توسط: تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

در هنگام برنامه‌ریزی برای خرید میز کامپیوتر، مواردی مهمی را باید در نظر گرفت. داشتن ایده درباره نوع میز، پیش از آن‌چه که منطقه کار خود را انتخاب کنید، کمک خواهد کرد میزی مناسب را خریداری کنید. میزهای کامپیوتر در انواع شکل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که موردی مناسب برای محیط کار خود را انتخاب می‌کنید. برای این منظور بهتر است مقاله راهنمای خرید میز کامپیوتر را تا پایان بخوانید.

میز کامپیوتر برای فضای اداری و سازمانی
میز کامپیوتر برای فضای اداری و سازمانی

میز کامپیوتر چست؟

میز کامپیوتر به عنوان مبلمان خانگی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند به آسانی مناسب برای استفاده از کامپیوتر باشد، همچنین فضای کاری زیادی برای فعالیت‌های دیگر فراهم می‌کند. آن‌ها همچنین باید دارای امکاناتی نظیر: پنهان‌سازی کابل‌ها و فضایی برای قرارگیری چاپگر، دستگاه کپی، سطحی مناسب برای نوشتن و کشوهایی برای ذخیره‌سازی اسناد و لوازم مورد نیاز باشند. از لحاظ ارگونومی لازم است میزهای کامپیوتر دارای کشو مخصوص کیبورد (سینی کیبورد) برای راحتی در زمان تایپ کردن نیز باشند.

راهنمای خرید میز کامپیوتر چیست؟

ویژگی‌های و عوامل مهمی که به شما در خرید میز کامپیوتر مناسب کمک می‌کند در زیر آورده شده است:

متریال

میزهای کامپیوتر معمولا از چوب ساخته می‌شوند. چوب طبیعی زیبا، شیک و در عین حال گران است. میزهای فلزی و شیشه‌ای نیز مقرون به صرفه هستند، همچنین آن‌ها چند منظوره و بسیار کاربردی هستند. مهم است میزی را انتخاب کنید که در راستای بودجه شما باشد، میزهای کامپیوتر دارای بازه گوناگونی از قیمت‌های هستند که بر حسب متریال و ویژگی‌های دیگر تقسیم‌بندی می‌شوند.

اندازه میز کامپیوتر

یک میز باید هر ضرورت مهم برای فعالیت‌های مختلف را پشتیبانی کند. این به این معنی است که میز باید به اندازه کافی برای محیط و لوازم مورد نیاز فضا داشته باشد. اندازه میزهای کامپیوتر به طور معمول مشخص است، زیرا ماهیت کار جهت استفاده از کامپیوتر است.

ویژگی‌های میز کامپیوتر

به دنبال ویژگی‌هایی به مانند یک کشو کیبورد برای راحتی در زمان تایپ کردن باشید. تمرکز بر چندین کشو ذخیره‌سازی و فضای سطحی بیشتر، بنابراین شما می‌توانید در داشتن چند مانیتور (معمولا برای کارهای انیمیشن نیاز به چندین مانیتور و سطح کار زیاد است) و اقلام ضروری دیگر سرمایه‌گذاری کنید.

محل قرار گیری میز

میز باید در فضای اداری جا بیفتد. قبل از اینکه محل مورد نظر را برای صندلی، مبلمان مجاور، و غیره در اختیار داشته باشید، منطقه مورد نظر را اندازه گیری کنید. انتخاب کنید که آیا می‌خواهید آن را در وسط اتاق یا در برابر یک دیوار قرار دهید. مکان و نحوه قرار دادن میز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

بررسی مبلمان و تجهیزات اداری

چک لیستی از همه تجهیزات اداری که شما به صورت منظم استفاده می کنید را تهیه کنید. ابعاد مورد نیاز خود را برای تمام این وسایل در نظر بگیرید. علاوه بر مانیتور کامپیوتر و یا لپ تاپ شما باید هرگونه لوازم جانبی دیگر مانند: چاپگر، تلفن و دستگاه فکس را لحاظ کنید. برای هر مبلمان اداری دیگر که ممکن است لازم باشد، مانند یک کابینت فایلینگ یا کتابخانه نیز فضایی را در نظر بگیرید.

صندلی اداری را انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را به خوبی جوابگو باشد. مهم است که از اصول ارگونومیک پشتیبانی کند. اطمینان حاصل کنید که ارتفاع صفحه کلید کامپیوتر خود را به درستی تنظیم کرده اید؛ اگر آن را بیش از حد بالا یا پایین قرار داده باشید، می تواند به فشار مچ دست، تونل کارپ و تنش عضلانی در گردن و شانه منجر شود.

فهرست موارد مورد نیاز برای بررسی مبلمان و تجهیزات اداری عبارت‌اند از:

  • پریزهای برق و پورت USB برای دسترسی آسان به کابل‌ها.
  • فضای چاپگر برای استفاده راحت.
  • فضای مورد نیاز برای قرارگیری مانیتور.
  • کشو کیبورد که به راحتی بیشتر منجر می‌شود.
  • سیستم‌های مدیریت کابل که هر گونه نمایان شدن کابل را از بین می‌برد یا ظاهر ناخوشایند را از دید خارج می‌کند.
  • سطح رویی میز برای ارائه فضایی مناسب برای نوشتن.

محل قرار گیری میز کامپیوتر را در نظر بگیرید

تصمیم بگیرید که در کجای اتاق یا فضای خانه خود می‌خواهید میز کامپیوتر را قرار دهید. آیا اتاقی مجزا در خانه برای آن ترتیب داده اید؟ یا در فضای اداری خود می‌خواهید از میز کامپیوتر بری کارکنان خود استفاده کنید؟ اگر بخشی از یک اتاق باشد، ممکن است بخواهید از پارتیشن‌ها استفاده کنید تا حس حریم خصوصی تقویت شود.

همچنین نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، نزدیکی به منبع انرژی است. این به معنای قرار گرفتن میز در کنار پریز و خروجی‌های مورد نیاز به اتصال تجهیزات مختلف است. برای اتصال به اینترنت نیاز به پریز تلفن سوکت دار دارید.

شما می‌توانید از محل کار خود نیز استفاده کنید که در آن شما چه نوع میز را خریداری می‌کنید. اگر جای دیگری جز گوشه‌ای از اتاق وجود نداشته باشد، یک میز گوشه راه حل مشکل خواهد بود.

استفاده مشترک از میز کامپیوتر چیست؟

میز کامپیوتر برای مقاصد مختلف مناسب است:

کار / دفاتر با استفاده از کارهای روزانه از طریق رایانه‌ها، داشتن فضای اختصاصی برای اداره این کارها بسیار لازم و ضروری است.

بازی / استفاده از خانه این میزها کاربردی راحت برای هر کسی که از کامپیوتر خود برای اهداف تفریحی استفاده می‌کند ایجاد می‌کنند.

تحصیل / مدرسه کامپیوترها به تسهیل فعالیت و تکالیف مدرسه کمک می‌کنند.

کتابخانه‌ها / منابعی برای اشتراک گذاری مناطقی که نیاز به دسترسی مشترک به منابع مورد نیاز دارند را در نظر بگیرید. این میزهای می‌توانند بخشی از قفسه از کتاب‌ها و منابع مطالعاتی باشد.

از کجا میز کامپیوتر مناسب خریداری کنیم؟

مهم است از فروشگاهی میز خریداری کنید که دارای اعتبار چندین‌ساله در امر فروش انواع میز اداری باشند. همچنین اگر محل خرید خود نیز تولید کننده مبلمان اداری است، این می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را برای شما از منظر کیفیت و حتی قیمت دهد. ما در این مقاله راهنمای خرید میز کامپیوتر را به شما ارائه دادیم. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم با کارشناسان فنی و فروش ما در ارتباط باشید تا آن‌ها نیز بتوانند راهنمای خرید میز کامپیوتر و جزییات آن را به صورت شفاهی خدمت شما ارائه کنند. قابل توجه است که این مشاوره‌ها رایگان است.

کلام آخر

امیدواریم مقاله راهنمای خرید میز کامپیوتر مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در گام نخست لازم است که نیازهای خود را به خوبی شناسایی کنید و در گام بعدی با توجه به مقدار بودجه پرداختی میز کامپیوتر مناسب خود را خریداری کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید