکون هستند خودداری کنید زیرا ممکن است به مرور زمان روی مبلمان جمع شوند و ظاهری کدر ایجاد کنند. پولیش مبلمان چوبی فقط باید با پولیش مخصوص مبلمان با کیفیت بالا انجام شود.

اگر مبلمان اداری چوبی دارای خط و خش است، مقدار کمی پولیش مبلمان با کیفیت بالا را به یک پارچه نرم اضافه کنید و تنها در همان قسمت تا برطرف شدن خط و خش بمالید. البته ما به شدت توصیه می‌کنیم پیش از تعویض بخش‌هایی از مبلمان چوبی از پولیش کاری استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض حرارت و آفتاب

از قرار دادن مبلمان چوبی خود در مناطقی که در معرض نور مستقیم طولانی مدت خورشید قرار دارند، خودداری کنید. آفتاب می‌تواند به مرور زمان باعث از بین رفتن رنگ چوب شود. اگر مبلمان شما باید در مکانی آفتابی باشد، می‌توانید با جانمایی یک پرده از نور مستقیم جلوگیری کنید.

پیشنهاد

مبلمان چوبی بسیار ظریف است و در عین حال بسیار زیباست. از این رو به نگهداری ویژه نیاز دارد. همچنین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “تمیز کردن مبلمان اداری- تگ‌ها به ما چه می‌گویند؟” را در مورد تمیز کاری فضای اداری و میز‌های اداری بخوانید. در هر صورت تمام تلاش برای نگهداری و تعمیر مبلمان از جنس چوب می‌بایست به گونه‌ای باشد که از مواد شیمیایی به کمترین میزان استفاده کرد. یک دستمال نرم و کمی مرطوب و در نهایت یک مقدار کمی صابون می‌تواند مناسب‌ترین روش باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید