توسط: تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

چشم‌انداز و نوع چیدمان محیط کار یکی از عناصر مهم توسعه و رونق هر کسب و کاری محسوب می‌شود. یک دکوراسیون زیبا نقش مهمی در ایجاد یک فضای دوستانه، زیبا، راحت، الهام‌بخش و سازنده دارد. گاهی افراد با دیدن مکان و فضایی زیبا، حس خوبی از آن دریافت می‌کنند و همین حس خوب، باعث جلب اعتماد و احساس راحتی آنها می‌شود. از آنجا که پارتیشن‌های اداری بنابراین، امروزه به یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خلق زیبایی یک فضای کاری و جلب اعتماد مراجعین تبدیل شده است.

چرا باید پارتیشن اداری بخریم؟

برای خرید و نصب پارتیشن اداری و جایگزینی آن با دیوار ثابت و ساخت و ساز اتاق جدید، دلایل مختلفی وجود دارد که در اینجا ما به اختصار به مهم‌ترین این دلایل اشاره می‌کنیم:

۱-افزایش تمرکز

هر سازمانی باید قادر باشد بین حفظ استقلال و حریم خصوصی کارکنان از یک‌سو و ایجاد همکاری و تعامل میان آنها از سوی دیگر، هماهنگی و تعادل ایجاد کند. البته میزان این استقلال یا تعامل بستگی به نوع کسب و کار و کارکنان دارد. اما به طور کلی کارکنان برای انجام بهتر وظایف خود، نیاز به سطح مناسبی از تمرکز دارند. پارتیشن‌بندی دفتر به خوبی می‌تواند بین استقلال، تعامل و تمرکز هماهنگی و تناسب ایجاد کند.

۲-عنصر زیبایی

این بخش را با طرح چند پرسش آغاز می‌کنیم: تا چه اندازه به زیبایی محیط اطراف خود اهمیت می‌دهید؟ آیا به دنبال تفکیک و جداسازی و حفظ نظم و آراستگی محیط اداری خود هستید؟ آیا در پی ایجاد این تغییرات با مدرن‌ترین تجهیزات و در عین حال کم‌ترین هزینه‌ها هستید؟ اگر پاسختان به پرسش‌های مذکور، مثبت است، پس نباید در خرید و نصب پارتیشن اداری لحظه‌ای درنگ کنید. از آنجا که عنصر زیبایی تأثیر مثبتی بر روحیۀ کارکنان و ایجاد انگیزۀ فعالیت در آنها دارد، در نتیجه با نصب پارتیشن، می‌توان این امکان را برای آنها فراهم نمود. در حال حاضر انواع مختلفی از پارتیشن اداری شامل یکپارچه، تک جداره و دو جداره و همچنین طیف وسیعی از مواد مثل چوب، آلومینیوم، کامپوزیت و شیشه، در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد که با توجه به نوع کسب و کار، می‌توان دست به یک انتخاب مناسب زد.

۳-مقرون به‌ صرفه

پارتیشن اداری، راهی بسیار کارآمد برای ایجاد یک فضای مستقل و جدید است. گاهی ممکن است به خاطر افزایش کارکنان و یا تغییر اهداف، در محل کار خود نیاز به ایجاد فضای جدید داشته باشیم. در این صورت، به جای درگیر نمودن خود با ساخت و ساز از جمله تخریب دیوارهای ثابت و یا ساختن اتاق‌های جدید که هم زمان‌بر است و هم مستلزم صرف هزینۀ گزاف، بهترین راه‌حل آن است که از پارتیشن‌های اداری استفاده کنیم. انعطاف‌پذیری آن باعث می‌شود که هر وقت و هر کجا که نیاز داشتید، آن را نصب کنید و در مواقع غیر ضروری برچینید. با این کار هم در اتلاف وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود و هم زیبایی دو چندانی به محیط کار خود بخشیده‌ایم.

چه نوع پارتیشنی نیاز دارم؟

هنگامی که دریافتید کدام بخش از فضای کاریتان نیاز به پارتیشن دارد، در مرحلۀ بعدی باید مشخص کنید که هدف شما از نصب پارتیشن چیست؛ زیرا هر نوع پارتیشن اداری با هر جنس و هر مدلی که باشد، کاربرد و استفاده‌های مختلفی دارد. چنانچه شرایط کاری شما ایجاب می‌کند که هر از گاهی فضا را تغییر دهید، در این حالت، پارتیشن‌های ریلی یا تاشو کاربرد بیشتری دارند. زیرا به راحتی قابل برپایی و برچیدن هستند.

پارتیشن‌های چوبی بیشتر برای فضاهایی کاربرد دارند که در آن‌ها نیاز به سکوت و تمرکز بیشتری است. از جمله اتاق‌های اجرایی، اتاق کنفرانس، امور اداری. علاوه بر آن، در اتاق‌هایی که کارکنان به طور مداوم باید پاسخ‌گوی تلفن باشند، از پارتیشن چوبی استفاده می‌شود. تمام پارتیشن‌های اداری می‌توانند به کاهش سر و صدا در یک دفتر شلوغ کمک کنند. اما نوع چوبی آن میزان بیشتری از نویز را کاهش می‌دهد.

اگر پارتیشن‌ شیشه‌ای کامل و نیمه شیشه‌ای را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که به اندازۀ کافی نور را از خود عبور داده و فضا را روشن می‌کند. برای این منظور می‌توانید ترکیبی از دیوارهای مات و شیشه‌ای را انتخاب کنید تا نور بیشتری به اتاق خود بتابانید. پارتیشن‌های شیشه‌ای بیشتر در دفاتر مدرن و همین‌طور در فضاهایی که کارکنان تعامل و ارتباط بیشتری با یکدیگر دارند، استفاده می‌شود. این پارتیشن‌ها در طیف گسترده‌ای از اشکال و سبک ها وجود دارند. این نوع سیستم بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را به راحتی به مکان جدید منتقل کرد.

نکاتی مهم در خرید پارتیشن اداری

پارتیشن‌های اداری هم‌زمان کاربردهای متفاوتی دارند. در ابتدا می‌توان از آنها برای ایجاد فضایی پویا استفاده کرد. گاهی می‌توانند به عنوان عایق صدا استفاده شوند (مانند استفاده از پارتیشن چوبی در اتاق کنفرانس). اما بیشترین کاربرد پارتیشن اداری، برای ایجاد حریم خصوصی و جداسازی برای افراد و گروه‌های کاری است. پارتیشن‌های اداری خیلی ارزان‌تر از دیوارهای ثابت هستند و در صورت نیاز بر خلاف دیوارهای ثابت که تغییر آنها مستلزم تخریب است، به راحتی قابل جابجایی و تغییرند.

از پارتیشن‌های اداری به سادگی و در هر کجا می‌توان استفاده کرد؛ کارخانه‌ها، انبارها، مناطق تولید، دفاتر تجاری و کلاس‌های درس فضاهایی هستند که پارتیشن‌ در آنها استفاده حداکثری دارد.

از جمله کاربردهای متنوع پارتیشن اداری عبارتند از:

  • ایجاد فضایی با بهره‌وری بالا
  • ایجاد بخش‌های کنترل کیفیت
  • تفکیک بخش‌های کاری مختلف در یک فضای اداری
  • ایجاد فضای ذخیره‌سازی

پارتیشن‌ها می‌توانند شامل مجموعه‌ای از سیستم‌های مدولار باشند و  تعداد زیادی از اجزای کلیدی مطابق با نیازهای شما را در بر گیرند. پانل‌های استاندارد و سفارشی را می‌شود در هر اندازه و ارتفاعی تنظیم کرد. تمامی سیستم‌ها می‌توانند با اضافه کردن یک دیوار دیگر برای ایجاد اتاقی بزرگ‌تر استفاده شوند. این تنها به ملزومات طراحی فضای کاری شما بستگی دارد.

کلام آخر

هنگامی که پارتیشن‌های اداری به درستی در جای خود نصب شدند، می‌توانند بر اساس نیازهای کسب و کار شما گسترش و یا تغییر یابند. فواید متعدد این نوع از مبلمان اداری ما را وا می‌دارد تا آنها را برای فضای اداری خود خریداری کنیم. در این راستا می‌توانید برای کسب اطلاع از نحوۀ فروش، دریافت آگاهی‌های لازم دربارۀ انواع پارتیشن اداری و لیست قیمت این محصولات با بینو در تماس باشید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید