توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چه در خانه و به صورت دورکار مشغول به کار باشید و چه در یک اداره و یا سازمان شلوغ و پر رفت و آمد، شما برای انجام کار خود به یک میز اداری مدرن، محکم، متناسب با کاربری و ارگونومیک نیاز دارید. میز اداری مدرن به اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شوند. صرف نظر از اینکه بیشترین زمان کاری را در خانه در حین انجام دورکاری و یا محل کار در کجا سپری می کنید، میز اداری به شما کمک می کند تا با ایجاد نظم و یک منطقه ی سازمان یافته وظایف خود را بهتر و آسان تر پی بگیرید.

خرید میز اداری
خرید میز اداری مدرن می‌بایست با تحقیق و بررسی صورت پذیرد

میز اداری مدرن بخشی جدانشدنی از مبلمان اداری است

بخشی از محل کار شما که بیشتر کارهای‌تان را در آن انجام می‌دهید و یا بیشترین زمان را در آن‌جا سپری می کنید ، فضایی است مختص برای سازماندهی ، خلاقیت و بهره وری شما. از این جهت است که صرف زمان در انتخاب و وارسی در طراحی میز اداری مدرن گوناگون برای محیط کار کاملاً طبیعی باشد زیرا می تواند بر ادامه روند بازدهی کارمندان و در نتیجه شرکت و یا سازمان نقش موثری داشته باشد.

با وجود گستره‌ی زیاد، تنوع و گوناگونی در میز اداری مدرن ، انتخاب صحیح ممکن است یک فرآیند طاقت فرسا باشد. برای اطمینان از انتخاب درست و شایسته برای سازمان، شما باید چندین نکته را در نظر بگیرید. آنچه که شما به عنوان خریدار نیاز است که بدانید تا خرید درست داشته باشید به صورت نکاتی مجزا در ادامه برای شما آورده ایم.

فضای کاری خود را بررسی کنید

یکی از مهمترین عواملی که باید هنگام انتخاب میز اداری مدرن و جدید به خاطر بسپارید این است که بدانید دقیقاً چقدر فضا دارید. آگاهی از میزان فضای در اختیار می‌تواند انتخاب و خرید میز اداری ایده‌آل را برای شما  آسان‌تر کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد محل کار خود در نظر بگیرید:

اگر به فکر قراردادن میز اداری خود در کنج های اتاق کار خود هستید ، می‌بایست میز اداری مدرن را به صورت یک L شکل در نظر بگیرید که بتواند دو سطح کاری را برای شما ایجاد کند، یک سطح کاری برای قرارگیری سیستم کامپیوتر و یک سطح دیگر برای نگهداری و جانمایی پرونده‌ها، مدارک و قفسه نگهداری. میز اداری L شکل عموماً به خاطر کاربری بسیار زیاد و تنوع در کارآیی بسیار مود توجه و در فضاهای کاری بسیار کارآمد هستند. البته میز اداری برای کنج های زاویه ای نیز وجود دارند که در صورت درخواست می تواند برای شما و به صورت اختصاصی طراحی شوند تا نیازهای کاری شما و کارمندانتان برطرف گردد.

در نقطه ی مقابل اگر شما به اندازه ی کافی فضا در اختیار دارد می‌توانید علاوه بر ایجاد یک فضای اختصاصی به عنوان میز اداری مدرن برای انجام امورات روزمره یک میز U شکل نیز داشته باشید. میز اداری U شکل به شما کمک می کند که در صورت لزوم اقدام به برگزاری جلسات درون گروهی نیز داشته باشید. فضای کاری شما تاثیر مستقیم بر انتخاب نوع میز اداری مدرن دارد. البته به صورت عمده انتخاب برای میز اداری یک میز مستطیل است.

کاربری مورد نظر برای میز اداری مدرن را در نظر بگیرید

علاوه بر فضای اداری در اختیار خود ، قبل از شروع بررسی انواع گزینه‌های خرید میز اداری، باید بدانید که چگونه از میز اداری مدرن و جدید خود استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، باید یک سری سوال های مهم و اساسی را از خود و یا کارمندانی که به میز اداری نیازمند هستند بپرسید و پس از یافتن پاسخ به خرید میز اداری اقدام کنید.

چند ساعت از زمان روزانه‌ی کاری خود را پشت میز اداری نشسته‌اید؟ آیا شما با بسیاری از اسناد و مدارک کار می‌کنید؟ آیا شما یک سازمان دقیق و منظم را ترجیح می‌دهید یا اینکه راحت تر هستید با انبوهی از کاغذها ، کتاب ها ، یادگاری‌ها هنگام کار بروی میز خود رو برو شوید؟ خلاقیت با روحیه آزاد را دوست دارید و یا داشتن نظم؟ آیا لوازم الکترونیکی و لوازم جانبی زیادی دارید (به عنوان مثال CPU ، چاپگر ، نمایشگرهای متعدد و غیره)؟ آیا در طول روزکاری به کتاب و سایر منابع نسخه چاپی برای انجام امور روزمره‌ی خود رجوع می‌کنید؟ آیا شما مرتباً جلسات یا سخنرانی‌هایی را با همکاران یا مشتریان دارید؟ آیا ترجیح می‌دهید در طول حالت کاری شما به صورت نشسته باشد و یا ایستاده؟

میز اداری
میز اداری مدرن، زیبا و ارگونومیک باید باشد

با پاسخ دادن به این سوالات ، می‌توانید به انتخاب درست‌تر برسید. هرکدام از این پاسخ‌ها محدوده‌ی انتخاب شما را مشخص‌تر می‌کند. شما می‌خواهید مقداری از بودجه ی سازمان خود را صرف تجهیز فضای اداری خود نمایید بنابراین می‌بایست انتخاب شما بتواند تناسب بسیار زیادی با خواسته های نیروی اداری شما باشد.

سلامتی ، راحتی و ارگونومی

آخرین نکته‌ای که ما می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم که قبل از خرید میز اداری مدرن به طور جدی به آن توجه کنید راحتی شما و نیروهای اداری‌تان است. راحت و بی دردسر بودن و احساس بدی نداشتن در هنگام استفاده از میزاداری و زمانی که شما پشت میز کار هستید می تواند انگیزه و تلاش شما را جهت انجام دادن امور روزانه بیشتر کند.

ارگونومی صندلی اداری، میز اداری مدرن و به صورت کلی مبلمان اداری می تواند در هنگام کار شما را در یک وضعیت صحیح قرار دهد. انجام کار در وضعیت صحیح می‌تواند از هر گونه درذ در ناحیه‌های گردنی، پشت و کمر جلوگیری کند. این علائم و دردها جزو علائم دائمی کارمندانی است که مبلمان اداری در سازمان آن ها از وضعیت نامناسبی برخوردار نیست.

در ادامه‌ی این گزارش می خواهیم چند فاکتور ارگونومیک را بررسی نماییم تا انتخاب برای شما آسان تر شود:

میز اداری مدرن

اطمینان حاصل کنید که میز جدید شما اجازه ایجاد فاصله کافی برای زانوها ، ران ها و پاها را می‌دهد. شما می‌خواهید بتوانید آزادانه حرکت کنید. روی صندلی خود بنشینید و فاصله بالای پاها تا زمین را اندازه بگیرید، این حداقل فضای مورد نظر شما در زیر میز است. مواردی مانند کیس کامپیوتر را در زیر میز خود نگذارید.

مانیتور

مانیتور شما باید دقیقاً در مقابل شما، تقریباً به اندازه یک بازو یا حدود ۶۰ سانتی متر، از صورت شما فاصله داشته باشد. نوع قرار گیری سر و کردن شما هنگام کار با مانیتور بسیار مهم است. این به ارتفاع میز شما نیز می‌تواند بستگی داشته باشد. انتخاب پایه برای بالاتر قرارگرفتن مانیتور نیز می‌تواند به شما در نشستن و انتخاب وضعیت درست کمک نماید.

میز اداری
میز اداری

صندلی اداری

در حالی که می‌خواهید به خرید میز اداری مناسب بپردازید، زمان مناسبی است تا به دنبال یک صندلی اداری ارگونومیک مناسب برای میز اداری خود باشید. یک صندلی اداری قابل تنظیم با ارتفاع انتخاب کنید که بتواند منحنی‌های ستون فقرات شما را پشتیبانی کند و پاهای شما روی زمین صاف باشد. همچنین زیر دست‌ها یا تکیه‌گاه دست‌ها باید قابل تنظیم باشند تا زمان تایپ کردن و یا استفاده از کیبورد وضعیت بازو و شانه‌هایتان در بهترین شرایط قرار داشته باشد.

پیشنهاد ما

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر میز اداری مدرن دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید