توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو :مهمترین نکات در خرید کتابخانه اداری چیست؟ برای دریافت قیمت کتابخانه چوبی ساده و شیک چه نکاتی باید مد نظر قرار گیرد؟ کتابخانه شخصیت محل کار را بهبود می‌بخشد. این که محیط کار شما چه موقعیت مکانی دارد و این که چه یک اتاق پر از ابزار آلات و شلوغ باشد و یا یک سولۀ خالی، اختصاص فضایی برای کتاب و کتاب‌خوانی در آن فواید بسیاری دارد. کتاب‌خانه می‌تواند دکوراسیون ظریف و ساده‌‌ای ایجاد کند. ساختار سطح کتاب‌خانه یا قفسۀ کتاب‌ها با توجه به تفاوت رنگ ظاهری، قطر و اندازه، تنوع بی‌نظیری دارند و می‌توانند به شما برای دکوراسیون کم هزینه کمک کنند.

مهمترین نکات در خرید کتابخانه اداری

برای دوست‌داران کتاب و کتابخانه، دیوارهایی که با قفسه‌هایی از کف تا سقف پوشیده شده‌‌اند می‌تواند گزینۀ بسیار مناسب و مطلوبی باشد. برای آن‌ها، داشتن فضای بیشتر جهت جمع‌آوری کتاب، اهمیت زیادی دارد. از این طریق می‌توانند مجموعه‌های مورد نظرشان را به کتاب‌خانۀ خود بی‌افزایند. برای مجموعه‌داران، میز قهوه‌ای می‌تواند تقارن، تناسب و عمق را به سطح و امتداد دیوارها اضافه کند. قطعاً وجود کتاب‌خانه در خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند می‌تواند یک محرک خوب باشد تا کودک به سمت کتاب خواندن جذب شود. در کنار طراحی کتاب‌خانه، زاویه و جهت نور، قفسه، میز مطالعه، صندلی نیز برای افرادی که مسئول آن هستند همانند خود کتاب‌ و چیدمان آن، مهم و قابل تأمل است.

در گذشته ما در مقالات مختلف، انواع متنوع کتاب‌خانه‌ها را بررسی کرده‌ایم. با خواندن مقالات مذکور، شما می‌توانید سبک مورد علاقۀ خود را بهتر شناخته و متوجه شوید چگونه می‌توانید کتاب بیشتری در کتاب‌خانۀ خود قرار دهید. فرض می‌کنیم که شما یک فضایی را در اختیار داشته و قصد دارید که آن را تبدیل به کتاب‌خانه‌ کنید. آیا مایلید که با قفسه‌های ایستاده شروع کنید یا از کتاب‌خانۀ مخفی استفاده نمایید؟ آیا می‌دانید به چه میزان کتاب احتیاج دارید؟ همواره این سوالات و بسیاری از این دست پرسش‌ها در این زمینه مطرح هستند. ما تمام تلاش خود را نموده‌‌ایم که در این نوشتار، با بررسی چند پیشنهاد فوق‌العاده، شما را در رسیدن به اهداف مورد نظرتان یاری دهیم. چنانچه پس از خواندن این متن، هنوز سوالاتی در ذهن خود داشتید، حتما با تیم مشاوره‌‌ای ما تماس بگیرید تا پاسخ‌گوی شما باشیم.

۱. تجمل‌گرایی ممنوع؛ کتابخانه چوبی ساده و شیک

خرید کتابخانه اداری m1

همۀ ما عاشق مجموعه‌های هنریِ نفیس، مدرن، زیبا و منظم هستیم. اما باید بدانیم که همۀ آثار هنری لزوماً نباید  مجلل و گران‌قیمت باشند. مجموعه‌‌ای را در نظر بگیرید که کتب با مجلد قدیمی و جدید دارد. این واقعا فضایی جذاب را ایجاد می‌کند. دسته‌بندی‌های خود را براساس میزان اندازۀ ظاهری کتاب‌ها نگذارید. طبقه‌بندی موضوعی در این زمینه می‌تواند جذاب‌تر باشد. این روش، باعث قرار گرفتن کتاب‌های نو و فرسوده در کنار یکدیگر می‌شود که فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند. در فرآیند طراحی و دکوراسیون داخلی می‌بایست به جای‌گیری وسایلی مثل صندلی، میز، تابلوها، گلدان‌ها و… نیز توجه کنید.

۲. ایجاد فضا

اکثر افراد وقتی از کتاب‌خانه صحبت می‌کنند، در ذهنشان یک اتاق خالی و یا حتی یک کنج بدون ابزار و وسائل روزمره خطور می‌کند که باید با قفسه و کمدهای مخصوص کتاب، پر شود. در حالی که این‌گونه نیست و شما برای ساخت یک کتاب‌خانه در محل سکونت و یا محل کارتان، نیاز به یک چنین فضای اختصاصی ندارید. به محیط پیرامونتان با دقت نگاه کنید. قطعاً یک کنج و یا مناطق خالی را پیدا خواهید کرد. یا این که در معماری کلی ساختمان، ممکن است فرو رفتگی در دیوارها وجود داشته باشد. این مناطق می‌تواند مطلوب شما برای ساخت و جا نمایی کتاب‌خانه باشد. پس اگر قصد دارید کتاب‌خانه را به خانه و یا محل کارتان بی‌افزایید خوب به محیط پیرامون نگاه کنید.

۳. ساده‌سازی در طراحی و خرید کتابخانه اداری

از دیدگاه مینیمالیست‌ها (ساده‌گرایی یا مینیمالیسم، یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایۀ سادگی بیان و روش‌های ساده و خالی از پیچیدگی‌های فلسفی بنیان گذاشته‌ است.) وجود انبوهی از کتاب‌ها می‌تواند احساس آشفتگی و هرج و مرج را منتقل کند. چنانچه به سبک زندگی مینیمالیستی علاقه دارید، حتماً لازم نیست که کتاب و کتاب‌خانه را از محیط زندگی خود دور کنید. برای این کار، راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، این است که جلد کردن کتاب‌هایتان در چند طیف رنگی خاص و شاد، به مکانی که کتاب‌ها در آن قرار دارند، جلوۀ خاصی ببخشید.

۴. استفاده از رنگ‌های روشن

این یک دیدگاه سنتی است کتاب‌خانه می‌بایست با استفاده از چوب‌های تیره، کدر و مات ساخته شود. این نظر، نمی‌تواند دیدگاه درستی باشد. سبک مورد نظر به هیچ وجه توانایی ایجاد موج علمی و عملی ندارد و در اکثر موارد شما را به وجد نمی‌آورد تا به سمت کتاب ترغیب شوید. در مقابل، بهتر است اقدام به طراحی کتاب‌خانه با رنگ روشن کنید. این شیوۀ طراحی باعث می‌شود تا به سمت مطالعه ترغیب شوید. کتابخانه با فضایی روشن و جذاب می‌تواند هر فردی را برای استفاده از کتاب ترغیب نماید.

۵. ارتفاع؛ خرید کتابخانه اداری

خرید کتابخانه اداری m2

دسترسی آسان به کتاب‌، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان مطالعه است. بنابراین لازم است در طراحی کتاب‌خانه شخصی، آن را در نظر بگیرید. یکی از راه‌های دسترسی سریع و راحت به کتاب این است که ارتفاع بیش از حد به کتاب‌خانۀ خود ندهید. چنانچه کتاب‌خانه از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد، می‌توان از قسمت بالای آن به عنوان یک فضای خالی (دکور) و تقسیم نور استفاده کرد. راه دیگر برای ترغیب افراد به مطالعۀ بیشتر، طراحی و انتخاب مبلمان ویژۀ مطالعه است؛ مبلمان باید به گونه‌‌ای باشد که مخاطب احساس راحتی کند. انتقال حس آرامش و تمرکز در هنگام مطالعه، علاوه بر ایجاد علاقه، مدت زمان آن را هم افزایش می‌دهد. وجود کتاب‌خانه در هر فضایی می‌تواند امکان‌پذیر و تأثیرگذار باشد. آن هم تأثیری بلند مدت که نتیجۀ آن بعد از مدت کوتاهی در بین اعضای خانواده و نزدیکان شما به راحتی قابل مشاهده است.

کلام پایانی

آیا در حال راه‌اندازی کسب و کار جدید هستید؟ آیا به دنبال گسترش فضای اداری و مبلمان اداری مدرن هستید؟ آیا دفتر شما نیاز به یک بازسازی کلی دارد؟ بنابراین اگر فکر می‌کنید که محل کار شما به طور کلی از نظر مبلمان اداری و طراحی داخلی دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید بینو در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا محل کار شما مطابق با بهترین و به‌روزترین طراحی دکوراسیون، چیدمان شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید