توسط: تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری در هر محیط کار کنونی، نقش مهمی در محیط کلی و همچنین بهره وری کارکنان ایفا می‌کند. به صورت کلی می‌توان گفت آنچه برای کسب و کار به عنوان مبلمان و تجهیزات اداری خریداری می‌شود حداقل تا ۵ سال در یک فضای اداری ماندگار است. بنابراین می‌بایست در انتخاب تجهیزات اداری و مبلمان اداری وسواس بسیاری به خرج داد. اما آیا خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک در هر طرح و نوعی برای فضای اداری شما مناسب است؟ چه عواملی در خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک تاثیرگذار هستند؟ این دو سوال اساسی پرسش‌هایی هستند که در مورد مبلمان اداری در فضای کار مطرح می‌شوند و اگر بتوانید به پاسخی مناسب برای آن‌ها دست یابید، می‌توانید بهترین و بیشترین کاربری را از مبلمان اداری خود داشته باشید. ما در ادامه هشت نکته‌ی مهم در خرید مبلمان اداری را به شما ارائه داده ایم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک
خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک

نکات طلایی در خرید مبلمان اداری و ارگونومیک

نقش مبلمان اداری بر افزایش بهره وری و بهبود عملکرد یک سازمان بر کسی پوشیده نیست از این رو بررسی نکات مهم و طلائی آن می‌تواند علاه بر منفعت مالی برای سازمان به ازای بهبود عملکرد سازمان، ویژگی‌های جذاب بصری را نیز به فضای اداری افزون کند. در ادامه با هم این نکات را مرور خواهیم کرد:

فضا

پیش از خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک، مهم است که حس واقعی فضای خود را به دست آورید تا بتوانید آن را با مبلمان عالی پر کنید. فضاهای کاری باید تمرکز بر روی کار را تشویق کنند و به کارکنان اجازه دهند در یک محیط کاری احساس راحتی کنند. عملکرد همیشه باید قبل از فرم باشد، بنابراین درک نوع چیدمانی که دفتر شما باید داشته باشد، خواه فضای باز یا فضای خصوصی باشد، برای پوشش عملکردی که انتظار دارید، ضروری است.

کیفیت

اگرچه امروزه انتخاب مبلمان ارزان‌تر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک در برخی مواد در اولویت قرار گرفته می‌شود، اما در نهایت این شیوه‌ی انتخاب موجب هزینه‌های بیشتر می‌شود. سرمایه‌گذاری بر روی مبلمان با کیفیت؛ خوب؛ کاربردی، بادوام و راحت، هزینه‌های جانبی تعمیر و نگهداری یا تعویض را در سازمان به شدت کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، انتخاب صندلی‌های با کیفیت خوب به سلامت کلی در دراز مدت کمک می‌کند.

زیبایی‌شناسی

انتخاب مبلمان اداری که از نظر رنگ، طرح یا ظاهر یکسان در بخش‌های مختلف یک فضای اداری باعث می‌شود که سازمان منسجم‌تر به نظر برسد. دفتر شما باید بازتابی از برند و ارزش‌های شما باشد، بنابراین یک فضای کاری حرفه‌ای و شیک نه تنها مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه روحیه کلی دفتر و کارمندان شما را بهبود می‌بخشد. از این روست که تعداد زیادی از کسب و کارها به دنبال خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک هستند.

آکوستیک اداری

آکوستیک اداری برای ایجاد یک محیط کاری دلپذیر با به حداقل رساندن نویز، کنترل صدا و به طور کلی بهبود کیفیت دفتر شما ضروری است. گنجاندن دیوارهای متحرک، پارتیشن‌ها یا حتی هاب‌های صوتی می‌تواند به کاهش سر و صدا و ایجاد آرامش در فضای اداری حتی در یک محیط شلوغ کمک کند.

میزهای اداری

ارزیابی نوع کاری که کارکنان انجام می‌دهند و انتخاب میزی که به آن‌ها اجازه می‌دهد این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، اولین قدم انتخاب میز اداری مناسب برای کسب و کار شما است. با طیف وسیعی از گزینه‌ها  مستطیلی، مربعی، یو شکل، ال شکل، گوشه‌ای، دیواری و… – یک مجموعه کاری بسیار جذاب و زیبا برای کارمندان می‌توان ساخت.

صندلی اداری

کسانی که ۵ روز در هفته کار می‌کنند، حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت را در طول یک سال در دفتر اداری می‌گذرانند. بنابراین هنگام خرید صندلی اداری باید راحتی کارمندان خود را در نظر گرفت. انتخاب صندلی‌های ارگونومیک و باکیفیت برای کارمندان می‌تواند تاثیر بسزایی بر بهره وری، سلامتی آن‌ها داشته باشد. صندلی‌های اداری نیز باید دارای ویژگی‌هایی باشند که بتوان آن‌ها را با مشخصات کارمندان تنظیم کرد تا بیشترین کارایی را داشته باشند. در یک جمله می‌توان گفت صندلی اداری، بخش جدایی ناپذیر در خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک است.

ذخیره‌سازی

فضای ذخیره‌سازی اداری نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود و باید به صورت استراتژیک برای بهینه‌سازی کارایی و فضای اداری مورد توجه قرار گیرد. سرمایه‌گذاری روی گزینه‌های ذخیره‌سازی کاربردی و فکر شده به شما امکان می‌دهد کنترل فضای خود را در دست بگیرید و فضای کاری را شلوغ نکنید.

حریم خصوصی

با توجه به نیازهای تجاری خود، مهم است که هنگام انتخاب مبلمان اداری، حریم خصوصی را در نظر بگیرید. صفحات و پارتیشن‌های اداری برای ایجاد حریم خصوصی در فضاهای اداری و در عین حال حفظ یک محیط تجاری مشارکتی و ارتباطی طراحی شده اند. شما می‌توانید با ایجادچنین فضایی در سازمان خود رضایت شخصی افراد را نیز افزایش دهید. پس فراموش نکنید که رعایت حریم خصوصی نیز بخشی از خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک است.

خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک
خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه، محیط اداری برای کارمندان باید محیطی باشد که از آمدن روزانه به آن لذت ببرند. کیفیت، بهره وری مطلوب، محیطی مشارکتی و کارکنان شاد را در فضای اداری نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری و خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک است. ما در بینو برای ارائه و مشاوره در زمینه‌ی خرید مبلمان اداری به صورت رایگان در خدمت شما هستیم. اگر قصد خرید مبلمان اداری را دارید با ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید