توسط: تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین نکات در نصب پارتیشن های اداری کدامند؟ برای خرید و قیمت انواع پارتیشن اداری و خانگی به چه فاکتورهایی باید دقت شود؟ ساخت دیوارهای ثابت در داخل دفتر هم هزینه‌بر است و هم زمان‌بر. همچنین، تغییر آن، مستلزم تخریب و ساخت و ساز مجدد است. بنابراین، یکی از گزینه‌های بسیار محبوب و مقرون به صرفه، نصب پارتیشن‌های اداری است. پارتیشن‌های اداری در ابعاد، اشکال و متریال گوناگون تولید و نصب می‌شوند. هر یک از پارتیشن‌ها از هر مدل و جنسی که باشند، دارای ویژگی‌های ویژۀ خود هستند. به عنوان مثال، از پارتیشن چوبی می‌توان برای افزایش حریم خصوصی و کمتر نمودن سر و صدا استفاده کرد.

پارتیشن فریم لس (بدون قاب) را برای تابش بهتر و بیشتر نور در فضا انتخاب کرد. یکی از مزایای بسیار مهم پارتیشن اداری شیشه‌ای این است که می‌توان بر روی آن از آرم و برند شرکت استفاده کرد. نمایاندن لوگوی شرکت در همان برخورد اول، می‌تواند تأثیر مثبت و پایداری بر کارکنان و مشتریان داشته باشد. پارتیشن‌های اداری بر اساس نیازهای شرکت، قابلیت انتقال، جابجایی و برچیده شدن را دارند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در محل کار خود، یک اتاق کنفرانس جدید اضافه کنید، فضایی غیر رسمی به عنوان اتاق استراحت ایجاد کنید و یا فضاهای ارتباطی به عنوان اتاق فکر برای کارکنان مهیا کنید که در آنجا بتوانند ایده‌های خود را با بحث و تبادل نظر، به اشتراک بگذارند. از آنجا که پارتیشن‌های اداری انعطاف بالایی دارند و حتی مدل‌های کف تا سقفِ آن، قابلیت برچیده شدن را دارند، می‌توانند در صورت لزوم به آسانی جابجا، اضافه یا برچیده شوند.

نحوۀ نصب پارتیشن های اداری

نصب پارتیشن‌های اداری m1

پارتیشن‌های اداری از نظر نصب، انتقال و جابجایی (حرکت از جایی به جای دیگر)، در مقایسه با ساخت دیوارهای ثابت، بسیار سریع، سبک و قابل حمل هستند. بنابراین خیالتان از این جهت راحت است که برای ایجاد یک فضای جدید، دیگر نیازی به انجام کارهای ساختمانی هزینه‎‌بر نیست و با خاطر آسوده می‌توانید بر وجود نصب پارتیشن تکیه کنید. فرآیند نصب نسبتاً ساده است. اولین قدم آن است که نوع پارتیشن مورد نظر خود را مشخص کنید. در گام بعدی، تعیین مقدار بودجه است که خود به چند عامل بستگی دارد. از جمله مقیاس کار، ابعاد، متریال و دسترسی‌ها که هر یک بودجۀ مجزایی را می‌طلبد.

اگر در ابتدای کار دچار سردرگمی هستید و نمی‌دانید چه نوع طراحی یا برنامه‌ریزی برای فضای خود نیاز دارید، بهتر است از کارشناسان خبره، متخصص و با تجربه کمک بگیرید. در مرحلۀ دوم هنگامی که پارتیشن مورد نظر خود را سفارش دادید، فرآیند نصب شروع می‌شود. در این مرحله با توجه به نیازتان و زمانی که در اختیار دارید، دربارۀ نصب و اجرای پروژه با مجری طرح وارد مذاکره می‌شوید تا بدون اتلاف وقت و در عین حال، حفظ کیفیت کار، اقدام به اجرای پروژه نماید. در اینجا مراحل نصب و اجرای پروژه را به صورت تیتروار بیان می‌کنیم:

  1. اندازه‌گیری دقیق طول و عرض پارتیشن‌ها
  2. انتخاب نوع پارتیشن
  3. ابزار کار
  4. ساخت و تولید پارتیشن
  5. تنظیم کانال‌ها در محل
  6. تکمیل ساختار
  7. یکسان‌سازی ساختار
  8. فریم‌های در
  9. مدیریت کابل
  10. قرار دادن پوسته‌ها
  11. نصب درهای آن

هر یک از پارتیشن‌های اداری اعم از پارتیشن‌های چوبی، ام دی اف، شیشه‌ای، تک جداره یا دو جداره، نحوۀ نصب متفاوتی دارند که نیاز به نیروی متخصص و ویژۀ خود دارد.

اندازه‌گیری در نصب پارتیشن های اداری

شما در گام اول نیاز به اندازه‌گیری فضا و بر حسب آن، تعیین مقدار  طول و عرض پارتیشن‌ها دارید.

نوع پارتیشن

همه تلاش خود را به کار بگیرید تا پارتیشن مناسب را برای شرکت خود انتخاب کنید. مناسب از لحاظ هزینه، متریال، انعطاف‌پذیری، قابلیت تحرک و سهولت در جمع آوری. همچنین ممکن است در کنار آن، لازم باشد از وسایل و تجهیزاتی مانند قفسۀ کتاب، فایل، کمد و…. استفاده کنید. بنابراین در نصب پارتیشن، باید به این موارد و محل قرارگیری آنها هم توجه کنید.

 دستورالعمل نصب پارتیشن های اداری

دستورالعمل‌هایی که توسط تأمین کننده و نصاب پارتیشن به شما داده شده است را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید در حفظ و نگهداری از پارتیشن‌های خود موفق باشید.

ساخت و ساز

پارتیشن‌ها به لحاظ اندازه و ابعاد باید کاملا متناسب با فضا باشند تا مطمئن شویم تناسب آنها بین کف، فضای دیوار و سقف حفظ شده است. پس از آن باید با استفاده از پیچ آنها را در جای خود سفت کنید.

نصب پارتیشن های اداری بدون کمک

نصب پارتیشن‌های اداری m3

نصب پارتیشن‌ها توسط خودتان، شاید در ظاهر هزینه نصب را کاهش دهد، اما هم زمان زیادی را از شما می‌گیرد و هم به دلیل عدم تجربه و مهارت کافی (به اصطلاح فوت کوزه‌گری) پارتیشن به خوبی در جای خود قرار نگیرد. بنابراین قبل از انتخاب این مسیر باید با دقت تحقیقات لازم را انجام دهید. اگر به توانایی خود برای انجام کار اطمینان دارید، باید در تکمیل هدف خود کوشا باشید. این می‌تواند برای شرکت‌ها و یا کسب و کارهای کوچک بسیار مفید باشد. در ذیل برخی از راهنمایی‌های سودمند برای ایجاد و نصب پارتیشن‌های اداری آمده است:

 ۱. تجهیزات

اطمینان حاصل کنید که همه ابزار و لوازم مورد نیاز برای نصب پارتیشن را گردآوری کرده‌اید. ابزاری مثل پیچ گوشتی، آچار معمولی، پیچ و مهره، آچار آلن، دریل و… وجودشان می‌تواند لازم و ضروری باشد.

 ۲. درخواست همکاری برای نصب پارتیشن های اداری

فرآیند نصب، به توان بدنی و نیروی مضاعف نیاز دارد. یعنی برای اجرای آن به بیش از یک نفر نیاز است تا کار به صورت حرفه‌ای و کارآمد انجام شود. بنابراین لازم است از نفرات دیگری برای این کار کمک بگیرید.

۳. مونتاژ

ساده‌ترین روش نصب پارتیشن ساخته شده توسط خود افراد، ایجاد اتصالات قابل چرخش است که می‌تواند در چهار گوشۀ فضای مورد نظر قرار بگیرد. برای این کار، ابتدا باید فضای منطقه اداری خود را که قصد استفاده از آن را دارید اندازه‌گیری کنید و سپس قطعاتی از مواد مورد نیاز (چوب یا شیشه) برای ایجاد پارتیشن را هم اندازه‌گیری بگیرید.

۴. روش نصب پارتیشن های اداری

هنگامی که جنس و مواد پارتیشن خود را انتخاب کردید، باید آن را به دیوار یا سقف نصب کنید. با استفاده از دریل، آچار، پیچ گوشتی و سایر ابزار می‌توانید قطعات را در جای خود قرار داده و نصب کنید. ستون ها را باید در جای خود قرار دهید، سپس اقدام به نصب قیدها کنید و در آخر قطعات یا پنل‌های چوبی یا شیشه ای را در جای خود قرار دهید.

کلام پایانی

پارتیشن‌های اداری موجب مدیریت مؤثر، کاهش آلودگی صوتی، شفافیت تعامل و افزایش بهره‌وری کارکنان است. بخش‌های آن به خوبی جمع و دوباره برپا می‌شوند. همچنین به خاطر سبکی، نصب سریعی دارند. مهم است که بسته به نیازهای خود آنها نوع مشخصی از آنها را خریداری کنید، پارتیشن‌ها به مدل‌های چوبی، شیشه‌ای، آلومینیومی، تک جداره و دو جداره، مدل‌های دکوراتیو، پارتیشن‌های فریم لیس (بدون قاب) و ریلی و قابل حرکت تقسیم می‌شوند. در پایان امیدواریم مقالۀ پیش‌رو مورد توجه و استفادۀ شما قرار گرفته باشد. برای نصب سریع و حرفه‌ای انواع پارتیشن اداری با کارشناسان ما در بینو تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید