توسط: تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

هنگام تصمیم گیری برای خرید صندلی اداری، تعدادی از عوامل اساسی باید در نظر گرفته شود. بودجه شما چقدر است؟ آیا خرید دست دوم ایده خوبی است؟ آیا شما یک صندلی کاملا ارگونومیک می‌خواهید؟  چه ملاحظات مهم دیگری در حصول اطمینان از خرید صندلی اداری مناسب ،به بهترین شکل ممکن وجود دارد؟ به همین خاطر نحوه خرید صندلی اداری می‌بایست مورد توجه شما باشد. با تنظیم و بررسی نیازمندی‌های خود قطعا به یک روند خواهید رسید. این روند که ناشی از نیازمندی ها، بودجه، فضا و… در محل کار شماست نحوه خرید صندلی اداری مناسب و با کیفیت در محل کار است.

۵ نکته در مورد نحوه خرید صندلی اداری مناسب و با کیفیت

در این مقاله، ما نگاهی به پنج نکته حیاتی خواهیم انداخت. نکاتی که نحوه‌ی خرید صندلی اداری را به ما نشان می‌دهد. شما می‌توانید از این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع برای درک بهتر نحوه خرید صندلی اداری مناسب و با کیفیت برای محل کار خود استفاده کنید. پس همراه ما باشید.

۱. در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید

اساسی‌ترین نکته هنگام خرید صندلی اداری این است که ابتدا تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. زیرا بسیاری از عوامل و تصمیمات دیگر مستقیماً به بودجه موجود شما مربوط می‌شود. مطمئناً طیف گسترده‌ای از صندلی‌های اداری مختلف وجود دارد که برچسب‌های آن از بسیار ارزان تا بسیار باورنکردنی گران است. واقع بینانه این است که شما باید به دنبال صرف یک هزینه‌ی معقول برای خرید صندلی اداری باشید. اما نحوه‌ی خرید صندلی اداری به شما کمک می‌کند که چگونه بودجۀ خود را خرج کنید.

نحوه خرید صندلی اداری

۲. نوع صندلی چه باشد

نکته مهم دیگر، به طور طبیعی، نوع صندلی مورد نظر شماست. طرح‌های مختلف و متفاوتی از صندلی اداری وجود دارد. ممکن است فضای کاری شما برخی از الزامات را در این زمینه تعیین کند. مثلاً فضای خیلی کوچکی در اختیار دارید و یک میز تحریر کم دارید؟ یا شاید حتی یک میز ایستاده؟ در این صورت، صندلی‌های ثابت یا حتی صندلی‌هایی از نوع ایستاده وجود دارد که بهترین انتخاب شما در این مورد خواهد بود. البته مدل‌های مختلف صندلی اداری نیز وجود دارد که دارای بازو نیستند. یا ممکن است که دارای تکیه گاه سر نباشند. آیا این عناصر برای شما مهم هستند؟ هنگام انتخاب صندلی مناسب برای نیازهای خاص خود، باید این نوع ملاحظات را در ذهن داشته باشید. در نظر داشتن این نکات همان نحوه‌ی خرید صندلی اداری مناسب است.

نکته کلیدی دیگر در اینجا نوع پوشش صندلی است. آیا صندلی پارچه‌ای یا شاید مدل چرمی می‌خواهید؟ صندلی‌های چرمی مطلوب هستند. به راحتی تمیز می‌شوند. از بعضی جهات ممکن است احساس زیبایی بیشتری را القا کنند. اما صندلی پارچه‌ای با کیفیت خوب، ارزان‌تر خواهد بود. صندلی با رویه پارچه در هوای گرم عملکرد بهتری خواهد داشت. البته اگر جریان هوا برای شما مهم است در نحوه خرید صندلی اداری به این مورد توجه کنید که صندلی اداری مشبک هم می‌تواند جزو انتخاب‌ها و گزینه‌های خرید باشد.

۳. آیا ملاحظات ارگونومیک مهم هستند؟

آیا صندلی اداری ارگونومیک می‌خواهید؟ منظور ما از این، صندلی‌ای است که طیف وسیعی از تنظیمات مختلف را برای هر قسمت مختلف ارائه می‌دهد. صندلی اداری‌ای که با در نظر گرفتن عملکرد ارگونومیک طراحی شده باشد (اینها به طور طبیعی، گران ترند). این مورد می‌تواند با توجه و تحت تاثیر بودجه و نحوه‌ی کار و تجارت شما، در نحوه خرید صندلی اداری مناسب برای محل کار موثر باشد.

البته، هر صندلی اداری تا حدی ارگونومیک طراحی شده است. تعدادی از آن‌ها ابتدایی‌ترین تنظیمات را ارائه می‌دهند و تعدادی تنظیمات بسیار پیشرفته‌ای دارند. از شیب صندلی گرفته تا استراحت گردن و تنظیم کفی صندلی. مدل های ارگونومیک بسیار پیشرفته هستند. آن‌ها امکان تنظیم موقعیت نشیمن گاه صندلی اداری (کشویی آن به جلو یا عقب) را می‌دهند. همچنین ممکن است بتوانید ارتفاع یا موقعیت قرارگیری بازوها و سرشانه و شاید موارد دیگر را تنظیم کنید. آگاه بودن از نحوه خرید صندلی اداری مناسب دقیقا در این موارد به شما کمک می‌کند.

نکته این است که با استفاده از این صندلی‌ها، شما واقعاً می‌توانید موقعیت نشستن را متناسب با نیازهای شخصی و شکل بدن خود تنظیم کنید. اغلب مدل های ارگونومیک از فن آوری طراحی هوشمندانه نیز بهره‌مند هستند.

۴. حمایت از کمر را دست کم نگیرید

در حالی که صندلی‌های ارزان قیمت هیچ نوع پشتیبانی کمری قابل تنظیم ندارند، شما می‌بایست در نحوه خرید صندلی اداری این مورد را ذکر کنید و به شدت به دنبال صندلی اداری باشید که این ویژگی‌ها را داشته باشد. برخی از صندلی‌ها ممکن است آن را به عنوان یک گزینه اضافی اختیاری داشته باشند. البته با توجه به کارآمدی و نکات مثبت‌ آن، ارزش این را دارد که کمی بیشتر برای صندلی اداری خرج کنید تا این امکان را داشته باشید.

به این خاطر مورد ذکر شده مهم است که هنگام نشستن بر روی یک صندلی راحت، وضعیت قرارگیری پشت شما بسیار مهم است. بنابراین توانایی تغییر پشتی برای قرار گرفتن بهتر در قسمت پایین کمر شما از ویژگی‌هایی است که مطمئناً در صورت امکان ارزش آن را دارد که برایش هزینه کنید.

۵- در صورت امکان صندلی‌ها را امتحان کنید

به طور طبیعی، درست است که صندلی‌های اداری از برخی جنبه‌ها موضوعی ذهنی هستند. اما ممکن است یک نفر صندلی خاصی را از نظر بالشتک محکم و راحت بداند، در حالی که دیگری فکر می‌کند این درست نیست. همین امر می‌تواند در مورد طراحی تکیه گاه یا سایر عناصر نیز صادق باشد. در این صورت، بهتر است وقت خود را صرف کنید و به یک فروشگاه خرده فروشی بروید تا صندلی مورد نظر خود را امتحان کنید. یا فقط روی صندلی‌های مختلف بنشینید تا یک شناخت کلی از ویژگی‌ها و راحتی صندلی به شما بدهد. این می‌تواند یک تمرین مفید در ارائه ایده بهتر به شما در مورد نحوه خرید صندلی اداری مناسب باشد که ممکن است بخواهید دنبال آن باشید.

نحوه خرید صندلی اداری
نحوه خرید صندلی اداری

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما به نگارش درآمده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ نوشتار و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی ذکر شده‌اند و یا در ادامه خواهیم گفت، همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که محیط کاری شما از نظر مبلمان اداری نظیر میز کار اداری، صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب جهت ورود به فروشگاه فرا رسیده است. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی‌های دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید