توسط: تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : پارتیشن ریلی چیست و دارای چه امکانات و ویژگی‎‌هایی می باشد؟ مهمترین انواع پارتیشن ریلی کدام است؟ خرید انواع پارتیشن ریلی و متحرک راهی عالی و خیره کننده برای ایجاد فضایی حرفه‎ ای و مدرن هستند. این پارتیشن‎‌ها در بسیاری از شرکت‎‌های اداری، مجتمع‌های تجاری بزرگ، مراکز و خرید، رستوران‎‌ها و مغازه‌ها مورد استفاده قرا می‎ گیرند. به عبارتی آن‌ها لوکس بودن را به فضا اضافه می‌‎کنند. در حال حاضر پارتیشن ‎های ریلی از محبوبیت بسیاری بالایی برخوردار است.

این پارتیشن ‎ها فقط خوب نیستند، بلکه دارای مزایایی زیادی هستند که می‎ توانند باعث افزایش بهره‎ وری در فضای اداری شوند. نور را به حداکثر برسانند و حریم خصوصی را حفظ کنند. مزیت دفع صدای پارتیشن ریلی می‎تواند محیط کاری را از آلودگی صوتی محافظت کند و به کارکنان کمک کند تا در کار خود تمرکز کنند. اما مهم‌ترین ویژگی آن‌ها قابلیت متحرک بودن آن‌ها است. عزیزان همراه لطفا ما را در شناخت بیشتر این نوع از پارتیشن همراهی کنید.

مواد ساخت پارتیشن ریلی

این نوع از پارتیشن ‎‌ها معمولا از چوب MDF و گه گاه از شیشه استفاده می‎ شود. آن‌ها معمولا دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت هستند و به راحتی قابل تمیز کردن هستند. چارچوب ساخت آن‌ها معمولا از آلومینیوم است که با استفاده از لولاها می‎ توان قابلیت جمع‎ شدگی را نیز به آن‌ها اضافه کرد.

نحوه استفاده از پارتیشن ریلی

پارتیشن ریلی
پارتیشن ریلی به دلیل قابلیت حرکت بر روی ریل و جمع شدگی، برای بسیاری فضا اعم از: شرکت ‎ها، محیط خانه، مغازه ‎ها، سالن‎‌های ورزشی، در ورودی بسیاری از مکان‎‌ها و کلیه فضاهایی که با محیط بیرون در تماس هستند برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد: رستوران‎‌های محیطی، گلخانه و آلاچیق مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. به طور کلی این پارتیشن‌ها برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است، زیرا باعث ایجاد فضاهای مجزا بدون حضور دیوارهای ثابت می‎ شوند.

ویژگی‎‌های مهم پارتیشن ریلی

  • قابلیت حرکت
  • جمع شدگی (همانند آکاردئون)
  • سبک بودن
  • مقاومت بالا
  • حمل و نقل آسان
  • قابلیت تغییر در چیدمان و طراحی فضا
  • ایجاد فضای خصوصی
  • ایجاد فضا تعاملی
  • برچیدن و برپایی سریع

قیمت پارتیشن‎‌های ریلی

این نوع از پارتیشن‎‌ها دارای بازه گوناگونی قیمتی نیست، زیرا تنها جنس ساخت آن‌ها از چوب، شیشه با چارچوب آلومینیومی است. نوع چوب به طور کلی از MDF ساخته می‌‎شود، ولی ممکن است مشتری درخواست چوب طبیعی کند. پس باید مبلغ بیشتری را پرداخت کند. به طور کلی پارتیشن ریلی در ابعاد سفارشی تهیه می‌‎شوند. ممکن است به عنوان یک در به عرض ۲ متر ساخته شوند یا یک اتاق کامل را ایجاد کنند. قیمت این‌ها بر حسب نوع درخواست مشتری و نیاز فضای او تعیین می‎ شود.

مزایای استفاده از پارتیشن‌ ریلی

پارتیشن ریلی و متحرک
پارتیشن ریلی مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. این مزایا عبارت‌اند از:

۱. انعکاس نور طبیعی

هنگامی که مشتری وارد دفتر شما می‎ شود و می‎بیند نور طبیعی از طریق پارتیشن ‎ها در سرتاسر فضا پخش شده است، بازخوری مثبت برای او روی می‌‎دهد. نور طبیعی باعث کاهش هزینه‎‌های نور مصنوعی می‎ شود. این انرژی مصرفی شما را ذخیره و احساسات مثبت را در شما ایجاد می‎ کند.

۲. صرفه‎ جویی در هزینه؛ پارتیشن ریلی

در ابتدا پارتیشن‎‌ ریلی می‎ تواند باعث صرفه‎ جویی در هزینه‎‌ها شود، به چه صورت؟ کاهش هزینه‎‌های مصرف انرژی و برق از طریق انتقال نور، سپس به جداکثر رساندن استفاده از فضا. زیرا این پارتیشن‎‌های متحرک به دلیل قابلیت حرکت و جمع شدگی به افزایش استفاده بهینه از فضا کمک می‎ کنند. این باعث‌عدم برخورداری از دیوارهای ثابت و تغییرات چیدمانی در طراحی محیط کاری می‌‎شود.

۳. حفاظت از حریم خصوصی

اگر می‎ خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید، می‌‎توانید به راحتی پارتیشن‎ ریلی چوبی را نصب کرده و یا شیشه‎‌های مات استفاده کنید. این می‌‎تواند سطح حریم خصوصی شما را حفظ کند، به این صورت که هیچکس نمی‎ تواند داخل اتاق دیگری را ببنید.

۴. کاهش نویز

اکثر مردم بر روی پارتیشن ریلی سرمایه‌گذاری می‎ کنند، زیرا از موادی عالی برای جلوگیری از نویز استفاده می‎ کنند. این یک روش فوق العاده برای داشتن یک دید کلی در مورد آنچه که در دفتر در حال انجام است را فراهم می‎ کند و از سوی دیگر، آن را به حریم خصوصی بیشتر تبدیل می‎‌کند.

۵. سبک مدرن

در بسیاری از مکان‎‌های تجاری مردم به دنبال سبک‎‌های مدرن هستند. این کمک می‌‎کند تا یک فضای عالی را ایجاد کرد و هم چنین باعث جذب مشتریان به محیط می‎ شود. پارتیشن‎‌های ریلی سبکی مدرن را به فضا می‎ دهند و به محض ورود مشتری به احساس او را برانگیخته می‌کند.

۶. افزایش انعطاف پذیری

همانطور که در بالا بیان کردیم، مهمترین خاصیت این نوع از پارتیشن‎ ها، قابلیت حرکت و جمع شدگی است. این باعث می‎ شود کاربرد برای بسیاری از محیط‎ ها، در دسترس باشد. اگر شما دارای یک رستوران هستید یا یک مغازه در فلان مجتمع تجاری دارید، به راحتی می‌‎توانید از پارتیشن‎‌های ریلی استفاده کنید. آن‌ها به آسانی در فضاهای کوچک کار می‌کنند و آن قسمت را به فضایی مشخص با کاربری منحصر به فرد تبدیل می‌کنند. توانایی جابجایی نشان دهنده سبک بودن این پارتیشن ‎ها نیز است.

تنها در کسری از زمان می‌‎توانید فضایی جدید را ایجاد کنید. می‌‎توانید یک فضای خصوصی را به فضایی تعامل و اشتراکی تبدیل کنید. می‌‎توانید سبک طراحی باز را بر فضای بسته  ارجحیت دهید. بی‌آنکه در ماهیت کسب و کار خللی ایجاد شود. آن‌ها می‎ توانند به عنوان یک ورودی و خروجی عالی در نظر گرفته شوند. ورودی یک رستوران لوکس در محیطی سر سبز، یا می‌‎توانند به عنوان در یا خروجی تراس خانه یا شرکتی باشند.

کلام پایانی

پارتیشن ریلی از جمله پر کاربردترین انواع پارتیشن‎‌ اداری هستند، اما آن‌ها تنها نوعی هستند که در بسیاری از محیط‎‌های کاری، تجاری، تفریحی و خانگی قابل استقاده هستند. در این راستا مهم است در زمان خرید، نخست خواسته‎‌های خود را مورد بررسی قرار دهید تا بدانید از پارتیشن ریلی برای چه منظور و جهت چه هدفی استفاده خواهید کرد.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت مشاوره خرید مبلمان اداری توسط مشاورین و کارشناسان ما در مبلمان اداری بینو لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید