توسط: تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

میزهای اداری انواع مختلفی دارند. در میان این انواع مختلف، آنچه که اهمیت دارد این است که این میزهای اداری علاوه بر زیبایی، کاربردی هم هستند. میز L شکل که به طور عمومی دارای ال چپ و یا راست است، یکی از زیباترین انواع میز اداری به شمار می‌آید. در این نوشتار کوتاه اشاره‌ای کرده‌ایم به برخی از ویژگی‌های میزهای L شکل که می‌تواند مفید باشد.

ویژگی‌های میزهای L شکل

میزهای ال شکل گرچه فضای کمی را اشغال می‌کنند، خود فضای زیادی برای استفاده‌ی کارکنان ایجاد می‌کنند. این نوع میزها را می‌توان به راحتی در چهار گوشه‌ی دفتر جای داد. علاوه بر آن، خود نیز از گوشه‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کند. میز L شکل را می‌توان به عناوین زیر مورد استفاده قرار داد:

  • ایستگاه کاری برای دو کارمند که در آن واحد در حال انجام وظایف خود هستند.
  • برای کارکنانی مناسب است که برنامه‌ی کاری بسیار پر مشغله‌ای دارند و هم‌زمان باید چندین کار را انجام دهند.
  • برای دو کارمندی که وظایف مرتبط با هم دارند.
  • برای مکان‌هایی که فضای کمی در اختیار دارند اما فعالیت‌‌های متفاوتی را باید انجام دهند.

متریال میزهای L شکل

این میزها می‌توانند با متریال چوب طبیعی، ام دی اف، فلز و شیشه تولید شوند. بعضی از آنها حتی دارای یک پوشش محافظتی هستند که دوام و طول عمرشان را افزایش می‌‌دهد. میزهای L شکل قابلیت این را دارند که با انواع مختلفی از دکوراسیون با رنگ‌های متنوع، ترکیب و هماهنگ شوند. این میزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که، پاسخ‌گوی نیازهای حرفه‌ای مدرن دنیای امروز باشند. در ادامه این مقاله درباره‌ی هر کدام از این متریال در میز ال شکل شرح مختصری خواهیم داد:

میز L شکل چوبی

میزهای ال شکل با چوب طبیعی بسیار زیبا و چشم نواز هستند. این نوع میز برای اتاق ریاست و یا اتاق کار در فضاهای فروش بسیار مناسب هستند، زیرا نمای بسیار زیبا و لوکسی دارند. این میزها هزینه و قیمت بالایی دارند. در استفاده‌های عمومی، میزهای ال به طور کلی بسیار کاربردی هستند و نمای ظاهری آن‌ها کمتر اهمیت دارد. به همین دلیل استفاده از متریال با قیمت مناسب برای ساخت آن‌ها بسیار کاربردی‌ محسوب می‌شود. مواد مورد استفاده در ساخت میزهای دفتر L شکل، اغلب از جنس ام دی اف است که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد زیر است:

  • به اندازه‌ی کافی سبک و قابل حمل است.
  • مقاوم بوده تا بتوانند از کارها و فعالیت‌های روزمره پشتیبانی کنند.
  • قابلیت طراحی و اجرای آسان و سریع دارد.
  • با روکش‌های متفاوت دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی است.
  • در برابر ضربه و آسیب حشرات مقاوم است.
  • قیمت مناسبی دارد.
  • بعد از خرید نیاز به مراقبت فراوان ندارد.
  • دربرابر رطوبت مقاوم است.
  • درصورت ضربه و آسیب به نمای ظاهری قابلیت تعویض روکش دارد.

میز L شکل فلزی

میز ال شکل به طور کامل از جنس فلز ساخته نمی‌شود. ترکیب چوب و فلز به این نوع میز استحکام و زیبایی خواهد بخشید. این میزها می‌توانند بدون پایه و یا با پایه فلزی باشند. در قسمت‌های خاصی از میزهای ال شکل با سبک‌های خاص نیز از متریال فلزات گران‌بها یا فلزات با رنگ‌های خاص استفاده می‌شود.

میز L شکل شیشه‌ای

میز تمام شیشه بسیار لوکس و لاکچری محسوب می‌شود. این میز مناسب برای فضاهای خاص است و خیلی کاربردی محسوب نمی‌شود. در اداره و شرکت‌ها نیاز به وسیله پردوامی است که بسیار کاربردی باشد. به همین دلیل میزهای ال شکل ترکیبی چوب و شیشه بسیار مورد توجه هستند. شیشه به دلیل سطح صاف، خاصیت انعکاسی و نمای زیبایش در این نوع میز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی شیشه به عنوان قسمت تزئینی کار و یا در بخش‌های خاص مانند مکان قرار گرفتن کامپیوتر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میز ال شکل چند منظوره

به طور کلی میز L شکل به دلیل ساختار و نوع طراحی‌شان با هدف چند منظوره بودن ساخته شده‌اند. این میزها سطح کاری بزرگ در اختیار کاربر خود قرار می‌دهند. به این روش می‌توانند به طور هم‌زمان برای وسایل مختلف استفاده شوند. به عنوان نمونه یک کاربر می‌تواند از دستگاه کپی، پرینتر، کامپیوتر و لپ تاپ به طور همزمان در سطح میز استفاده نماید. علاوه بر آن قسمتی را نیز برای تحریر و نوشتن مورد استفاده قرار دهد. این میزها برای اتاق ریاست، اتاق پذیرش و دفاتر شرکت‌ها بسیار مناسب و کاربردی هستند.

انواع میز L شکل کدام هستند؟

میزهای ال شکل دارای ویژگی مشترک طراحی اولیه به شکل ال هستند. این میزها بنا بر نوع استفاده به دو دسته بزرگ زیر تقسیم می‌شوند:

میزهای L شکل کنجی

این میزها برای کنج دیوار طراحی می‌شوند. قرار گرفتن این میزها در کنج دیوار به گونه‌ای که قسمت فرعی میز به دیوار تکیه دهد و قسمت اصلی به سمت مراجعه کننده باشد طراحی می‌شوند. در این نوع میز، قسمت اصلی دارای نمای زیباتری است. برای فضاهای اداری یا اتاق‌های کار و مطالعه کوچک این نوع میز، بسیار مناسب هستند. به این شیوه با داشتن هم زمان دو میز در کمترین جای ممکن بسیاری از نیازها رفع می‌شود و هزینه کمتری صرف خرید میز خواهد شد.

میز L شکل کاربردی

این میزها برای وسط فضا در نظر گرفته می‌شوند. به عنوان مثال میز ال شکل ریاست، میز ال شکل کنفرانس، میز ال شکل منشی و میز ال شکل پذیرش هر کدام ویژگی‌های ساختاری و طراحی نمای مخصوص به خود را دارند. این میزها از هر طرف باید نمای زیبایی داشته باشند.

کمبود فضا و خرید میز اداری

در بسیاری از دفاتر، استفاده از میزهای L مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد. کارکنان در هر دفتری، وظایفی بر عهده دارند که باید آن‌ها را به خوبی انجام دهند. چنان‌چه دفتری نتواند فضای کافی در اختیار پرسنل خود قرار دهد، در این حالت، بهترین گزینه استفاده از میزهای L شکل است. این میزها بهترین راه‌ حل برای هرگونه مشکلات مربوط به کمبود فضا هستند، که هر دفتر ممکن است با آن مواجه باشد. در مورد فضای کاری می‌توانید مقاله “استاندارد فضای کاری چیست؟” را بخوانید.

خرید میز L شکل

برای خرید این محصول بنابر نیاز خود اقدام نمایید. اندازه این محصول را با توجه به مکان قرارگیری آن برآورد کنید. سبک و رنگ آن را با توجه به نمای داخلی و دیزاین محیط اطراف آن انتخاب نمایید. شرکت مبلمان اداری بینو با چندین سال سابقه در طراحی و ساخت مبلمان و میزهای اداری، میزهای با کیفیت و زیبای خود را به صورت اینترنتی و حضوری ارائه می‌کند. متخصصان و کارشناسان بینو آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه انتخاب این نوع میز متناسب با مکان مورد نظر هستند. در صورت نیاز کارشناسان ما در مکان مورد نظر حاضر خواهند شد و راهنمایی‌های لازم را در زمینه انتخاب مبلمان و تجهیزات اداری متناسب با فضاهای داخلی به صورت رایگان ارائه می‌نمایند. برای خرید میز ال شکل و آگاهی از قیمت میز L شکل با ما تماس بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید