توسط: تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

 

کار کردن در بازه‌های زمانی منظم و برنامه‌ریزی امور همواره به افراد کمک می‌کند تا هنگام انجام کار، تمرکز بیشتری داشته باشند. اگر می‌خواهید بیشترین بهره‌برداری را از هفته کاری خود داشته باشید، پس لطفاً به ۲ نکتۀ اساسی که در این نوشتار به آنها اشاره شده، دقت کنید.

 

۱- برنامه‌ریزی

همانطور که انجام سریع کارها وسوسه‌انگیز است، اما با این حال، تا به امروز متوجه شده‌ام زمانی که روز خود را با برنامه‌ریزی آغاز می‌کنم، بهره‌وری بیشتری دارم. میزان جزئیات در برنامه‌ریزی روزانۀ من، بستگی به وظایفم دارد. در واقع برنامه‌ریزی به من کمک می‌کند تا تنش را از خودم دور کرده و بدون اضطراب و نگرانی فعالیت‌های مختلف خود را انجام دهم. هنگامی که در پایان روز به لیست برنامه‌هایم نگاه می‌کنم و می‌بینم همه کارهایم را به موقع و بدون تنش انجام داده‌ام، احساس رضایت‌مندی دارم و هیجان‌زده می‌شوم!

 

۲- ایجاد وقفه‌های منظم

برای انجام بهتر کارهای خود بهتر است در حین کار، وقفه‌هایی هم ایجاد کنیم و بعد از چند ساعت کاری، دقایقی را هم به استراحت بپردازیم. از جمله کارهایی که می‌شود انجام داد، قدم زدن در اطراف دفتر است. این باعث می‌شود که هوای تازه‌ای به ریه‌های خود تزریق کنیم و تمام روز را به دفتر خود و منظرۀ مقابلش خیره نمانیم. یا می‌توانیم تماس کوتاهی با اعضای خانواده و بهترین دوستان خود داشته باشیم. خودِ من بعد از شنیدن صدای خندۀ فرزندم پشت تلفن، تا ساعت‌ها احساس نشاط و سرزندگی دارم. علاوه بر دو مورد ذکر شده، صحبت کردن با همکاران برای مدت ۱۰-۱۵ دقیقه به من در افزایش تمرکز، اجتناب از فرسودگی و حالت فرسایشی در شرکت کمک می‌کند.

بعضی از دانشمندان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که هر ۹۰ دقیقه یک‌بار، نوعی چرخۀ خواب می‌تواند افراد را فرا بگیرد و این مسئله ممکن است باعث اختلال در جهان شود. قدم زدن و هواخوری در اطراف دفتر برای ۱۵-۲۰ دقیقه می‌تواند هم به لحاظ جسمانی و هم ذهنی، به فرد کمک کند تا با آرامش و تمرکز بیشتری به محل کار خود بازگردد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید