توسط: تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین اصول در طراحی اتاق کنفرانس چیست؟ برای رعایت نکات مهم در طراحی اتاق کنفرانس مدرن چه باید کرد و از چه روش هایی می توان استفاده نمود؟ در طی دهه گذشته، اتاق‌ کنفرانس، فراتر از مکانی برای برگزاری جلسات تجاری بوده‌ است. در دنیای امروز، آن‌ها همچنین مکانی برای برقراری ارتباطی سازنده‌تر و بهتر میان صاحبین کسب و کار، شرکا و مشتریان هستند. استفاده‌ی حداکثری از اتاق کنفرانس بدین معناست که شما می‌بایست مجموعه‌ای از امکانات و طراحی‌ها را در کنار یکدیگر داشته باشید تا بتوانید به موففیت برسید. امکانات فقط در استفاده از سیستم کنفرانس مناسب نیست، بلکه صندلی اداری، میز کنفرانس و به صورت کلی طراحی و جانمایی آن‌ها نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی هایست که می‌بایست در نظر بگیرید.

ویژگی‌های مدرن در طراحی اتاق کنفرانس

همانطور که پیش‌تر از نقش اتاق کنفرانس یا سالن همایش گفته‌ایم و نحوه‌ی “طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق کنفرانس” و ” ۵ ایده برای دکوراسیون خلاقانه اتاق کنفرانس دفتر کار شما” را شرح دادیم در این گزارش مدرن‌ترین روش‌هایی را که در سال ۲۰۲۱ برای طراحی اتاق کنفرانس مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی ادارت قرار گرفته است را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

۱. صندلی اداری ارگونومیک

امروز صندلی اداری راحت و ارگونومیک برای مدیران تجاری جهت حفظ سلامت و راحتی آن‌ها حین انجام کار و در جلسات بسیار مهم هستند. نیازی به گفتن نیست که نسل جدید از نیروی کار که در حال حاضر در بیشتر شرکت‌ها مشغول به کار هستند صندلی اداری انعطاف‌پذیر را ترجیح می‌دهد. حتی آن‌ها به علت دید متفاوت به کار شاید داشتن صندلی اداری مناسب را دلیلی بر انتخاب یک سازمان بدانند. به این دلیل شما به عنوان صاحبین کسب و کار می‌بایست صندلی اداری راحت را برای کارمندان خود فراهم کنید. نکته‌ی قابل توجه این است که شما در کمترین زمان پس از خرید صندلی اداری ممکن است متوجه‌ی آن بشوید که آن‌ها برای حضور موثر و کارآمد در جلسات طولانی بدون دچار شدن به خستگی زود هنگام و با همراه داشتن آرامش و راحتی، سازمان شما را همراهی می‌کنند. صندلی اداری چند منظوره به کارمندان شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بین جلسات مهم و رسمی، بحث‌های گرم، بهره‌وری بالاتر و عملکرد موثری داشته باشند و در حین برگزاری جلسات هیچ نشانی از تحلیل قوای جسمی در آن‌ها نباشد.

با این حال چگونه می‌خواهید به سمت ارگونومی بروید؟ چگونه می‌بایست اصول ارگونومی در طراحی اتاق کنفرانس را در سالن کنفرانس و جلسات خود رعایت کنید؟ یک راه ساده این است که زیرپای هر کدام از آن‌ها زیرپایی متحرک باشد. شاید به نظر ساده بیآید اما داشتن زیرپایی بدون تردید یکی از نیازمندی‌های شماست. همچنین می‌بایست در انتخاب صندلی به مواردی چون وضعیت جسمانی همکاران و شرکای خود نیز دقت کنید. اگر افرادی در سازمان شما دارای معلولیت‌های جسمی است حتماً برای آن‌ها یک صندلی سفارشی و مخصوص در نظر بگیرید این یک نوع ارزش‌گذاری به کارمند است و انگیزه‌ی او را برای افزایش بهره‌وری شخصی در سازمان افزایش می‌دهد. گزینه‌های دیگری نیز در انتخاب صندلی اداری وجود دارند که عبارتند از: صندلی اداری با قابلیت تنظیم ارتفاع برای پشتیبانی از حالت طبیعی بدن. یکی از خصوصیات جالب این نوع صندلی اداری، طراحی آن‌ در طرح و رنگ‌ها متنوع و گوناگون است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا صندلی اداری خود را با رنگ سازمانی خود یکی کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که وجود رنگ می‌تواند باعث تغییر در فضا و شادابی نیز شود.

صندلی اداری با طراحی ارگونومیک، این صندلی‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم پشتیبان کمر، تنظیم نشیمن گاه، پشتیبانی از گردن و… هر کدام از ویژگی‌هایی که ذکر شد مسبب می‌شود که افراد شرکت کننده در جلست شما این توانایی را داشته باشند که صندلی کنفرانس خود را شخصی‌سازی کنند و در طول ساعاتی که در جلسات حضور دارند احساس خستگی جسمانی به سراغشان نیاید. برای اطلاعات بیشتر می توانید در صفحه صندلی کنفرانس را مشاهده بفرمایید.

۲. میز کنفرانس مدرن

طراحی اتاق کنفرانس m2

میز کنفرانس به طور قطع نشان دهنده‌ی زیبایی، کمال و ضرب آهنگ سازمان شماست. طراحی اتاق کنفرانس برای سازمان شما می‌بایست هویت منحصر به فرد سازمان شما را در خود داشته باشد. جنس مواد استفاده شده در ساخت، طراحی، رنگ و… همگی می‌توانند در انتخاب شما موثر باشند اما مهمترین ویژگی که می‌بایست آن را در نظر بگیرید «ارگونومی» است. ارگونومی در میز کنفرانس بدان معناست که ارتفاع میز کنفرانس شما می‌بایست در حالت متعادلی باشد. فضای لازم برای هر فرد جهت نگارش، استفاده از سیستم کنفرانس، لپ تاپ و… فراهم باشد. علاوه بر این‌ها طراحی میز کنفرانس می‌بایست به گونه‌ای باشد که ما بین افراد حاضر تعامل ایجاد نماید.

جانمایی و متناسب بودن میز  اتاق کنفرانس نیز با فضای شما از دیگر خصوصیاتی است که می‌بایست به آن دقت نمایید. قابل ذکر است آن چه که به عنوان ویژگی‌های مهم میز کنفرانس در این قسمت نگارش شده در میز اداری شما نیز می‌بایست رعایت گردد. کارمندان شما می‌بایست از میز اداری مناسب و ارگونومیک استفاده کنند زیرا میز اداری صندلی اداری جزو لاینفک امورات اداری آن‌ها هستند. نکات بسیار ریز دیگری در میز کنفرانس وجود دارد نیز جانمایی درست برای عبور کابل ها، مانیتورها، دسترسی به جریان برق و… که هر کدام می‌تواند بنا به نیازمندی و تعریف شما از اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در صفحه میز کنفرانس مناسب چه ویژگی‌هایی دارد.  نیز می تواند به شما در انتخابی بهتر و شایسته کمک نماید.

نکات مهم در طراحی اتاق کنفرانس مدرن

پیشرو بودن شما می‌تواند در نگاه نخست مهمانان شما به اتاق کنفرانس و در هنگام حضور در آن به آن‌ها منتقل شود. اگر به طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس اهمیت ویژه‌ای داده باشید و آن را از خاطر نبرده باشید، گام نخست در رسیدن به توافق تجاری را محکم برداشته‌اید. استفاده درست از نور، جانمایی درست میز و صندلی و سیستم کنفرانس، استفاده از گل و گیاهان و… اتاق کنفرانس شما را تبدیل به مکانی خواهد کرد که بازدیدکنندگان شما دوست نخواهند داشت از آن خارج شوند. رنگ سازمانی خود را در طراحی اجزای اتاق کنفرانس استفاده کنید. رنگ‌های گرم بهره‌وری را افزایش می‌دهند. رنگ‌های سرگرم کننده و پر تحرک خلاقیت را تحریک می‌کنند. استفاده از گل و گیاه و یا آکورایوم در فضای اتاق کنفرانس می‌تواند آرامش و هوای تازه را به مهمانان شما منتقل کند. شما علاوه بر این ابزار‌ها می‌توانید با استفاده از هنر و لوازم جانبی مثل ساعت، دیوارپوش و… احساس زیبایی را به افراد حاضر منتقل کنید.

کلام پایانی

طراحی اتاق کنفرانس زمانی می‌تواند برای شما بازدهی لازم را داشته باشد که اصول اساسی طراحی در آن رعایت شده باشد. به خاطر داشته باشیم که برای یک کسب و کار، اتاق کنفرانس می‌تواند مکانی باشد که قراردادهای مهم تجاری و توافق‌های ارزشمند در آن منعقد شوند. بنابراین هر مقدار که شما بودجه در طراحی و بروز کردن فناوری‌های اتاق کنفرانس کنید، بزودی چند برابر آن را دریافت خواهید کرد.تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری، پارتیشن اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی داخلی تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید