توسط: تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ 0 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای خرید صندلی کارشناسی

انواع صندلی کارشناسی چیست؟ بهترین مدل در انواع صندلی کارشناسی چیست؟ راهنمای جامع خرید انواع صندلی کارشناسی حاوی چه اطلاعاتی است؟ ویژگی‎های اساسی انواع صندلی کارشناسی کدام است؟

این روزها کارکنان بیشتر وقت کاری خود را صرف نشستن بر روی انواع صندلی کارشناسی می‎کنند. اگر این ساعت‎های طولانی همراه با یک صندلی کارشناسی (کارمندی) ارگونومیک سپری شود، آن موقع است که می‎توان گفت این زمان موثر طی می‎شود.

زندگی انسان مدرن به واسطه موقعیت نشسته و کار با کامپیوتر تحت سلطه قرار گرفته است، بنابراین باید هنگام کار بر روی یک میز در تمام طول روز، مطمئن شوید که شما امن (از نظر سلامتی) و راحت هستید. موقعیت بد باعث ایجاد فشار برای ستون فقرات می‎شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات، پشتیبانی از یک صندلی اداری ارگونومیک ممکن است به ارتقای وضعیت مثبت و در نتیجه افزایش بهره‎وری کمک کند.

سرمایه‎ گذاری بر روی انواع صندلی‎ کارشناسی برای کارکنان امری مهم است، زیرا شما به مرور از کار خود لذت خواهید برد. حتی اگر بهترین صندلی ارگونومیک ممکن است درد کمر را از بین ببرد، یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش آن است.

شایع‎ترین مشکلات سلامتی در میان کارکنان اداری عبارتند از: کمردرد، درد گردن و شانه، درد در ستون فقرات، مشکلات لگن، درد در ران پاها، درد زانو و باسن.

برای پیدا کردن صندلی اداری که مناسب است، باید چند سوال از خود بپرسید. برای راحتی واقعی، با تعیین نحوه استفاده از صندلی شروع کنید. انواع صندلی کارشناسی با مکانیسم‎های مختلفی نظیر زاویه، شیب، تنظیم ارتفاع و انواع مختلف کنترل صندلی را نیز در بر می‎گیرد.

این ویژگی‎ها بسته به اینکه چقدر زمان بر روی صندلی خود می‎نشینید و آنچه که در حال انجام آن هستید، می‎تواند تفاوت زیادی در مورد اینکه آیا شما راحت نشسته‎اید یا خیر، ایجاد کند. قبل از خرید صندلی مناسب بهتر است نکاتی را در نظر بیاوریم:

انواع صندلی کارشناسی چیست؟

آیا می‎دانید که دقیقا از چه چیزی صحبت می کنیم؟ تمام کارکنان در سراسر کشور بر روی چنین صندلی‎هایی کارهای روزانه خود را انجام می‎دهند و بهتر از هر فرد دیگری می‎دانند که ارگونومیک بودن مبلمان اداری تا چه اندازه بر سلامت و پیشرفت شغلی آنها موثر است.

بگذارید از اینچا شروع کنیم، ارگونومی مطالعه تجهیزات طراحی شده با ذهن انسان است، به منظور کاهش خستگی و ناراحتی‎های بدنی. به طور خاص، یک صندلی ارگونومیک باید بسیار قابل تنظیم باشد، از جمله نه تنها یک دستگیره برای پایین آوردن و بالا بردن صندلی بلکه قابلیت تنظیم در شیب به عقب و تنظیم دسته‎ها است.

انواع صندلی کارشناسی باید دارای یک قاب محکم باشد، پشتیبانی زیادی از آن به ویژه در ناحیه کمر نقشی مهم در طراحی آن دارد. در نتیجه یک صندلی کارشناسی که اصول ارگونومیک را داراست، راحتی را برای کاربر فراهم می‎کند.

یک صندلی کارمندی مناسب باید به حمایت از کمر، گردن، بهبود وضعیت درست و جلوگیری از خستگی کمک کند. کارکنان اغلب درد پشت را تجربه می‎کنند، زیرا در مدت زمان طولانی بر روی صندلی خود می‎نشینند. این باعث افزایش فشار به ستون فقرات، گردن، دست‎ها، شانه‎ها، پاها و همچنین در عضلات مختلف دیگر می‎شود. صندلی که به اصطلاح “ارگونومیک دوست” نباشد، می‎تواند مشکلات موجود را تشدید کند.


انواع صندلی کارشناسی

ویژگی‎های اساسی انواع صندلی کارشناسی چیست؟

انواع صندلی کارشناسی برای استفاده افراد مختلف وجود دارد. هیچ کدام از اینها لزوما بهترین نیستند، اما مواردی وجود دارد که مهم است در صندلی اداری خوب به آنها توجه شود. این کار به کاربر اجازه می‎دهد که ویژگی‎های صندلی را به خوبی برای نیازهای خاص خود سفارشی کند.

  • ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم پنوماتیک ساده‎ترین راه برای انجام این کار است. این اجازه می‎دهد تا کاربر پای خود را بر روی کف زمین، ران‎ها افقی و بازوها در راستای ارتفاع میز باشند.

  • پهنا و عمق صندلی

در انواع صندلی کارشناسی باید زمانی که شما در ابتدا بر روی آن می‎نشینید احساس راحتی کنید، و پس از اینکه مدت زمان قابل توجهی در آن قرار گرفتید، باید همین احساس راحت باقی بماند. صندلی باید به اندازه کافی عرض و عمق داشته باشد تا به راحتی از هر نوع کاربری (قد بلند یا کوتاه، چاق یا لاغر) پشتیبانی کند.

  • متریال صندلی

متریال زین صندلی (جایی که می نشینید) و پشتی صندلی ا باید دارای پوشش مناسب باشد تا راحتی را به ارمغان بیاورد. داشتن پارچه‎ای که تنفس می‎کند (پارچۀ مش‎دار) بهتر از سطح بدون سوراخ است.این نوع از پارچه از چرم بهتر است زیرا باعث کاهش گرما و عرق کردن در پشت می‎شود. پارچه کلید دوام انواع صندلی کارشناسی است. به دنبال پارچه مش‎دار باشید.

  • پشتیبانی پایین کمر

پشتیبانی پایین کمر بسیار مهم است. ستون فقرات کمری دارای یک منحنی درونی است و مدت طولانی نشستن بر روی صندلی بدون حمایت از این منحنی، منجر به فشار زیاد  و به مرور زمان تغییر شکل آن می‎شود. یک صندلی ارگونومیک باید یک تنظیم کمری (هر دو ارتفاع و عمق) داشته باشد تا هر کاربر بتواند مقدار مناسب را برای حمایت از منحنی درونی ستون فقرات در پایین کمر داشته باشد.

  • پشتی صندلی

پشتی انواع صندلی کارشناسی باید ۴۰ سانتی‎متر تا ۶۰ ساتی‎متر باشد. اگر پشت صندلی جدا از صندلی باشد، باید در ارتفاع و زاویه قابل تنظیم باشد. این باید قادر به حمایت از منحنی طبیعی ستون فقرات باشد. پشتی صندلی باید در زوایای جلو و عقب قابل تنظیم باشد، با یک مکانیزم قفل کردن برای جلوگیری از رفتن به سمت عقب، زمانی که کاربر زاویه مناسب را تعیین کرده است، می‎توان صندلی را به دلخواه تنظیم کرد.

  • دسته ها

دسته‎های قابل تنظیم اجازه می‎دهد کاربر بر حسب توده بدنی خود، مقدار آن را به دلخواه تنظیم کند. بسته به سبک کاری و الزامات کاری یک کارمند، قابل تنظیم بودن دسته‎ها ویژگی‎ای مهم است. آنها باید اجازه دهند که دست‌های کاربر در زمان تایپ راحت باشد و به شانه‎ها فشار نیاورد. آرنج‎ها باید در زاویه ۹۰ درجه نسبت به دسته‎ها قرار گرفته باشند.

  • چرخ‎ها

صندلی مناسب کارکنان باید دارای چرخ جهت حرکت آسان باشند. تعداد پایه‎های ۵ تایی بهترین نوع آنها است.

امیدواریم نکات بالا در انتخاب شما تاثیر بسزایی داشته باشید. هنگام خرید نخست نیازهای شرکت خود و کارکنانتان را بررسی کنید. توجه به وضعیت کارکنان مهمترین نقشی است که یک مدیر می‎تواند ایفا کند، زیرا عملکرد آنها رابطه مستقیم بر بهره‎وری و توسعه کسب و کارتان دارد.

همراهان ارجمند جهت دریافت هرگونه اطلاعات و اخذ مشاوره رایگان در زمینه طراحی، خرید و یا سفارس انواع مبلمان اداری، می‎توانید از طریق صفحه تماس با ما، اقدام فرمایید.



[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwY2xhc3MlM0QlMjJzb2NpYWwtbWVkaWEtcGFyZW50JTIyJTNFJTBBJTA5JTNDc3BhbiUyMGNsYXNzJTNEJTIyYiUyMiUzRSUwOSUwQSUwOSUzQ2ElMjB0YXJnZXQlM0QlMjJfYmxhbmslMjIlMjBocmVmJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZ0ZWxlZ3JhbS5tZSUyRmJheW5vZ3JvdXAlMjIlMjB0aXRsZSUzRCUyMiVEOCVBQSVEOSU4NCVEQSVBRiVEOCVCMSVEOCVBNyVEOSU4NSUyMCVEOCVBOCVEQiU4QyVEOSU4NiVEOSU4OCUyMiUzRSUwQSUwOSUwOSUzQ2ltZyUyMGNsYXNzJTNEJTIyYWxpZ24tY2VudGVyLXNvY2lhbCUyMiUyMHN0eWxlJTNEJTIyd2lkdGglM0ElMjAxMDAlMjUlM0IlMjBoZWlnaHQlM0ElMjBhdXRvJTNCJTIyJTIwc3JjJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZiYXluby1jby5jb20lMkZ3cC1jb250ZW50JTJGdXBsb2FkcyUyRjIwMTglMkYwOSUyRnRlbGVncmFtLmpwZyUyMiUyMGFsdCUzRCUyMiVEOCVBQSVEOSU4NCVEQSVBRiVEOCVCMSVEOCVBNyVEOSU4NSUyMCVEOCVBOCVEQiU4QyVEOSU4NiVEOSU4OCUyMiUyMCUyRiUzRSUwQSUwOSUzQyUyRmElM0UlMEElMDklM0MlMkZzcGFuJTNFJTBBJTIwJTIwJTNDc3BhbiUyMGNsYXNzJTNEJTIyYiUyMiUzRSUwQSUwOSUzQ2ElMjB0YXJnZXQlM0QlMjJfYmxhbmslMjIlMjBocmVmJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuaW5zdGFncmFtLmNvbSUyRmJheW5vZ3JvdXAlMkYlMjIlMjB0aXRsZSUzRCUyMiVEOCVBNyVEQiU4QyVEOSU4NiVEOCVCMyVEOCVBQSVEOCVBNyVEQSVBRiVEOCVCMSVEOCVBNyVEOSU4NSUyMCVEOCVBOCVEQiU4QyVEOSU4NiVEOSU4OCUyMiUzRSUwQSUwOSUwOSUzQ2ltZyUyMGNsYXNzJTNEJTIyYWxpZ24tY2VudGVyLXNvY2lhbCUyMiUyMHN0eWxlJTNEJTIyd2lkdGglM0ElMjAxMDAlMjUlM0IlMjBoZWlnaHQlM0ElMjBhdXRvJTNCJTIyJTIwc3JjJTNEJTIyaHR0cHMlM0ElMkYlMkZiYXluby1jby5jb20lMkZ3cC1jb250ZW50JTJGdXBsb2FkcyUyRjIwMTglMkYwOSUyRmluc3RhZ3JhbS5qcGclMjIlMjBhbHQlM0QlMjIlRDglQTclREIlOEMlRDklODYlRDglQjMlRDglQUElRDglQTclREElQUYlRDglQjElRDglQTclRDklODUlMjAlRDglQTglREIlOEMlRDklODYlRDklODglMjIlMjAlMkYlM0UlMEElMDklM0MlMkZhJTNFJTBBJTIwJTIwJTNDJTJGc3BhbiUzRSUyMCUwQSUyMCUyMCUzQ3NwYW4lMjBjbGFzcyUzRCUyMmIlMjIlM0UlMEElMDklM0NhJTIwdGFyZ2V0JTNEJTIyX2JsYW5rJTIyJTIwaHJlZiUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGYmF5bm8tY28uY29tJTJGJTI1RDglMjVBQSUyNUQ5JTI1ODUlMjVEOCUyNUE3JTI1RDglMjVCMy0lMjVEOCUyNUE4JTI1RDglMjVBNy0lMjVEOSUyNTg1JTI1RDglMjVBNyUyRiUyMiUyMHRpdGxlJTNEJTIyJUQ4JUFBJUQ5JTg1JUQ4JUE3JUQ4JUIzJTIwJUQ4JUE4JUQ4JUE3JTIwJUQ5JTg1JUQ4JUE3JTIyJTNFJTBBJTA5JTA5JTNDaW1nJTIwY2xhc3MlM0QlMjJhbGlnbi1jZW50ZXItc29jaWFsJTIyJTIwc3R5bGUlM0QlMjJ3aWR0aCUzQSUyMDEwMCUyNSUzQiUyMGhlaWdodCUzQSUyMGF1dG8lM0IlMjIlMjBzcmMlM0QlMjJodHRwcyUzQSUyRiUyRmJheW5vLWNvLmNvbSUyRndwLWNvbnRlbnQlMkZ1cGxvYWRzJTJGMjAxOCUyRjA5JTJGdGVsZXBob24uanBnJTIyJTIwYWx0JTNEJTIyJUQ4JUFBJUQ5JTg1JUQ4JUE3JUQ4JUIzJTIwJUQ4JUE4JUQ4JUE3JTIwJUQ5JTg1JUQ4JUE3JTIyJTIwJTJGJTNFJTBBJTA5JTNDJTJGYSUzRSUwQSUyMCUyMCUzQyUyRnNwYW4lM0UlMEElM0MlMkZkaXYlM0U=[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]
۵/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید