توسط: تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

مبلمان اداری و نقش آن در سلامتی افراد

خواستۀ همیشگی افراد در یک محیط اداری، در اختیار داشتن صندلی اداری است که اسباب راحتی آنها را فراهم کند. با توجه به اینکه اکثر دفاتر در جهت ایجاد تغییرات مثبت گام برمی‌دارند، در این راستا به دنبال بهترین مبلمان اداری نیز می‌باشند. بنابراین، برخورداری از یک صندلی اداری که بتواند پشت و کمر را پوشش دهد، بسیار مهم است. تحقیقات قابل توجهی به طور مداوم در حال انجام است تا روی طراحی پایه‌ای این نوع صندلی‌ها یعنی صندلی‌های ارگونومیک، نتایج جدیدی حاصل شود. در این نوشتار سعی کرده‌ایم به مبلمان اداری و نقش آن در سلامتی افراد بپردازیم.

واقعیت این است که ساعات کار طولانی و از سوی دیگر، رفت و آمد به محل کار، به جسم کارکنان فشار زیادی وارد می‌کند. قسمت‌هایی چون کمر، پشت و گردن مناطق آسیب‌پذیر بدن انسان هستند و در صورت سهل‌انگاری در رعایت اصول نشستن و همچنین استاندارد نبودن صندلی، بیشترین ضربه را متحمل می‌شوند.

 

مشکلات جسمی و عوارض ناشی از آن

بافت‌های نرم و حساس گردن به علت فشار زیاد ناشی از صندلی نامناسب، خیلی زود دچار سایش و پارگی می‌شوند. این آسیب، اگر به مدت طولانی درمان نشود، می‌تواند منجر به اسپوندیلیت گردنی یا روماتیسم ستون فقرات شود که درمان آن تقریباً غیرممکن است.  اغلب، بنا به دلایلی، این مشکلات را برای مدت طولانی نادیده می‌گیریم. در نتیجه، در ناحیۀ پشت بافت نرم گردن، سنگینی و درد غیرقابل تحملی به سراغ فرد می‌آید. اما با تغییر سبک و شیوۀ زندگی،می‌توان بسیاری از مشکلات را به راحتی و مراقبت بر طرف کرد. به بیان دیگر، با درک مشکلات کارکنان اداری، می‌توانید انتخاب درستی در خرید مبلمان اداری داشته باشید.

 

مشکلات جسمی و راه‌های درمان آن

در کنار استفاده از مبلمان ارگونومیک، امروزه علم ارتوپدی اقدامات و برنامه‌های اصلاحی بسیاری را به عنوان درمان دردهای گردن، پشت و سایر نواحی بدن پیشنهاد می‌کند. این اقدامات شامل رژیم غذایی، ورزش مناسب، تمرینات مستمر و نگهداری یک وضعیت درست هنگام نشستن بر روی صندلی است. آنها همچنین تجربیات دوره‌ای را پیشنهاد می‌کنند تا بدین ترتیب بافت‌ و ماهیچه‌های بدن بتوانند خود را تا حدودی بازسازی کنند. با برطرف شدن این اختلالات دوره‌ای، بدن قادر به حفظ سرعت کار به طور یکنواخت می‌شود. علاوه بر آن، فشار بر روی عضلات پشت و گردن تا حدود زیادی متوقف می‌شود. بنابراین جدا از صندلی اداری، راحت باید خود به فکر سلامتی و تغییر شیوه زندگی باشیم. بسیاری از شرکت ها با آخرین طرح هایی که برای صندلی ارگونومیک و راحت ارائه می کنند، مراقب از بدن و سلامتی افراد را لحاظ می‌کنند.

جهت بررسی، مشاهده مشخصات و خرید مبلمان اداری بینو با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۴۷۶۲۳۰۰۸ – ۴۶۱۲۰۱۸۶

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید