توسط: تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

صندلی اداری راحت و انتخاب آن امری ضروری است و شناخت بهتر آن به بهره وری در کار کمک شایانی می کند. نکاتی را در این راستا باید مد نظر قرار داد. یک صندلی اداری راحت باید دارای یک پشتی (تکیه گاه) مناسب به منظور فراهم آوردن یک موقعیت خوب برای نشستن جوری که در قسمت عضلات پشت و گردن حداقل فشار را نسبت به کفه صندلی داشته باشیم که تقریبا با زاویه ۵ درجه قدرت جابجائی نسبت به وزن خود را داشته و در نتیجه با تکیه بر پشتی احساس راحتی کامل به فرد دست می دهد.

زاویه کفه صندلی با پشتی تقریبا ۱۰۵ درجه باشد و ارتفاع آن برای نوع متوسط حدود ۵/۶۴ سانتی متر باشد. تکیه گاه نامناسب باعث حمایتهای ضعیف پشت و قرار گیری در پوزیشن های نامناسب می شود . نامناسب بودن تکیه گاه می تواند به دلیل اندازه ناکافی آن، جنس آن و نحوه استفاده از آن باشد.

نشیمنگاه یک صندلی اداری مناسب به گونه ای باشد که در مدت طولانی راحت باشد، از نظر روانی رضایت بخش باشد، برای انجام وظیفه یا فعالیتی که باید صورت پذیرد حالت مناسبی داشته باشد. نشیمنگاه زمانی اهمیت آن بیشتر می شود که استفاده کنند های آن متعدد باشد مثلا استفاده کننده کوتاه تر نمی تواند به راحتی به تکیه گاه تکیه بدهد و استفاده کننده بلندتر نیز قسمت پشت زانوهایش توسط نشیمنگاه حمایت نمی شود.

ارتفاع صندلی اداری راحت که بهترین وضعیت ارتفاع کفه صندلی جهت نشستن افرادی که دارای رشد کامل هستند حدود ۴۳ سانتی متر است. البته بهتر است صندلی قابل تنظیم در ارتفاع باشد تا به راحتی بتوان ارتفاع مورد نظر برای افراد را بدست آورد همچنین صندلی بایستی دارای ۵ پایه قوی و قرقره های خوب باشد تا به راحتی بتوان برروی زمین یا فرش حرکت کند اکثر صندلی ها برای وزن های ۱۲۵ کیلو (۲۷۵ پوند) طراحی می شوند.

حتما بخوانید: بهترین صندلی اداری

تکیه گاه ساعد (استراحتگاه دست) که این تکیه گاه حمایت خوبی برای بدن ایجاد کرده وبه نشست و برخاست شخص کمک می کند طول آن نبایستی بیش از ۳۵ سانتی متر جلوی پشتی صندلی ادامه داشته باشد و باید ارتفاع آن بین ۲۰-۲۵ سانتی متر باشد  همچنین عرض آن بایستی در حدود ۱۰ سانتی متر بوده و شکافی به اندازه ۱۰ سانتی متر بین تکیه گاه ساعد و پشتی وجود داشته باشد. استراحتگاه دست باید نرم و روکش دار باشد و همچنین به استفاده کننده اجازه بدهد تا به راحتی دستهای خود را برروی آن قرار دهد بدون اینکه فشار اضافی به آن وارد شود.

صندلی اداری راحت یکی از اجزای مبلمان اداری برای هر فرد در محل کارش است. محل کار هر فرد مکانی است که باید ساعت‌های زیادی را در آن مکان مشغول به‌کار شود. بنابراین، لازم است که در تهیه یک صندلی اداری راحت برای پیش‌برد کار اقدام کرد، تا کارکنان بتوانند بهترین خود را ارائه دهند. اندیشیدن درباره مبلمان اداری برای یک کسب و کار، نخستین گام در برخورداری از یک محیط کار اداری پویا است. با بینو همراه باشید.

لزوم استفاده از صندلی اداری

صندلی های اداری صندلی‌های متفاوتی هستند. کارمندان یک اداره یا شرکت یا مراجعه کنندگان آن مکان بر روی این محصول می‌نشینند و کار خود را انجام می دهند. این صندلی‌ها دارای مزایایی هستند؛ که آن‌ها را نسبت به صندلی معمولی متمایز می‌کند. صندلی اداری راحت، بهتر است از لحاظ ارگونومیک بودن، راحتی و زیبایی برای افرادی که روی آن می نشینند، مناسب باشد. در مورد ارگونومیک بودن صندلی اداری راحت مقاله “چهار ویژگی مهم در خرید صندلی ارگونومیک” را بخوانید.

نکات مهم راحتی صندلی اداری

چند نکته وجود دارد، که باعث می شود صندلی‌های اداری، راحت باشند. در ادامه نکاتی را در این مورد بیان می‎‌نماییم:

صندلی اداری با پشتی صندلی

برای شروع، باید حمایت پشتی (پشتی کمری) انعطاف پذیری داشته باشند. این امر به آن جهت است که؛ اطمینان حاصل شود که سلامت فردی که به‌عنوان مثال مبتلا به کمر درد است و در طول روز به مدت نه تا ده ساعت روی آن نشسته است؛ تضمین شود.

صندلی اداری راحت چرخ دار

صندلی اداری راحت باید چرخ داشته باشد، تا بتوانند از یک مکان به مکان دیگر به راحتی قابلیت جابه‌جایی داشته باشد. در خیلی از فعالیت‌های اداری نیاز به حرکت و جابه‌جای در همه جهات در روی صندلی است. در غیر این‌صورت کاربر مجبور است، مدام در حال نشستن، برخاستن و حرکت کردن در اتاق خودش باشد. وجود چرخ ها، امکان ارایه یک صندلی اداری راحت و کاربردی را فراهم می‌کند.

صندلی اداری راحت متناسب با فیزیک بدنی

صندلی اداری باید بتوانند جواب‌گوی نیازهای بدنی و سلامتی تک تک کارکنان باشند. در این مقاله راحتی به معنای آرامش صرف نیست، بلکه به معنای در نظر گرفتن شرایط بدنی مناسب، در جهت برطرف کردن مشکلات وارد شده؛ به ناحیه کمر، پاها و نشیمن‌گاه است. اندیشیدن در این‌باره برعهده ریاست شرکت است.

صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومیک بر عناصر اصلی هم‌چون راحتی و رعایت سلامت تن استوار است. لحاظ کردن این موارد در دنیای حرفه‌ای کسب و کار امری به شدت اجتنناب ناپذیر است. فراموش کردن موردی هم‌چون توجه نکردن به اصول مبلمان اداری استاندارد، در بلند مدت می تواند اثرات نامطلوبی برای کسب و کار داشته باشد. ارگونومیک بودن صندلی اداری بر اندازه و ابعاد درست آن تاکید دارد. در یک صندلی ارگونومیک رعایت اصول زیر دارای اهمیت است:

  • اندازه درست سطح کار میز، جهت بهره‌وری بیشتر
  • ارتفاع متناسب میز جهت درست قرار گرفتن پاها در جای مناسب، ایجاد زاویه قائم در زانو و قرار گرفتن کف پا در روی زمین
  • ارتفاع مناسب جهت قرار گرفتن دست‌ها در زاویه مناسب
  • ارتفاع مناسب جهت قرار گرفتن زاویه ستون فقران در مسیر صحیح
  • متریال مناسب جهت راحتی و آرامش بیشتر
  • رعایت نکات استاندارد در کناره‌ها و لبه‌ها
  • دارا بودن فضای ذخیره‌سازی مناسب با نوع کاربرد میز

انواع صندلی اداری بینو

شرکت تخصصی تولید مبلمان اداری بینو صندلی‌های اداری خود را در انواع زیر ارائه می‌نماید:

صندلی مدیریت

صندلی مدیریت در شرکت بینو دارای مزایای زیر است:

  • پشتیبانی کمری مناسب در قسمت کمر
  • دسته مناسب جهت قرار گرفتن دست در زاویه درست
  • قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه
  • جنس رویه مناسب
  • قابلیت تنظیم ارتفاع

صندلی کارشناسی

صندلی کارشناسی در شرکت بینو دارای مزایای زیر است:

  • قابلیت تنظیم پشتی صندلی در زاویه مناسب
  • دسته مناسب برای قرار گرفتن دست‌ها با زاویه مناسب
  • قابلیت دارا بودن پشتی فنری
  • چرخ دار بودن جهت حرکت راحت در صورت تمایل

صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس در شرکت بینو دارای مزایای زیر است:

  • دارا بودن قیمت مناسب
  • دارا بودن متریال باکیفیت و راحت
  • ایجاد راحتی و آرامش برای مراجعه کنندگان توسط رعایت اندازه‌ها و زوایای صندلی
  • دارا بودن تنوع مدل، متریال و طرح
  • قابلیت تنظیم و سفارش برای انواع سبک، دیزاین و چیدمان

صندلی انتظار

صندلی انتظار در بینو به‌صورت تک نفره، دو، سه و چهار نفره تولید می‌شود. این نوع صندلی با تنوع فراوان در جنس و طرح ارائه می‌شود. بعضی از انواع این نوع صندلی دارای قابلیت‌های اضافی مانند؛ داشتن سبد و میز کوچک است. متریال این نوع صندلی دارای انواع گوناگون است.

خرید و سفارش صندلی اداری

اگر در یک اداره یا شرکت، دیزاین و چیدمانی از پیش وجود داشته باشد، درصورت اضافه شدن هر وسیله جدید باید هماهنگ سازی آن وسیله با سایر اجزا ایجاد شود. به همین دلیل از ابتدا باید محصولی انتخاب شود که، از نظر نمای ظاهری، سبک، متریال و رنگ مناسب با سایر اجزای محیط باشد. به‌ همین دلیل نیاز است؛ تنوع محصول برای خرید در زمان انتخاب صندلی اداری راحت، وجود داشته باشد. مبلمان اداری بینو هر یک از انواع صندلی اداری خود را در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون ارائه می‌نماید که می‌توانید با مراجعه به صفحات مورد نظر از انواع این محصول دیدن فرمایید. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر می‌توانید اقدام به سفارش صندلی اداری راحت نمایید. جهت مشاوره در زمینه خرید و سفارش صندلی اداری می‌توانید با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

قیمت صندلی اداری

قیمت صندلی اداری در انواع گوناگون، متفاوت است. صندلی اداری راحت در بینو فراوان است و بنابر نیازمندی خود می‌توانید اقدام به انتخاب و سفارش صندلی اداری نمایید. این محصولات از متریال مرغوب و مطابق با مد روز طراحی و ارایه می‌شوند. قیمت صندلی اداری به نوع آن وابسته است. بر این اساس صندلی مدیریتی به‌دلیل داشتن همه قایلیت‌های موجود برای صندلی اداری راحت، قیمت بالاتری دارد. البته اگر به کلاس کاری و نمای ظاهری شغل خود اهمیت می‌دهید؛ می‌توانید این نوع صندلی را برای همه کارمندان خود سفارش دهید. قیمت صندلی‌های کارمندی و کارشناسی نیز در انواع رنج قیمتی مشاهده می‌شود. البته لازم است ذکر نماییم که، کیفیت محصولات ما در همه طیف‌های قیمتی بسیار مطلوب است.

کلام آخر

این مقاله با عنوان صندلی اداری راحت به‌منظور ارائه راه‌کارهایی جهت انتخاب درست صندلی اداری ارائه شد. در این مقاله چند ویژگی مهم این محصول بیان شد. انواع صندلی اداری بینو نیز در این مقاله معرفی شدند. با مطالعه این مقاله انتخاب بهتری خواهید داشت. برای بررسی، مشاوره و خرید مبلمان اداری بینو با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید