توسط: تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

میز پذیرش اداری

انواع میز پذیرش در مبلمان اداری بینو

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : این دسته از میز پذیرش اداری همانطور که از نامشان پیداست برای مشتریان خاص مبلمان اداری است. در طراحی میز پذیرش VIP (مخاطب این میزها وزارت خانه‌‎ها، شرکت‎‌های بزرگ نفتی، شرکت‌‎ها و موسسات مالی و اعتباری، ادارات و شرکت‌های خصوصی و … هستند) به علت اینکه غالبا برای ورودی شرکت مد نظر قرار می‌‎گیرند، باید از ویژگی‌‎های خاصی برخوردار باشد:
  • رنگ بندی خاص
  • بکارگیری المان های خاص(مشخصه آن شرکت یا سازمان)
  • زیبایی و بزرگی باشکوه
  • قدرت نمایی آن شرکت(ورودی آن سارمان یا شرکت است)
  • نورپردازی مناسب
  • فضای کار مناسب برای پرسنل اداری آن بخش

انواع میز پذیرش اداری

این نوع از میز پذیرش برای فضاهای داخلی اداری طراحی می‌شود و در آن المان‌های خاصی مورد توجه قرار می‌گیرد.

۱. میز پذیرش فضای اداری کوچک

  • رنگ بندی متناسب با فضای اداری
  • محیط مراجعه اولیه افراد
  • نماد شناسایی شرکت (طراحی و ثبت لوگو با CNC یا سند پلاست و…)
  • فضای کوچکی برای انتطار چند دقیقه‌‎ای
  • در نظر گرفتن پاسچر کاری آن شرکت

۲. میز پذیرش اداری بانکی

در طراحی میزهای پذیرش بانکی دقیقا بعد از بررسی مشخصات فنی آن بانک یا بیمه، در صورت نیاز نداشتن به اصلاحات عمل می‎گردد و در صورت نیاز به اصلاحات مشاوره و بازنگری در طراحی صورت می‌‎گیرد.

ویژگی های میز پذیرش بانکی

  • ایمنی کامل
  • محفوظ بودن متصدی بانک و اطلاعات آن
  • امکان عبور کابل برق
  • امکان عبور کابل‌های شبکه
  • امکان اتصال دزدگیر
  • فضای مناسب کاربری (پرینتر- پول‎شمار- کامپیوتر و اسناد اداری)
  • امکان طراحی اختصاصی برا ی فضاهای محدود (به طور مثال شعب پرداخت الکترونیک بانک‎ها)
  • در بانک‌ها طراحی و اجرا به صورت کامل توسط مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی شرکت بینو انجام می شود و در این بازه سابقه درخشانی از طراحی و تولید و اجرا نیز دارا است.

۳. میز پذیرش اداری بیمارستانی

یکی از مزیت‌های مبلمان اداری بینو شناخت کامل نسبت به نیاز این بخش پزشکی است و دکوراسیون داخلی بینو سعی کرده فاکتورهای خاصی را برای طراحی در این بخش در نظر بگیرد.
  • طراحی و تولید کاملا سفارشی
  • رنگ‌بندی متنوع و بدون محدودیت متناسب با آن بخش (به طور مثال رنگ‌‎بندی کانتر پرستاران بخش کودکان در بیمارستان از رنگ‌‎های شاد و طراحی منحصر به فردی برخوردار است )
  • برطرف کردن نیاز پزشکان و پرستاران (مکان مخصوص بایگانی پرونده بیماران درحال بستری)
  • محیط امن و در عین حال با نظارت کامل بر بخش
  • طراحی اختصاصی میزهای پذیرش اداری اورژانس (در بخش میانی سالن)
  • تهیه فضای مناسب برای پذیرایی پزشکان بخش
  • طراحی و تولید کامل میزهای پذیرش اداری سفارشی طبق درخواست گروه فنی مطب و یا بیمارستان

۴. میز پذیرش صرافی

در میز پذیرش اداری صرافی تمامی استانداردهای ایمنی مورد تایید رعایت شده است. این کانترها نسبت به فضای کار مشتری طراحی می‌‎شوند (طراحی ۰ تا ۱۰۰ و اجرا انجام می‌‎پذیرد).
  •  ارتفاع کاملا پوشیده و استاندارد
  • پشت نمای چوبی دکوراتیو ورق فولادی
  • شیشه ضد گلوله
  •  نمایش مبلغ روی تابلو
  • اتصال درگاه‌های ارتباطی

۵. میز پذیرش سفارشی

در میز پذیرش اداری سفارشی دقیقا آن چیزی که در ذهن مشتریست و مشاوره‎ای که توسط کارشناسان ارایه می‌شود بعد از طراحی و اعمال تغییرات توسط تیم فنی کارخانه اجرا می‌شود.

۶ میز پذیرش اداری منشی

میز پذیرش منشی چه نقسی در فضای اداری دارد؟ بازدیدکنندگان به محض ورود به هر سازمانی و برقراری هرگونه گفت و گو می‌توانند از آنجا برداشت مشخصی داشته باشند. برداشت اولیۀ افراد بستگی به محیطی دارد که در آن قرار می‌گیرند. آن‌ها بدون هیچ‌ گفت و شنودی تحت تأثیر ورودی سازمان قرار خواهند گرفت. در حالی که هنوز بر روی صندلی مستقر نشده‌اند، منتظرند تا زمان فراخواندن آن‌ها فرا برسد. در این جا، یک صندلی راحت، محیطی آرام برایشان می‌سازد و به آن‌ها فرصت استراحت می‌دهد. از این روست که میز پذیرش می‌تواند به عنوان نمادی از سازمان شما شناخته شود. بنابراین چه یک شرکت بزرگ با دفتر جدید یا یک شرکت نوپا در حال رشد باشید، باید در مورد نحوۀ انتخاب و خرید میز پذیرش خود عاقلانه تصمیم بگیرید. هوشمندی در انتخاب لازم است زیرا میز پذیرش باید در کنار ظاهر زیبا، کاربرد هم داشته باشد.

تأثیر زیبایی‌ شناختی در میز پذیرش اداری

میز پذیرش نماد محل کار شماست. در واقع همان مؤلفه‌ای است که بازدیدکنندگان در اولین برخورد با شما به خاطر می‌سپارند. میز پذیرش باید نشان‌گر اعتبار، تجربه، عملکرد و در یک کلام نمایان‌گر موفقیت حرفۀ شما باشد. علاوه بر آن، یک میز پذیرش زیبا و کاربردی، به سرمایه‌گذارن اعتماد و حسن توجه را منتقل می‌کند. به همین خاطر خرید میز پذیرش امری مهم تلقی می‌شود. به همین خاطر، نیازمند تخصص و علم است و شناخت کافی از فضا و نوع کار را می‌طلبد. از این رو در ادامۀ این نوشتار به نحوۀ خرید میز پذیرش خواهیم پرداخت؛ این‎‌که چه ویژگی‌هایی می‌بایست برای ما مهم باشد یا چه شرایطی را می‌بایست در نظر بگیریم؟!

۱- انتخاب میز پذیرش منشی در اندازۀ مناسب

قاعدۀ اول این است که اندازۀ میز جلو را متناسب با منطقۀ پذیرایی انتخاب کنید. اگر فضای کمی در اختیار دارید، یک میز تحریر کوچک تهیه کنید. در غیر این صورت می‌توانید از میز تحریر بزرگ استفاده نمایید. اگر فضای شما وسیع و دارای سقف‌ بلند است، از میز پذیرایی متناسب با آن فضا استفاده کنید. میز پذیرش بزرگ معمولاً مخصوص لابی هتل‌ها طراحی می‌شوند. قاعدۀ دوم این‌که انتخاب میز پذیرش باید نوعی تعادل بین فضا و کارکرد سازمان ایجاد کند. اندازه میز پذیرش باید همه افرادی که قصد استخدام آنها را دارید،پوشش دهد. بسته به میزان مشغلۀ کاری در دفتر شما، پذیرنده (بازدید کنندگان) نیز شما باید فضای کافی برای همه کارهای خود داشته باشند. در واقع بین ورودی و اتاق‌های داخل دفتر، باید فضای کافی برای نشستن و انتظار وجود داشته باشد تا در صورت ازدحام متقاضیان، بی‌نظمی و ترافیک کاری ایجاد نشود.

۲- شکل و موقعیت مناسب را انتخاب کنید

مکان قرارگیری میز پذیرش اداری می‌تواند بسیار مهم باشد. از آن جایی که می‌تواند دید کافی را ایجاد کند. در مقابل چشم‌ها قرار بگیرید و…. به این خاطر جانمایی میز پذیرش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، میزهای پذیرشی که در مرکز لابی قرار می‌گیرند، معمولاً گرد هستند. در حالی که میزهای نزدیکتر به دیوار، منحنی یا مستطیل هستند. این امر به ایجاد تعادل کمک می‌کند و به پذیرندگان شما این امکان را می‌دهد که هنگام ورود، همیشه با جهت بازدیدکنندگان مواجه شوند.

۳- یک طرح شگفت‌انگیز را انتخاب کنید

شما می‌خواهید چهره محل کار شما گرم و پذیرا باشد. به بازدیدکنندگان لبخند بزند. به سوالآت آن‌ها پاسخ دهد. آن‌ها را صبور نگه دارد. آن‌ها را مشتاق نگه دارد. همه اینها در میز پذیرش اتفاق می‌افتد. بنابراین طراحی میز پذیرش اداری شما باید ارزش‌های کسب و کار شما را به روشی حرفه‌ای و مودبانه بیان کند. اعم از خدمات، شفافیت، تعهد یا تنوع، میز کار. مسئول پذیرش باید تجربه‌ای را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند که با آن هماهنگ باشد. همچنین به این فکر کنید که میز شما با دکوراسیون فضای اطراف و ماهیت تجارت چه تناسبی دارد. به عنوان مثال سالن‌ها و آبگرم ممکن است رنگ‌های طبیعی چوب را متناسب با نور نرم آن‌ها ترجیح دهند. از طرف دیگر، هتل‌ها و لابی‌های اداری مالی معمولاً به دنبال چیزهای مجلل‌تری مانند گرانیت یا سنگ مرمر هستند. با این وجود چنین میز پذیرشی ممکن است برای یک شرکت نوپای فنی یا یک شرکت امنیتی کار نکند.

ارگونومی میز پذیرش اداری

قسمت دوم برای انتخاب میز پذیرش مناسب اطمینان از راحتی و بهره وری مسئول پذیرش است. از نظر بازدیدکنندگان شما هر چقدر زیبا به نظر برسد. هنوز هم یک مبلمان کاربردی است که باید به مسئول پذیرایی مشغول شما اجازه دهد کارهای روزمره را مدیریت کند. در حالی که هنوز می‌تواند مهمانان بی‌صبر را آرام کند. و از فرسودگی شغلی جلوگیری کند. ۱. تأمین فضای کافی چه یک پذیرنده داشته باشید و چه تعداد زیادی، هر یک از آن‌ها به فضای کاری شخصی کافی نیاز دارند تا بدون بهم ریختگی احساس راحتی کنند و به خوبی کار کنند. همچنین می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف میز کار وجود دارد تا پذیرندگان شما بدون برخورد به یکدیگر حرکت کنند یا به آن‌ها اجازه دهید در صورت لزوم میز را برای کمک به بازدید کننده خود ترک کنند. ۲. انتخاب قد مناسب میز پذیرش اداری طبق قوانین ارگونومی، ارتفاع میز باید به مسئول پذیرش شما اجازه دهد تا به آرامی با آرنج‌های خود زاویه ۹۰ درجه نسبت به میز داشته باشد. با این حال، آنچه میزهای پذیرش را با فضاهای کاری معمولی متفاوت می‌کند این است که آن‌ها اغلب دارای دو سطح هستند. پایین‌ترین قسمت، فضای کار پذیرندگان است. با استفاده از میز بالاتر و تمیز و بدون سر و صدا، بازدید کنندگان همچنین مکان خوبی برای تکیه دادن یا امضای چیزی دارند که برخلاف میزهای عادی فقط با یک سطح است. ۳. انتخاب برای ذخیره‌سازی کابینت فایل برای میزهای پذیرایی یکی از ضروریات است. حتی اگر جدول بالاتر بتواند فضای کار پذیرندگان را پوشش دهد و به آن‌ها حریم خصوصی دهد، اما برای کمک به آن‌ها در سازماندهی شخصی، همیشه فضای ذخیره‌سازی اضافی لازم است.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود. بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری، میز پذیرش منشی و … دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.
۵/۵ - (۴۲ امتیاز)