توسط: تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

میز و مبلمان اداری را نمی‌توان هنگام خرید تجهیزات اداری از یکدیگر جدا دانست، همان گونه که صندلی و میز اداری را، خرید میز اداری یکی از پرچالش‌ترین خرید‌ها در تجهیزات اداری است. اما چرا پرچالش؟ زیرا تنها افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید می‌کنند از انتخاب خود مطمئن هستند زیرا تجربه‌ی ناهماهنگی ساختاری و ارگونومی میز اداری را ندارند اما برای آن دسته افرادی که خرید اشتباه داشته‌اند خرید میز اداری بسیار دشوار است. ما در این مقاله به بررسی انواع میز اداری خواهیم پرداخت و به نقش میز و مبلمان اداری در ساختار یک سازمان و معماری داخلی آن اشاره خواهیم کرد. بنابراین تا انتهای این متن همراه ما باشید.

خرید میز و مبلمان اداری
خرید میز و مبلمان اداری

شاخص‌های خرید میز و مبلمان اداری

خرید میز و مبلمان اداری به مانند سایر تجهیزات اداری مهم است اما در پاره‌ای از موارد می‌تواند مهم‌تر نیز باشد. میز و مبلمان اداری جزو نخستین تجهیزاتی هستند که بازدید کنندگان شما از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها بر روی مبلمان اداری یا نیم ست مبلمان اداری مینشینند و از میز اداری در جلسات خود استفاده می‌کنند. هر گونه‌ عدم رعایت قوانین ارگونومی می‌تواند باعث آزردگی آن‌ها شده و جلسات مهم را تحت تاثیر قرار دهد. سمت دیگر کاربری میز اداری و مبلمان، کارمندان شما هستند. کارمندان بیشترین زمان را پشت میز اداری مشغول انجام امور روزمره هستند بنابراین راحتی و آسایش آن‌ها به سازمان کمک می‌کند تا بازدهی مناسبی داشته باشد. حال با وجود چنین نقضی که برای مبلمان اداری متصور شده ایم، چه شاخص‌هایی را می‌بایست برای خرید در نظر داشته باشیم؟ در ادامه این شاخص‌ها را با هم مرور خواهیم کرد:

نیازمندی سازمان و افراد

در خرید میز و مبلمان اداری همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که شما استفاده کنند ی اصلی ان‌ها نیستید و یا تنها نفری که از آن‌ها استفاده می‌کند نیستید بلکه کارمندان و سایر سطوح مدیریتی و کارشناسی در شرکت شما از ان استفاده می‌کنند. از این رو می‌بایست تجهیزاتی را خریداری نمایید که بتواند به اندازه‌ی کافی برای همه راحتی و آسایش ایجاد کند. بهترین راه حل برای رفع مشکلاتی که ناشی از خرید نامناسب تجهیزات اداری این است که شما از کارمندان خود نظرخواهی نمایید. با نظر خواهی و آمارگیری می‌توانید متوجه شوید که چه تعداد از آن‌ها نیاز به میز اداری دارند، چه تعداد میز کامپیوتر می‌خواهد چه تعداد میز کارشناسی یا میز تحریر برای آن‌ها بیشترین کاربری را دارد. به این شیوه شما می‌توانید حداقل‌ترین موارد ایجاد تناسب محیط و نوع کار با تجهیزات را فراهم آورید. البته بهتر است این نکته را هم ذکر کنیم که صرف نظرسنجی از کارکنان و خرید مطابق با نیاز آن‌ها احساس امنیت و ارزشمندی برای سازمان را در کارمندان ایجاد کرده و انگیزه و شور آن‌ها برای عملکرد بهتر را افزایش می‌دهد.

کیفیت ساخت

به صورت کلی می‌توان گفت کیفیت میز و مبلمان اداری به دو عامل بستگی دارد، تولید کننده و مواد اولیه. تولیدکنندگان مبلمان اداری معتبر برای از دست ندادن بحش مهمی از بازار که سال‌ها برای بدست آوردن آن تلاش کرده‌اند هیچ گاه از کیفیت کار خود کم نمی‌کنند زیرا دوام کار خود را در بهبود و رشد کیفی دیده اند. از طرف دیگر نوع مواد اولیه مورد استفاده می‌تواند بر کیفیت موثر باشد. مواد اولیه مورد استفاده در مبلمان اداری طیف وسیعی دارد از MDF و چوب‌های جنگلی و کاج روسی تا شیشه و انواع آهن و فولاد و آلومینیوم. تولید کننده با توجه به تقاضای بازار و طراحی مبلمان اداری و میز اداری خود از این مواد اولیه استفاده می‌کند. همان طور که می‌دانید در این بخش تولید کننده است که تصمیم می‌گیرد مواد اولیه درجه یک را برای ساخت مبلمان اداری استفاده کند و یا مواد اولیه نامرغوب. به همین خاطر بود که در ابتدا گفتیم کیفیت به دو دو عامل تولید کننده و مواد اولیه بستگی دارد.
در بخش تولیدکننده بهتر است طراحی را از خاطر نبریم، صنعت مبلمان اداری به شدت به طراحی انواع مبلمان اداری مدرن، کلاسیک و مدولار وابسته است از این رو آنچه که تولیدکننده به عنوان محصول به بازار عرضه می‌کند به شدت به طراحی محصول نیز بستگی دارد.

بودجه‌ی در اختیار

در این که بودجه نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب دارد شکی نیست اما در عین حال که می‌تواند محدودیت ایجاد کند، می‌تواند خریدار را به سمت انتخابی مناسب نیز پیش ببرد. با آگاهی از میزان بودجه شما در انتخاب میز و مبلمان اداری بازه‌ی قیمتی خرید خود را می‌دانید و انتخاب‌های محدودتری دارید و رسیدن به نقطه‌ی انتخاب و خرید برای شما ساده‌تر است. البته مدیران می‌بایست بدانند که مبلمان اداری مناسب یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است که در صورت انجام درست فرآیند خرید در همان روزهای ابتدایی بازدهی مثبت خود را با افزایش انگیزه‌ی و کارآیی نشان خواهد داد.

خرید میز و مبلمان اداری
خرید میز و مبلمان اداری

نتیجه گیری

در خرید میز و مبلمان اداری شاخص‌های مختلفی را می‌توان در نظر گرفت اما ما برای خرید به شما بررسی و استفاده از شاخص‌هایی نظیر ضمانت نامه، بودجه، نیازمندی کارمندان و بررسی تاریچه و وضعیت تولید کننده را پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از این فاکتورها می‌توانید از خرید انجام شده اطمینان حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید