توسط: تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

طراحی و تولید میز کارمندی چگونه باید باشد؟ نقش طراحی میز کارمندی بر روی عمل‌کرد کارمندان چگونه است؟ و چندین و چند سوال دیگر که در مورد میز کارمندی و میز اداری مطرح می‌شود، دراین مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب میز اداری، آن است که بدانیم میز اداری بر چند نوع است و انواع میز اداری را بشناسیم. یک میز مناسب شرایط را برای بالا بردن راندمان کاری و سلامت بدنی کارمندان فراهم می‌نماید. در این مقاله با انواع میز اداری آشنا خواهیم شد.

اصول طراحی و تولید میز کارمندی و اداری

با توجه به این که میز کارمندی و اداری از لوازم ضروری یک اداره یا شرکت به شمار می‌روند، لذا طراحی و تولید میز کارمندی‌ نیز، نیازمند رعایت برخی نکات و تکنیک‌‎ها‎ است. سازندگان و طراحان باید این نکات را مورد توجه قرار دهند. اولین نکته در طراحی و تولید میز کارمندی و اداری، تمایز قائل شدن میان انواع میزها است. در این‌جا به برخی از مهم‌ترین انواع آن اشاره و نکاتی که باید برای طراحی و تولید آن‌ها مد نظر قرار بگیرد را بررسی می‌کنیم.

میز کنفرانس

میز کنفرانس به منظور گزارش جلسات و میتینگ‎ها‎ طراحی می‎شوند. این نوع میزها باید به گونه‌ای باشند که برگزارکنندگان جلسات و افرادی که در جلسه حضور دارند، به یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند به طور رو در رو با هم تبادل نظر و گفتگو نمایند. در ادامه اطلاعاتی درباره میز کنفرانس ارایه می‌کنیم:

شکل هندسی میزهای کنفرانس

میزهای کنفرانس به شکل مستطیلی، مربعی، بیضی و یا گرد ساخته می‎شوند. ظرفیت آن‌ها می‎تواند از ۱۰ نفر تا ۱۰۰ نفر باشد. برای میزهای کنفرانسی که با ظرفیت‎ها‎ی بالا ساخته می‎شوند، بهترین شکل هندسی بیضی یا دایره است. زیرا طرفین مذاکره و یا افرادی که در جلسه حضور دارند به راحتی یکدیگر را مشاهده می‎کنند و بهتر بتوانند بحث و گفتگو نمایند.

اندازه میز کنفرانس

ارتفاعی که برای ساخت میز کنفرانس در نظر گرفته می‎شود، بین ۷۲ تا ۸۲ سانتی متر از سطح زمین است. اندازه ارتفاع میز، با توجه به سلیقه مشتریان قابل تغییر است. یک نکته مهم در ساخت میزهای کنفرانس، رعایت حداقل فضای مورد نیاز یک نفر برای نشستن دور میز کنفرانس است. این اندازه به تعداد صندلی‎ها‎ی کنفرانس نیز بستگی دارد. میزان استاندارد برای هر صندلی بین ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر در نظر گرفته می‎شود.

میز مدیریت

میز مدیریت نیز یکی دیگر از لوازم ضروری برای طراحی و تولید میز کارمندی یک اداره یا شرکت است. میزهای مدیریت مطابق اصول ارگونومی بدن انسان طراحی و تولید می‎شوند، تا از میزان آسیب به کاربران کاسته شود. البته این‌که از آن به‌ نام «میز مدیریت» یاد می‌شود به آن معنا نیست که تنها مدیران می‎توانند از آن استفاده نمایند. این نوع میز، به دلیل رعایت تمامی استانداردها، قیمت بالاتری دارند و در نتیجه خرید آن‌ها برای سایر کارمندان، به هزینه بالایی نیاز دارد. نکاتی وجود داردکه در طراحی و تولید میز کارمندی و مدیریت باید رعایت ‎شود، این نکات عبارت هستند از:

  • رعایت استاندارد ارتفاع آن از سطح زمین
  • سایز و اندازه میز
  • تعداد کشوهایی که برای نگه‌داری و بایگانی پرونده‎ها‎ی تعبیه می‎شوند
  • مرغوبیت و کیفیت چوب مورد استفاده
  • طرح و سبکی که برای ساخت میز مورد استفاده قرار می‎گیرد

لازم به توضیح است که بسیاری از ارگان‌ها و شرکت‎ها‎یی که به افزایش راندمان و کلاس کاری شرکت خود اهمیت می‎دهند، این نوع میز را برای تمامی کارمندان خود تهیه می‌نمایند.

میز اداری کارمندی

میز اداری کارمندی متداول‌ترین نوع میزها است، که از نظر اقتصادی نسبت به میزهای مدیریت مقرون به‌صرفه است. این نوع میز ساده‌تر بوده و برای ساخت آن‌ها از اصول طراحی و تولید میز کارمندی ارگونومی استفاده می‎شود. یکی از مزیت‎ها‎ی این نوع میز آن است که بر سلامت بدن تاکید دارد و از میزان آسیب جسمی کارمندان می‎کاهد. از جمله نکاتی که برای طراحی و تولید میز کارمندی باید مد نظر قرار بگیرد، استفاده از بهترین مواد اولیه است. این نوع میز، بیشتر از سایر میزها مورد استفاده مفید قرار می‌گیرد، از این‌رو مقاومت و استحکام آن باید نسبت به سایر میزهای اداری بیشتر باشد.

اندازه میز کارمندی

سایز و ارتفاع میزهای اداری کارمندی باید متناسب با طول قد کارمندان تهیه شده باشد. یکی از نکاتی که باید در این طراحی و تولید میز کارمندی رعایت شود، قابلیت تغییر سایز پایه‎ها‎ی میز است، به‌طوری که هر کارمند با توجه به شرایط فیزیکی خود بتواند آن را تنظیم نماید. سایز میزهای اداری کارمندی از نوع متوسط است، به‌طوری که بتوان وسایل ضروری و مورد نیاز را بر روی آن‌ قرار داد و فضای زیادی را اشغال نکند. همچنین نکات مهم درباره‌ی قیمت مبلمان اداری را نیز در این مقاله “قیمت مبلمان اداری” مشاهده کنید.

میز اداری کارشناسی، معاونت و سری

این نوع میز نیز هم‌چون میز اداری کارمندی با اصول ارگونومیک طراحی و تولید میز کارمندی ارائه می‌شود. ارتفاع استانداری که برای میز‎ها‎ی اداری کارشناسی و معاونت در نظر گرفته شده بین ۷۵ تا ۸۵ سانتیمتر از سطح زمین است. توصیه مهم برای طراحی و تولید میزهای کارشناسی و معاونت، توجه به قابلیت تغییر سایز پایه‎ها‎ است. به‌طوری‌که پرسنل بتوانند هم‌چون میزهای کارمندی، ارتفاع میز را متناسب با شرایط خود تغییر دهند. در این باره پیشنهاد می‌شود مقاله “میز کارمندی مناسب” مطالعه شود.

میزهای کارگروهی

میز کار گروهی برای چندین کارمند استفاده می‌شود. در بین آن‌ها از پارتیشن‎ها‎ی کوتاه استفاده می‎شود. در شرکت‎ها‎یی که پرسنل زیاد و فضا محدود است، این نوع میزها بهترین گزینه به شمار می‎روند و کمک قابل توجهی در بهینه سازی طراحی و تولید میز کارمندی می‌نمایند. میزهای کار گروهی چندین صندلی کارمندی را در یک ردیف قرار می‌دهند، به‌طوری که می‌توانند به راحتی با یک‌دیگر ارتباط برقرار نمایند. یکی از نکاتی که در طراحی و تولید این نوع میزها باید رعایت شود، سایز و اندازه آن‌ها است. هم‌چنین قرار دادن یک کشو در کنار میزها در نظم بخشیدن به کارها کمک می‌کند. برای این نوع میزها استفاده از پارتیشین اهمیت زیادی دارد. پارتیشن این نوع میز، باید از نوع مرغوب باشد و در عین حال اصول محکم کاری در آن رعایت شود.

میزهای کانتر

میزهای کانتر عموما به نام‎ها‎ی دیگری همچون میزهای پیشخوان، پذیرش و یا میز منشی شناخته می‌شود. ارتفاعی که برای این نوع میزها در نظر گرفته می‎شود بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر است و اغلب با جنسMDF  با نوارهای PVC ساخته می‌شوند. یکی از نکات مهم برای طراحی و ساخت میزهای کانتر، تعبیه سه کشو به همراه قفل مرکزی، محل پرینتر و اسکنر و مکانی برای بایگانی اسناد و پرونده‎ها‎ می‌باشد.

میز آزمایشگاهی و کارگاهی

میزهایی که در آزمایشگاه‎ها‎، کارگاه‎ها‎ و مکان‌های طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با نام میز آزمایشگاهی و کارگاهی نامیده می‌شوند. این میزها ارتفاع بلندتری نسبت به سایر میزهای دیگر دارند. برای میزهای آزمایشگاهی، رنگ اهمیت زیادی دارد که بیشتر از رنگ سفید و یا رنگ‎ها‎ی روشن استفاده می‎شود. انتخاب درست و به‌جای ابعاد و رنگ این نوع میز در بهینه سازی طراحی و تولید میز کارمندی نقش مهمی دارد.

سفارش میز اداری

جهت سفارش میزها علاوه بر توجه به نوع آن، متریال آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌ویژه میز مدیریت و میز کارمندی باید دارای توجهات خاص باشد و کیفیت مناسبی نیز داشته باشد. میز مدیریت از آن جهت که باید دارای راندمان کاری بالا باشد و میز کارمندی به‌دلیل استفاده مدام باید جنس مناسبی داشته باشد. ارگونومیک بودن و داشتن اندازه‌های استاندارد نیز چیزی است که از ابتدا باید توسط شرکت ارایه کننده آن رعایت شود. شرکت مبلمان اداری بینو با سابقه اجرایی بالا در طراحی و تولید میز کارمندی، محصولات خود را توسط متخصصین این فن اجرا می‌نماید. جهت دریافت مشاوره یا سفارش طراحی و تولید میز کارمندی متناسب با سلیقه و مکان اجرا، می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

قیمت مبلمان اداری

یکی دیگر از نکاتی در زمان طراحی و تولید میز کارمندی مهم است، توجه به قیمت میز کارمندی است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله “قیمت مبلمان اداری مدرن چقدر است؟” را مطالعه کنید. هم‌چنین اگر نیاز به مشاوره‌های رایگان برای خرید مبلمان اداری دارید، می‌توانید با ما در گروه تولیدی مبلمان اداری بینو تماس بگیرید. مبلمان اداری بینو با بیش از ده سال سابقه در تولید مبلمان اداری در کنار مشتریان گران‌قدر است.

نتیجه گیری

این مقاله با معرفی انواع مبلمان اداری اصول طراحی و تولید میز کارمندی و اداری را مورد بررسی قرار داده است. در این مقاله قواعد و استاندارهای لازم جهت بهینه‌سازی طراحی و تولید میز کارمندی متناسب با مکان مورد نظر و نوع کاربرد میز کارمندی مطرح شد. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی در زمینه طراحی و تولید میز کارمندی متناسب با سلیقه، نوع فعالیت کارمندان و مکان اجرای کار می‌توانید با متخصصان بینو تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید