توسط: تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مهم نیست در چه موقعیتی مشغول به کار هستید. در دفتر شرکت باشد و یا به صورت دورکار در منزل خود. در هر دو حالت به اهمیت نظافت صندلی اداری مورد استفاده‌ی خود پی برده‌اید. با این حال نمی‌توان از وقوع حادثه جلوگیری کرد. حادثه اجتناب ناپذیر است. ممکن است زمان صرف غذا یا نوشیدنی، کار با خودکار و سایر اعمال ممکن آسیبی به آن وارد شود. قطعا این آسیب می‌بایست توسط شما و یا تیم پشتیبانی بررسی و از افزایش آن جلوگیری شود.

اگر با توجه به بودجه‌ی سازمانی و جایگاه شما در تجارت اقدام به انتخاب مبلمان اداری گران قیمت و در عین حال با کیفیت کرده اید، قطعاً از این موضوع اگاه هستید که به یک نظافت کاری عمومی در آن احتیاج دارید. برای مثال اطمینان از خوب کارکردن چرخ‌های صندلی و یا عدم پارگی و دوام چرم بخش‌های مختلف آن از وظایف شماست.

نظافت صندلی اداری
نظافت صندلی اداری

نظافت صندلی اداری؛ بایدها و نبایدها

در این گزارش ما قصد داریم نحوه‌ی نظافت صندلی اداری را به شما نشان دهیم. این راهنمایی و توصیه‌ها به شما در تمیز کردن متداول‌ترین انوع صندلی‌های اداری، صندلی کارشناسی، صندلی مدیریت، صندلی کنفرانس و… کمک خواهد کرد.

نوع مبلمان خود را بشناسید.

اولین کاری که باید قبل از نظافت صندلی اداری دفتر خود انجام دهید، بررسی مبلمان از نظر برچسب‌هایی که ممکن است روی آن‌ها دستورالعمل تمیز کاری وجود داشته باشد. اگر در گذشته چنین کاری را انجام نداده اید، به دنبال برچسب روکش صندلی دفتر خود باشید.
از آن جا که صندلی‌های مختلف اداری از مواد متفاوتی ساخته شده‌اند بیشتر صندلی‌های اداری موجود در بازار دارای برچسب روکش راهنمای شست و شوی مبلمان هستند. آن‌ها همچنین به عنوان برچسب مراقبت و یا برچسب تعمیر و نگهداری نیز شناخته می‌شوند.
هنگامی که برچسب را یافتید، کد شیوه‌ی نظافت آن را بررسی کنید. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم متداول‌ترین آن‌ها را برای شما گردآوری نماییم. در آنها هم بهترین و موثرترین شیوه‌های تمیز نمودن اجزای آن‌ها را برای شما شرح داده ایم.

  • W: بدان معناست که شما می‌بایست مبلمان را با آب یا محصولات تمیز کننده پایه آبی تمیز نمایید.
  • S: بدان معناست که شما مب بایست مبلمان اداری خود را با یک حلال (محصولات بدون آب) تمیز نمایید.
  • SWیا WS: این بدان معناست که شما می‌توانید از یک محصول پایه آبی و یا یک محصول تمیزکننده‌ی خشک استفاده نمایید.
  • X: این بدان معناست که می‌بایست به صورت حرفه‌ای نظافت صندلی اداری انجام گردد. این علامت همچنین می‌تواند به معنای تمیز کردن مبلمان اداری با روش‌های کاملا حرفه‌ای باشد.

اگر صندلی شما در کنارش هیچ گونه برچسب تعمیر و نگهداری وجود ندارد می‌توانید از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید. به عنوان یک قاعده‌ی کلی، نظافت صندلی اداری با جارو برقی به صورت منظم می‌تواند به از بین رفتن آلودگی‌ها بسیار کمک کند و با استفاده از این روش شما به صورت منظم گرد و غبار را از آن جدا می‌سازید و همین یکی از دلایل مهم برای افزایش عمر آن‌ها می‌شود.
با این توضیحاتی که تاکنون و در این گزارش به شما داده شد، می‌توانی با هم به سه روش معمول که با آن‌ها می‌توان به نظافت مبلمان اداری پرداخت، را مرور نماییم.

نضافت صندلی اداری

نحوه‌ی نظافت صندلی اداری پارچه‌ای

متداول‌ترین مواد اولیه برای ساخت صندلی اداری، پارچه است. پارچه مقرون به صرفه است. با این حال، گرد و غبار و خاک بسیار جذب پارچه می‌شوند.
می‌توانید برای نظافت صندلی اداری پارچه ای، ابتدا با جارو برقی شروع کنید. در مرحله‌ی بعد از یک تمیز کننده استفاده کنید که پارچه را دچار فرسودگی بافت نکند. از برس‌های نرم و فوم‌های تمیز کننده هم می‌توان به عنوان ابزارهایی برای نظافت صندلی اداری پارچه‌ای نام برد.
به خاطر داشته باشید پس از انجام فرآیند نظافت صندلی اداری، آن را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا به صورت کامل خشک شود. البته این زمان بستگی به زمان انجام نظافت و آب و هوای منطقه‌ی شما دارد.

نظافت صندلی اداری
نظافت صندلی اداری

صندلی اداری چرمی

مبلمان چرمی به نسبت به مبلمان پارچه‌ای از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اگر صندلی اداری چرمی دارید، ؛ نگه داری از آن به منظور جلوگیری از خشک دن بسیار مهم است. آن‌ها همچنین می‌توانند در اثر استفاده منظم و به خصوص از طریق تعریق بدن و آلودگی‌ها زودتر آلوده شوند. از این رو نیاز به نظافت صندلی اداری چرمی بیشتر احساس می‌شود.
از آن جایی که ارزش ریالی صندلی اداری چرمی بیشتر از سایر انواع آن است به شما توصیه می‌کنیم پیش از شروع به نظافت آن اقدام به خوانش متن و یا دفترچه راهنمای آن نمایید. این تنها برای بررسی موردی چون قدرت جذب چرم مورد استفاده است. شما پس از اطمینان از قدرت جذب آن می‌توانید با دستمال مرطوب صحیحی اقدام به نظافت صندلی اداری نمایید.
برای نگهداری مبلمان چرمی و جلوگیری از خشک شدن آن از نرم کننده‌های چرمی استفاده نمایید. نرم کننده‌های چرمی برای حالت دهی و جوان‌سازی چرم طراحی شده اند. آن‌ها حاوی مقادیر کافی آب و مواد شیمیایی مخصوص برای حفاظت از چرم در برابر خشکی و آلودگی هستند.

صندلی‌های اداری فلزی و ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومی این روزها به لطف زیبایی‌شناسی مدرن و ویژگی‌های مفید زیادی که دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما استفاده کنندگان از آن‌ها از فرآیند نظافت صندلی اداری ارگونومیک دل خوشی ندارند. زیرا به علت وجود حفره‌های بسیار در کفی و پشتی آن تقریبا فرآیند نظافت تمام حفره‌های آن غیر ممکن است.

ویژگی بزرگی این صندلی‌ها به علت وجود حفره‌ها ایجاد جریان هوا است. در نتیجه این اتفاق باعث تعریق کمتر نیز می‌گردد. در عین حال باید بدانیم مش‌های تعبیه شده بسیار با دوام هستند. هنگام تمیزکاری می‌توان با شدت بیشتری نسبت به تمیز کاری آن اقدام نمود.
نطافت صندلی اداری ارگونومیک بسیار ساده‌تر از سایر اوناع دیگری است که در این گزارش ذکر نموده ایم. قابل ذکر است که تمامی مراحلی که در این گزارش برای نظافت صندلی اداری چرمی و پارچه‌ای اشاره کردم برای این مدل صنلی نیز قابل استفاده است.

نظافت قطعات صندلی اداری

در حالی که نظافت تکیه گاه و نشیمن گاه در صندلی‌ها بسیار مهم تلقی می‌شود اما نبایست از سایر اجزا غافل شد. پایه ها، چرخ ها، بخش‌های پلاستکی و… در فرآیند نظافت صندلی اداری می‌بایست در نظر گرفته شوند. استفاده از روغن‌های مخصوص، تمیز کننده‌های قطعات فلزی و چک کردن چرخ‌ها هر کدام می‌تواند بخش مهمی از این فرآیند را تشکل دهد.

پیشنهاد ما

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی ، مبلمان اداری و سلامت کارمندان در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار نگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود. بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌‌ای نیست و شما به فکر ایجاد فضایی برای سلامت کارمندان خود هستید و یا به دنبال راهی برای نظافت مبلمان خود هستید، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

  1. بازتاب: پنج نکته‌ای که هنگام خرید صندلی اداری مدرن باید در نظر بگیرید | مبلمان اداری بینو

دیدگاهتان را بنویسید