توسط: تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

یک لحظه تصور کنید بخش پذیرش و میز پذیرش مطب شما در عین سادگی، زیباست. ترکیبی از زیبایی و عملکرد. بازدیدکنندگان و مشتریان کسب و کار شما به محض ورود و بدون هیچ گونه ارتباط کلامی، بی‌صدا تحت تأثیر قرار می‌گیرند و پذیرنده می‌تواند در حالی که در صندلی اداری منتظر پذیرش آن هاست، آن‌ها را برای همکاری مشتاق‌تر کند. از آن جایی که نحوه‌ی طراحی ورودی شرکت شما و محل پذیرایی، صندلی پذیرش، مبلمان اداری و… می‌تواند به نوعی معرفی کسب و کارتان باشد بنابراین صرف هزینه و اختصاص دادن بودجه برای خرید صندلی پذیرش و میز پذیرش مطب به هیچ وجه نگران کننده نیست. از این رو چه یک شرکت بزرگ با دفتر جدید یا یک شرکت نوپا در حال رشد باشید، باید در مورد نحوه‌ی انتخاب میز پذیرش و صندلی پذریش خود هوشمند باشید زیرا برای انجام صحیح و معرفی کار خود باید هم از ظرافت و زیبایی استفاده کنید و هم عملکردی متناسب داشته باشید. 

میز پذیرش زیبایی و کارآمدی سازمان شما را به رخ می کشد.
میز پذیرش زیبایی و کارآمدی سازمان شما را به بازدیکندگان نشان می دهد.

زیبایی‌شناسی در صندلی پذیرش و میز پذیرش مطب 

چه این موضوع را بپذیرید و چه در پذیرفتن آن مقاومت کنید میز پذیرش و صندلی پذیرش نمای بیرونی و چهره‌ی کار شماست. این همان بخش از سازمان شما است که بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان در برخورد و حضور نخست آن را می‌بینند و درست یا نادرست از روی آن در مورد شما قضاوت می‌کنند. صندلی پذیرش و میز پذیریش مطب به عنوان نماد کسب و کار شما باید اعتماد، حرفه‌ای بودن و موفقیت را به مشتریان، استخدام‌های جدید و سرمایه گذاران القا کند. اما در انتخاب آن‌ها چه ویژگی‌هایی از اهیمت بیشتری برخوردار است؟ در خرید صندلی پذیرش به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ طراحی میز پذیرش مطب چگونه است؟ آیا سازمان ما می‌تواند میز پذیرش و صندلی پذیرش اختصاصی داشته باشد؟ و بسیار سوالات دیگر که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. 

بنابراین اگر شما به دنبال خرید میز پذیرش و صندلی پذیرش هستید با ما تا انتهای این گزارش همراه باشید. گزارش پیش رو حاصل بیش از یک دهه تلاش و تجربه در زمینه‌ی طراحی، نظارت و اجرای پروزه‌های گوناگون اداری، سازمانی و… تیم فنی و تحقیق بازار ما بوده است. 

کدام ویژگی‌ها در انتخاب میز پذیرش مطب و صندلی پذیرش مهم هستند؟ 

۱. اندازه مناسب 

یک قانون همیشگی و مهم این است که اندازه میز جلو یا میز پذیرش مطب متناسب با فضای اداری و اختصاص داده شده برای پذیرش باشد. اگر فضای کمی دارید، یک میز پذیرش کوچک تهیه کنید. اگر فضای زیادی دارید، یک میز پذیرش اختصاصی برای سازمان خود در نظر بگیرید. شما با داشتن فضای مناسب می‌توانید طرح متناسب با نشان تجاری خود را داشته باشید که علاوه بر تهیه مشتری برای همکاری با شما به همکاران‌تان هم انرژی و پویایی را منتقل کند. 

همه اجزای سالن پذیرش شما می‌بایست در راستای ایجاد تعادل در فضا باشد. میز پذیرش مطب شما باید اولین چیزی باشد که بازدیدکنندگان شما می‌بینند و به سمت آن می‌آیند. این در حالی است که آن‌ها همچنان فرصت نیافته‌اند که فضاهای کاری دیگر شما را بررسی کنند. اندازه و نوع طراحی میز پذیرش شما به تعداد پذیرنده‌هایی که قصد دارید کارهایتان را انجام بدهند نیز بستگی خواهد داشت. بسته به میزان مشغله کاری دفتر شما، پذیرنده شما باید فضای کافی برای همه کارهای خود داشته باشند. 

۲. شکل و موقعیت مناسب میز پذیرش را با دقت انتخاب کنید.

یکی از اقدامات در انتخاب و طراحی میز پذیرش مطب این است که شما بدانید که در دکوراسیون و معماری داخلی سازمان خود قصد دارید جانمایی آن در کجا باشد. این بدان معناست که شما می‌بایست با توجه به مکان قرارگیری آن طراحی میز پذیرش را انتخاب کنید. میز‌های دایره ای، مستطیل، منحنی و… هر کدام می‌توانند در یک منطقه از فضا کاربری بهینه‌ای داشته باشند. 

۳. یک طرح شگفت‌انگیز را انتخاب کنید.

شما می‌خواهید چهره محل کار شما گرم، پذیرا و گیرا باشد. حس خوبی به بازدیکنندگان بدهد و پاسخ سوالات اولیه‌ی او در مورد شرکت شما را بدون هیچ تردیدی به او بدهد، این که سازمان شما چگونه است؟ پویایی در سازمان شما وجود دارد؟ چقدر به پیشرفت اهمیت می‌دهید؟ همین این سوالات به ظاهر ساده می‌تواند در نگاه نخست او به میز پذیرش و دکوراسیون میز پذیرش دارای جواب مشخص شود. 

بنابراین طراحی میز پذیرش مطب و میز پذیرایی شما باید ارزش‌های کسب و کار شما را به روشی حرفه‌ای و مودبانه بیان کند. این بخش، شفافیت، تعهد یا تنوع را می‌تواند داشته باشد. میز کار و مسئول پذیرش باید تجربه‌ای متفاوت را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند. 

۴. ارگونومی میز پذیرش مطب

بخش چهارم برای انتخاب میز پذیرش مطب تناسب آن با افزایش بهره‌وری و سلامت جسم مسئول پذیرش شماست. ممکن است انتخاب شما آن قدر زیبا و حرفه‌ای باشد که نظر تمام افراد را به خود جلب کند اما مسئول پذیرش شما این راحتی را نداشته باشد. چنین انتخابی می‌تواند تمامی تلاش شما را زیر سوال ببرد. او اگر راحت نباشد و با توجه به این که بیشتر زمان خود را پشت آن نشسته و در حال کار است، می‌تواند منجر به کاهش بازدهی او شود. در عین حال‌عدم تناسب آن صندلی پذیرش می‌توانددر طولانی مدت منجر به بروز عارضه در گردن، مهره‌های کمر و… در او شود. 

ارگونومی میز پذیرش مطب شما می‌بایست به وسیله‌ی صندلی پذیرش و صندلی اداری که متناسب با آن تهیه می‌شود، کامل گردد. در رابطه با خرید صندلی اداری ارگونومیک مقالات”خرید صندلی کارشناسی- چه ویژگی‌هایی را درنظر بگیریم؟” و “صندلی کارشناسی ارگونومیک و افزایش عملکرد کارمندان” می‌توانند برای شما مفید باشند. 

۵. انتخاب ارتفاع مناسب

طبق قوانین ارگونومی، ارتفاع میز باید به پذیرشگر شما اجازه دهد تا به آرامی با آرنج‌های خود زاویه ۹۰ درجه نسبت به میز پذیرش مطب داشته باشد. البته همان طور که در بخش قبل همین گزارش گفتیم می‌توان تا حدودی این مشکل را با استفاده از صندلی ارگونومیک و قابلیت‌های تنظیم ارتفاع آن برطرف کرد. 

با این حال، آنچه میزهای پذیرایی را با میزهای اداری معمولی متفاوت می‌کند این است که آن‌ها اغلب دارای دو سطح هستند. پایین‌ترین قسمت، فضای کار پذیرندگان است، در حالی که بالاتر، فضای کاری‌ای است که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. با استفاده از میز پذیرشی که دو سطح دارد هم برای بازدید کننده‌ی خود یک سطح مشخص برای انجام پرسش‌ها و دریافت فرم‌ها و… ایجاد می‌کنید و هم این اطمینان را برای پذیرنده‌ی خود ایجاد می‌کنید تا بتواند با آسودگی خاطر به انجام کارهای خود انجام بپردازد. 

۶. انتخاب قفسه و کابینت برای ذخیره‌سازی

کمد، فایل و قفسه برای میزهای پذیرش یکی از ضروریات است. با توجه به رفت و آمدهایی که ممکن است اتفاق بی‌افتد بهتر آن است که قفسه و کمدهای کوچک برای ذخیره‌سازی پرونده، اسناد و مدارک برای او در نظر بگیرید. وجود قفسه‌ها علاوه بر این که می‌تواند به او کمک کند تا نظم را به میز خود برگرداند می‌تواند اطمینان حفاظت از اسناد مهم را نیز بدهد. البته میز پذیرش مطب، خود در طراحی‌ها دارای چنین قفسه‌هایی هستند و شما می‌توانید با توجه به میزان رفت و آمد و کنش کاری نسبت به خرید و تهیه‌ی آن‌ها اقدام نمایید.

میز پذیرش می تواند برای وجه‌ی عمومی و اختصاصی سازمان شما بسیار مهم باشد.
میز پذیرش مطب می تواند برای وجه‌ی عمومی و اختصاصی سازمان شما بسیار مهم و حیاتی باشد.

پیشنهاد ما

آیا در حال راه اندازی مشاغل هستید و به فکر گسترش فضای اداری هستید؟ آیا دفتر شما نیاز به یک بازسازی کلی دارد؟ آیا می خواهید نسبت به خرید میز پذیرش مطب اقدام کنید؟

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر صندلی اداری و صندلی کارشناسی، میز اداری، میز پذیرش مطب و … دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید