توسط: تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

اهمیت مبلمان اداری و خرید مناسب آن بر کسی پوشیده نیست. در حال حاضر تعداد زیادی از سازمان‌ها برای بالاتر بردن انگیزه و عملکرد کارمندان خود به مبلمان اداری به عنوان یک بخش انگیزشی نگاه می‌کنند. اهمیت مبلمان اداری آنجایی بیشتر می‌شود که کارفرمایان از نقش آن در سلامتی و راحتی کارمندان آگاه می‌شوند. اهمیت مبلمان اداری در حال حاضر در سلامتی کارمندان حرف نخست را می‌زند. زیرا آن‌ها افرادی هستند که مستقیما ساعاتی زیادی را از آن استفاده می‌کنند. بیشتر زمان روز را بر روی آن می‌نشینند. از میز اداری به عنوان جزئی برای نوشتن و تهیه اسناد استفاده می‌کنند. کابینت و کمد را محلی برای اسناد خود در نظر می‌گیرند. به همین جهت بررسی همه جانبه‌ی مبلمان اداری از اهمیت والایی بر خوردار است. در ادامه به تعدادی از ویژگی‌های مبلمان اداری خواهیم پرداخت.

مبلمان اداری به افزایش تعاملات اداری و سازمانی کمک می‌کند

منظور ما تعاملاتی که علاوه بر کارمندان شامل افرادی است که به سازمان شما ورود و یا خروج دارند. اهمیت مبلمان اداری برای آن‌ها دوچندان است. زیرا مبلمان اداری اولین ویژگی بصری و کاربردی است که آن‌ها در سازمان، از ان استفاده می‌کنند. فضای باز و دکوراسیون فضای باز این تعاملات را بیشتر می‌کند. اهمیت مبلمان اداری در فضای باز به خاطر افزایش میزان این تعاملات بیشتر است. زیرا افراد به محض ورود به سازمانی با دکوراسیون فضای باز تمامی اجزای دفتر را می‌بینند. جنب و جوش و رفت و آمد‌های درون سازمانی را درک می‌کنند. می‌توانند صمیمیت بین افراد را در فضا اداری متوجه شوند و به صورت غیر مستقیم با سازمان شما آشنا شوند.
از سویی دیگر مبلمان اداری فضای باز می‌تواند زمینه ساز افزایش شبکه‌سازی کاری برای بهبود روند کار در محل کار و همچنین بهبود سلامت اجتماعی افراد باشد. هر چه زمان ‌ها در حال ساختارشکنی و از بین بردن فاصله‌ی مدیریتی با باقی اجزا هستند.
ساختار دکوراسیون مبلمان اداری در فضای باز نقش مهمی در تحقق این جهت جدید دارد که توسط سازمان‌های تجاری در نظر گرفته شده است. میز و صندلی‌ها بازتر و با ظاهری مدرن ساخته می‌شوند. محل کار کارمندان راحت‌تر می‌شود. این به فضای دفتر روسای بخش‌ها و سایر مدیران سطح بالاتری از آرامش را می‌بخشد.

مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است
مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است

در ادامه‌ی این بحث از اهمیت مبلمان اداری در بخش استراحت کارمندان هم نباید به راحتی گذر کرد. یک میز باز بزرگ که دارای فضای کمتری و صندلی‌های بیشتری است، امکان اختلاط و گپ‌های دوستانه در طول ناهار را فراهم می‌کند. همچنین به آن‌ها این احساس را می‌دهد که هر زمان نیاز به فضایی برای استراحت داشته باشند، مکانی در سازمان برای ان‌ها محیاست.
در طراحی فضای باز برای ادارات هیچ فضای یا میز انحصاری وجود ندارد.

کارفرمایان و کارمندان مجبور می‌شوند که یک میز را به اشتراک بگذارند. داشتن این تنظیمات منظم باعث ایجاد تعامل نزدیک بین کارمندان و رهبران می‌شود. کارگران نگهداری و خدمات عمومی می‌توانند بدون اینکه منتظر پایان کار برای انجام کار خود بمانند، با کارمندان ارتباط بیشتری برقرار کنند. با یک فضای ناهار مشترک و باز، به آن‌ها احساس محیطی خوشامدگویی داده می‌شود که در آن، آن‌ها می‌توانند در کنار کارمندان و رئیسان نیز غذا بخورند.

مبلمان اداری به توسعه قدردانی از تنوع محل کار کمک می‌کنند

هر محل کار از بخش های مختلفی تشکیل شده است. کارمندان بسته به بخش هایی که در پان مشغول هستند وظایف مختلفی را انجام می‌دهند. با یک دکوراسیون جدید مبلمان اداری می‌توان به کارمندان مختلف اجازه داد به بخش های مختلف دسترسی داشته باشند. با یکدیگر گفت و گو کنند و در موارد مختلف کاری با یکدیگر همراهی و همکاری کنند.

اهمیت مبلمان اداری و افزایش بهره وری کارمندان 

همان طور که در ابتدا گفتیم اهیمت مبلمان اداری آنجاست که یکی از مطلوب‌ترین نتایج آن افزایش بهره وری کارمندان است. وقتی صندلی‌ها و میزهای کار با طراحی ارگونومیک در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد. کارکنان هنگام کار راحت ترند. شکایت کمتری از دردهای عضلانی و بدن درد وجود دارد. همچنین وضعیت خوب نشستن به بهبود گردش خون کمک می‌کند. اکسیژن بیشتری به مغز و اندام‌های بدن می‌رسد. وقتی این اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود از لحاظ ذهنی هوشیارتر باشند ، فعالیت بیشتری داشته باشند. ظرفیت بیشتری برای کار در آن‌ها باشد.

وقتی قطعات مبلمان اداری جذاب و راحت باشد، کارمندان بهتر کار می‌کنند. در محیط کار خود احساس موقعیت و شادی می‌کنند. این چقدر به نفع کارفرمایان و صاحبان مشاغل است؟ بهره وری بهتر به نرخ تولید و درآمد بالاتر تبدیل می‌شود. درآمد بیشتر همچنین به معنای درآمد بیشتر است. این می‌تواند به ایجاد چشم اندازهای بهتر توسعه و امکانات بیشتر برای نوآوری در روند تجارت کمک کند.

مبلمان اداری می‌تواند برداشت خوبی ایجاد کند

هنوز هم برداشت اولیه نقش مهم در ادامه همکاری دارد. اجزای مبلمان اداری که دفتر خود قرار می‌دهید می‌بایست به دقت انتخاب شوند. اهمیت مبلمان اداری آن زمان مشخص می‌شود که رقب و شرکای شما از مراجعه کنندگان شما خواهند بود. هر کدام از مراجعه کنندگان شما می‌توانند نماینده یک سازمان برای توافق تجاری باشما باشند. پس اولویت و اهمیت مبلمان اداری را فراموش نکنید. شیک و راحت بودن مبلمان اداری و استفاده از آن می‌تواند احساس استقبال و مراقبت از کارمندان را به همراه داشته باشد.

صندلی‌هایی که از پشتی راحت پشتیبانی می‌کنند و امکان حرکت آزاد را دارند، می‌توانند کارکنان را به انجام وظایف خود بهتر ترغیب کنند. همچنین، مشتریانی که از دفتر کار یا فضای کار شما بازدید می‌کنند چیزهای زیادی برای مشاهده دارند. داشتن مبلمان ظریف مبلمان می‌توانند علاقه آن‌ها را به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد شرکت جلب کنند. مخلوط کردن مبلمان کلاسیک و معاصر باعث ایجاد انعطاف‌پذیری می‌شود. قطعه‌هایی که فضای اداری را تشکیل می‌دهند به تعریف سبک دکوراسیون داخلی دفتر کار شما نیز کمک می‌کنند که به زیبایی ظاهری می‌افزاید.

مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است
مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است

مبلمان اداری به برند تجاری اعتبار می‌دهد

دادن فضای مطبوع و مجلل به دفتر کار شما می‌تواند هیجان مثبتی در مورد مارک یا فروشگاه شرکت شما در بازار ایجاد کند. این مرحله بعدی ایجاد احساس خوب برای مشتریان است. هنگامی که مشتریان، سهامداران، سرمایه گذاران یا به سادگی میهمانان و بازدید کنندگان می‌توانند از فضای دفتر شما بازدید کنند و فضای گاه به گاه محل کار شرکت شما را تجربه کنند، قطعاً آن‌ها قصد دارند تجربیات خود را با سایر شرکت‌ها، سایر مشتریان و سایر تأثیرگذاران بازار به اشتراک بگذارند.

تبلیغات دهان به دهان یک ابزار قدرتمند است. باز هم، این به دلیل همان حرکت ساده خرید و اهمیت مبلمان اداری مناسب است. بنابراین، می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد. تهیه انواع مبلمان با کیفیت، مدرن و ارگونومی برای دفتر و محل کار می‌تواند برگ برنده‌ی شما باشد. باز هم، به نظر می‌رسد تهیه مبلمان به این آسانی نیست. شما باید در نظر بگیرید که چه چیزی متناسب با نیازهای تجاری شماست. شما نمی‌توانید فقط به انتخاب مبلمان تبلیغاتی در اطراف خود بپردازید. باید مطابق نیازهای کارمندان خرید کنید.

نتیجه گیری 

با گسترش جنبه اجتماعی، مزایا و اهمیت مبلمان اداری در یک دفتر، تاثیرگذاری آن بر کسی پوشیده نیست. ترکیبی از مبلمان کلاسیک با طراحی عالی و مبلمان مدرن با طراحی ارگونومیک، تصویری پیچیده و متنوع به شرکت شما می‌بخشد. یک دفتر بزرگ همراه با مبلمان چند منظوره صرفه جویی در فضا می‌تواند فضای مطبوع و مناسبی به دفتر شما بدهد. داشتن یک مدیر خوش امدگویی و مبلمان شیک و تمیز، تصویری از یک فرد دوستانه و مهمان نواز را ایجاد می‌کند. باعث تقویت وجهه صاحبان و مدیران ارشد می‌شود. این بازدیدهای به ظاهر عادی ممکن است در واقع باعث شناخته شدن بیشتر شرکت شما از طریق هماهنگی مثبت بین اجزای مبلمان اداری باشد. تصویر خوب از شرکت و نمایندگان آن‌ها مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کند. حسن نیت و نفوذ شرکت نیز افزایش می‌یابد.
پیامدهای داشتن مجموعه‌ای عالی از مبلمان در دفتر و محل کار چیست؟ در واقع دلایل قانع کننده زیادی وجود دارد ،بهترین دلیل برای بهبود بهره وری کارمندان است. مزایای انتخاب و تنظیم خوب مبلمان می‌تواند مزایای جامعی را برای شرکت ایجاد کند. آن‌ها نه تنها به نفع اشخاص محل کار، محل کار و شرکت هستند. بلکه کل شرکت همچنین می‌تواند از تصویر پیشرفته ایجاد شده توسط مبلمان بهره‌مند شود.

مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است
مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است

پیشنهاد ما

گروه مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی بینو مفتخر است که در طول بیش از یک دهه فعالیت در عرصه‌ی تولید، تجهیز مبلمان اداری در سازمان‌ها و صنایع مختلف، همواره کیفیت در ارائه‌ی محصول را در اولویت خود قرار داده است. شما به عنوان مدیر و صاحب کسب و کار اگر به دنبال تغییر در چیدمان سازمان خود هستید. اگر احساس می‌کنید نیاز به تحول ساختاری در دکوراسیون خود را دارید. اگر می‌خواهید میز اداری و صندلی اداری خود را تغییر دهید. اگر نیازمند تجهیز و راه اندازی سالن کنفرانس خود هستید. با ما در ارتباط باشید.
تیم بینو، همواره تلاش می‌کند تا بهترین‌ها را مطابق با سلیقه‌ی شما آماده و ارائه نماید. کیفیت کار و تضمین کار ما در یک دهه بهترین و گویاترین شعار ماست.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید