انواع صندلی اداری

راهنمای خرید انواع صندلی اداری در مبلمان اداری بینو

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : انواع صندلی اداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا می‌توان آن را ست کرد؟ چه ملاحظاتی باید حین خرید صندلی اداری در نظر گرفت؟به دنبال صندلی با قیمت مناسب هستید؟ باید بدانید که گزینه‌های زیادی طبق نیازهای شما پیش رویتان قرار دارد. نگاهی خواهیم داشت به انواع صندلی اداری.

مهمترین انواع صندلی اداری

در ادامه به مهمترین انواع صندلی ارگونومیک اداری اشاره خواهیم کرد تا شما را با جزئیات هر کدام بیشتر آشنا کنیم.

۱. صندلی مدیریت

کاربرد صندلی مدیریت ایجاد تمایز است. ساختار این صندلی اداری به گونه‌ای است که تمایز مدیر را از کارکنان به وضوح نشان می‌دهد. معمولا پشتی این صندلی، بلندتر و کوسن آن هم پهن‌تر است.

۲. صندلی کارشناسی

صندلی کارشناسی کاملا مناسب استفاده دائمی است. به همین دلیل انواع صندلی اداری معمولا برای کارکنان یک شرکت توصیه می‌شود. معمولا این صندلی‌ها به دوام، مقاومت و زیبایی خود شناخته می‌شوند. یک صندلی کارشناسی مناسب، صندلی است که امکان تنظیم کمر و ارتفاع آن به صورت ارگونومیک وجود داشته باشد.

۳. صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس کمی رو به جلو طراحی می‌شود. آن هم به این دلیل که افراد به راحتی بتوانند به جلو خم شوند و در بحث و گفتگو شرکت کنند. این صندلی‌ اداری معمولا بسیار راحت است؛ برای همین نشستن به صورت طولانی‌‎مدت روی آن، افراد را چندان خسته نمی‌‎کند.

۴. صندلی کامپیوتر و یا اپراتوری

این نمونه مبل و صندلی اداری، به صندلی کار هم شناخته می‌شود. به طور ویژه، این صندلی مناسب کار با کامپیوتر طراحی شده است. معمولا صندلی کامپیوتر یا صندلی کار استاندارد، ویژگی‌های ارگونومیک را نیز دارد که باعث راحتی همه کاربران با هر ویژگی بدنی خاصی می‌شود.

۵. صندلی ارگونومیک

صندلی ارگونومیک از آن انواع صندلی اداری است که تنظیمات متعددی دارد و به طور کامل کمر و پشت کاربر را پوشش می‌دهد تا شخص با حداکثر راحتی بتواند از آن در طولانی‌مدت و در محیط کار استفاده کند. بعضی از این تنظیمات عبارتند از: ارتفاع صندلی، شیب زانو، پشتیبانی کمری و ارتفاع تماس.

نحوه خرید انواع صندلی اداری

از بین تمام اجزای مبلمان اداری یک دفتر، صندلی اداری مهمترین است، البته در کنار میز اداری. اهمیت صندلی اداری به این دلیل است که ویژگی‌ها و عملکردهای آن می‌تواند به طور مستقیم بر سلامتی فرد تأثیر بگذارد. عملکرد یک صندلی اداری، مانند تنظیم ارتفاع و تنش، می‌تواند حالت مناسب بدن را تقویت کند. خستگی را کاهش دهد. به جریان خون مناسب کمک کند. و همچنین خطر ابتلا به سندرم استرس تکراری – به ویژه سندرم تونل کارپل را به حداقل برساند. برای انتخاب صندلی مناسب، نحوه استفاده از صندلی و عملکرد مورد نیاز را به دقت بررسی کنید. تطبیق استفاده در نظر گرفته شده از صندلی با عملکرد آن، می‌تواند اطمینان لازم را برای شما ایجاد کند که محیط متناسب و مساوی با یک محیط راحت‌تر، سالم‌تر و سازگارتر. ما در این متن به صورت کلی راهنمای خرید صندلی اداری را در اختیار شما قرار داده ایم. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید صندلی اداری مناسب

در مورد انتخاب صندلی اداری بارها صحبت شده است. و اهمیت انتخاب درست صندلی بر کسی پوشیده نیست. اما در این گزارش ما مثال‌هایی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم که جزو پرتکرارترین سوالات کارفرمایان در طول بیش از ده سال تجربه ما بوده اند. از این نظر می‌توان گفت راهنمای خرید صندلی اداری که در حال خواندن آن هستید. علاوه بر علمی بودن، کاملا عملی است. پس بیایید مثال‌هایی را با هم بررسی کنیم.

صندلی اداری و استفاده موردی آنها

صندلی میز کار : در منزل یا محل کار پشتیبانی از تمام بدن در این تنظیم ضروری است بنابراین صندلی‌ای را انتخاب کنید که تنظیمات تنش و قد را داشته باشد. صندلی اداری : برای فضای میز چند شیفتی در این سناریو، صندلی باید بیش از یک کاربر را در خود جای دهد، بنابراین قابلیت تنظیم ارتفاع ضروری است.

درک اصول خرید انواع صندلی اداری

هنگام ارزیابی صندلی، بر موارد زیر تمرکز کنید. این موارد همان سوال‌ها و چالش‌هایی هستند که شما پیش روی خود خواهید داشت. و ما این راهنمای خرید صندلی اداری را براساس تجربیات و چالش‌های مشتریان نوشته ایم. بیایید آن‌ها را بررسی کنیم:
  • تنظیمات قد، تنش و کمر
  • پشتیبانی از کمر و بازو
  • صندلی آبشار یا شیب
  •  راحتی و پشتیبانی کلی
برای راحتی و پشتیبانی مطلوب، شما می‌خواهید توانایی تنظیم ارتفاع و کشش صندلی اداری خود را به طور مکرر و آسان داشته باشید. مناطق مهم تنظیم عبارتند از:
  • تنظیم ارتفاع
  • بازوها
  • تنظیم پشتی
  • تنظیم کفی صندلی
  • چرخ‌ها
  • تنظیم محل استراحت گردن

صندلی با سیلندر پنوماتیک یا گازی

را می‌تواند بسیار موثر و کارآمد باشد. زیرا زمانی که شما بر روی آن نشسته‌اید می‌توانید ارتفاع مناسب را برای خود ایجاد کنید. صندلی همیشه باید متناسب با بدن کاربر تنظیم شود، نه یک میز کار یا سطح دیگر. به خصوص برای صندلی‌هایی که مشترک هستند، مهم است که هر کاربر صندلی را به راحتی با ارتفاع خود تنظیم کند. هیچ کس نمی‌خواهد وارد اتاق کنفرانس شود تا متوجه شود که برای انجام تنظیمات باید صندلی خود را زیر و رو کند. این امر در خانه یا دفتر چند شیفتی نیز مهم است. «یک استوانه قابل تنظیم با ایجاد یک زاویه ۹۰ درجه بین بالاتنه و پایین پاها می‌تواند به شما در دستیابی به وضعیت مناسب کمک کند. این ویژگی خستگی را به حداقل می‌رساند و گردش خون مناسب را تضمین می‌کند. همچنین به کاهش کشیدگی‌های گردن، کمر و سایر عضلات کمک می‌کند.»

بازوها

اگر حداقل ۵۰ درصد از روز خود را با صفحه کلید یا پشت میز می‌گذرانید، زیر دست‌های قابل تنظیم گزینه مهمی است. بازوهایی که قابلیت تنظیم آسان را دارند، باعث می‌شوند شانه‌ها شل شوند، آرنج‌ها نزدیک بدن شما بمانند و بازوها صاف، حمایتگر و موازی زمین بمانند. صندلی‌های اداری قابل تنظیم می‌توانند به شما کمک کنند تا از سندرم استرس تکراری، به ویژه سندرم تونل کارپل به دلیل از بین بردن فشارهای غیرضروری روی بازوها، جلوگیری کنید.

تنظیمات تکیه گاه و نشیمن گاه

عملکردهایی مانند شیب مناسب برای تکیه گاه، تنظیم زاویه پشتی صندلی می‌توانند مستقیماً به یک محیط کار راحت و سازنده منجر شوند. این ویژگی‌ها مقاومت لازم در برابر حرکت کمر، سازگاری با انحنای طبیعی ستون فقرات و پشتیبانی از موقعیت‌های مختلف نشسته را به کاربر ارائه می‌دهد. پشتی قابل تنظیم نیز به شما امکان می‌دهد تا به طور مساوی با کاربران در قد‌های مختلف مطابقت داشته باشید. پشتیبانی از ناحیه کمر قابل تنظیم، عملکردی است که به توزیع وزن بدن فرد به طور مساوی در گروه‌های عضلانی بیشتر، کاهش استرس عضلانی، فشار و ناراحتی و به حداقل رساندن خستگی کمک می‌کند. جدا از راحتی و پشتیبانی که از طریق تنظیمات ارتفاع و کشش در سیلندر، زیربغل و پشت انجام می‌شود، راحتی و پشتیبانی را می‌توان از طریق شانه نیز متوجه شد. بهتر است برای گردش خون مناسب، کوسن صندلی گرد، شیب دار باشد. آنچه تاکنون گفته شد تنها بخشی از راهنمای خرید صندلی اداری بود. با ما تا بررسی سایر جزییات همراه باشید.

جزئیات خرید صندلی اداری

اما آنچه تاکنون گفته شد بخشی از راهنمای خرید صندلی اداری بود. در ادامه به بررسی جزئیاتی بسیار مهم خواهیم پرداخت. این جزئیات در کنار باقی مواردی که تاکنون گفته شد می‌تواند نمونه‌ای کامل از راهنمای خرید صندلی اداری باشد.
  • رنگ‌ها و سبک‌ها زیبایی صندلی و نحوه هماهنگی آن با فضای اداری و کل مجموعه مبلمان اداری و همچنین تصویری که می‌خواهید صندلی به تصویر بکشد را در نظر بگیرید.
  • پارچه و انعطاف‌پذیری صندلی‌ای را در نظر بگیرید که قابلیت تنفس را دارد، مانند صندلی پشتی مش. فقط به این دلیل که صندلی‌های پشت بالشتک و پر پشت بزرگتر هستند، همیشه بهتر نیستند.
  • سطح ساختمانی که صندلی اداری بر روی ان قرار دارد را در نظر بگیرید. برای سطوح سخت، مانند چوب سخت، به یک کاستر نرم صندلی نیاز دارید. برای سطوح نرم، مانند موکت، یک کاستور سخت.

سوالات متداول

تاکنون جزئیاتی و کلیات مختلفی را در راهنمای خرید صندلی با هم بررسی کردیم. اما گزارش که همان راهنمای خرید صندلی اداری است زمانی کامل می‌شود که خریدار بتواند پاسخ مناسبی برای سوالاتی اساسی داشته باشد. این سوال‌ها کدام اند؟ بیایید با هم بررسی کنیم.
  • آیا این صندلی برای استفاده مورد نظر خود عملکرد مناسبی خواهد داشت؟
  • آیا این صندلی می‌تواند نیاز‌های من را رفع کند؟
  • آیا این صندلی راحتی و پشتیبانی خواهد داشت؟
  • آیا صندلی نکات موجود در راهنمای خرید صندلی را دارد؟

مزایای استفاده از انواع صندلی اداری

نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری قطعاً می‌تواند باعث کمردرد شود یا مشکل کوچک کمر را بدتر کند. دلیل اصلی این است که نشستن، روی صندلی اداری یا به طور کلی، یک وضعیت ایستا است که فشار را در کمر، شانه‌ها، بازوها و پاها افزایش می‌دهد و به طور خاص می‌تواند فشار زیادی به عضلات پشت وارد کند و دیسک‌های ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد، برای ارگونومی بدن مناسب نیست. شاید تجربه کرده باشید که وقتی برای مدت طولانی روی صندلی اداری می‌نشینید، به صورت ناخودآگاه تمایل دارید روی صندلی خم شوید یا دراز بکشید. این دقیقا همان اشتباهی است که اکثر ما مرتکب می‌شویم. در این حالت ستون فقرات بیش از حد کشیده و دیسک‌ها و ساختارهای اطراف ستون فقرات تحت مشار قرار می‌گیرند. با گذشت زمان، وضعیت نشسته نادرست می‌تواند به ساختارهای ستون فقرات آسیب برساند و باعث کمردرد یا بدتر شدن آن شود.

دستورالعمل‌های تنظیم صندلی اداری دفتر

صندلی اداری ارگونومیک ابزاری است که در صورت استفاده صحیح، می‌تواند در به حداکثر رساندن حفظ حالت خوب در حالت نشسته بر روی صندلی اداری کمک کند. با این حال، داشتن یک صندلی اداری ارگونومیک همیشه کافی نیست. زیرا مهم‌تر از داشتن صندلی اداری ارونومیک تنظیم صندلی اداری ارگونومیک است تا بدن کارمندان در بهترین حالت برای انجام کار باشد. اولین قدم برای راه اندازی و استفاده مناسب از صندلی اداری، تعیین ارتفاع مطلوب میز یا محل کار فرد است. این تصمیم در درجه اول با نوع کاری که باید انجام شود و با قد شخصی که از صندلی اداری استفاده می‌کند، تعیین می‌شود. هنگامی که صندلی اداری و وِگی‌های تنظیم صندلی اداری شناخته شد و در محل کار قرار گرفت، کاربر می‌تواند صندلی اداری را با توجه به تناسب فیزیکی خود تنظیم کند. در ادامه مهمترین دستورالعمل‌ها پی تنظیم صندلی اداری را با هم بررسی خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که صندلی اداری و محل کار تا حد امکان راحتو مناسب است و کمترین فشار را به ستون فقرات وارد می‌کند

۱- جانمایی آرنج

ابتدا در راحت‌ترین حالت ممکن بر روی صندلی و نزدیک میز کار خود بنشینید تا قسمت بالای بازوها با ستون فقرات شما موازی باشد. دستان خود را روی سطح میز کار خود قرار دهید (به عنوان مثال رومیزی، صفحه کلید کامپیوتر). اگر آرنج‌های شما زاویه ۹۰ درجه ندارند، ارتفاع صندلی اداری خود را به بالا یا پایین تنظیم کنید.

۲- جانمایی ران

بررسی کنید که بتوانید انگشتان خود را به راحتی در زیر ران خود در لبه جلویی صندلی اداری بکشید. اگر بیش از حد سفت است، باید پای خود را با یک زیرپایی قابل تنظیم بالا بیاورید. اگر قد شما غیرمعمول است و بیش از یک انگشت بین ران و صندلی شما وجود دارد، باید میز یا سطح کار را بالا ببرید تا بتوانید ارتفاع صندلی اداری را در بهترین حالت قرار دهید.

۳- جانمایی ساق پاها

کنید مشت گره شده خود را بین پشت ساق پا و جلوی صندلی اداری خود قرار دهید. اگر نمی‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید، صندلی اداری بسیار عمیق است. شما باید پشتی را به جلو تنظیم کنید، یک پشتی کمر (مانند یک بالشتک کمری، یک بالش) نیز می‌تواند به شما کمک کند.

۴- استراحت چشم

در حالی که راحت نشسته‌اید و سرتان رو به جلو است، چشمان خود را ببندید. چشمان خود را به آرامی باز کنید. نگاه شما باید به سمت مرکز صفحه کامپیوتر شما باشد. اگر صفحه کامپیوتر شما بالاتر یا پایین‌تر از نگاه شما است، باید آن را بالا یا پایین بیاورید تا فشار بر ستون فقرات فوقانی کم شود.

۵- فعالیت فیزیکی در دفتر اداری

صرفنظر از میزان راحتی فرد روی صندلی اداری، وضعیت ایستادن و نشستن طولانی مدت برای کمر مفید نیست و مشکلی معمول در بین کارمندان است زیرا به صورت مدوام می‌نشینند یا می‌ایستند. برای جلوگیری از ثابت نگه داشتن پشت و کمر خود در یک حالت برای مدت طولانی، به یاد داشته باشید که هر نیم ساعت حداقل یک یا دو دقیقه بایستید یا راه بروید. حتی یک حرکت کششی سریع یا حداقل حرکت به شما برای سلامتی بهتر کمک می‌کند. به طور کلی، حرکت و کشش منظم در طول روز به مفاصل، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها کمک می‌کند، که به نوبه خود باعث ایجاد احساس راحتی، آرامش و توانایی تمرکز موثر می‌شود.

نتیجه گیری

اهیمت صتدلی بر کسی پوشیده نیست. خرید صندلی نیز آنچنان ساده نیستو در راهنمای خرید صندلی نکات و کلیات مهمی را در مورد خرید صندلی اداری بررسی کردیم. حال به جمع‌بندی می‌رسیم. بیایید یک بار دیگر با هم نکات مهم را مرور کنیم.
  • عملکرد، مانند تنظیمات ارتفاع و کشش، و پشتیبانی و راحتی برای انتخاب صندلی مناسب دفتر ضروری است.
  • هنگام ارائه پشتیبانی و تنظیم کامل از بدن کاربر، یک صندلی اداری باعث سلامتی و بهره وری در محیط کار می‌شود.
  • اگر از صندلی روی سطح سختی استفاده می‌شود از کاستورهای استاندارد استفاده شود.
  • و در نهایت خرید شما در بحث صندلی اداری یکی از موارد صندلی‌های میز، صندلی‌های چرمی اداری، صندلی‌های اجرایی دفتر، صندلی‌های مش، صندلی اتاق کنفرانس، صندلی‌های مهمان برای دفتر، صندلی‌های بزرگ و بلند، صندلی و چهارپایه است.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما به نگارش درآمده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ نوشتار و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی ذکر شده‌اند و یا در ادامه خواهیم گفت، همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود. بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که محیط کاری شما از نظر مبلمان اداری نظیر میز کار اداری، صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب جهت ورود به فروشگاه فرا رسیده است. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی‌های دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

سوالات متداول

۱- مهمترین انواع صندلی اداری کدامند؟

صندلی اداری دارای انواع مختلفی است که بر اساس نوع کاربری مورد نیاز باید انتخاب شود. مهمترین انواع صندلی اداری عبارتند از : صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی، صندلی کنفرانس و انواع صندلی رستورانی و آموزشی

۲- برای خرید انواع صندلی اداری ارگونومیک از چه طریق باید اقدام کنیم؟

برای تهیه انواع وسایل دکوراسیون داخلی می توانید از طریق شرکت بینو اقدام کرده و از مشاوره های پیش از خرید ما در این شرکت استفاده نمایید.

BAYNOGROUP

ما را دنبال کنید!

برای دریافت آخرین اعلان ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

۴.۹/۵ - (۲۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید