توسط: تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری به عنوان بخش غیر قابل انکار هر فضای کاریست. به صورت کلی مبلمان اداری به مجموعه‌ای از ابزارهایی گفته می‌شود که به فرد کمک می‌کند تا امور خود را راحت‌تر انجام دهد. علاوه بر این مبلمان اداری کمک می‌کند ابزار مورد نیاز در مکان مناسب قرار گیرند. در دسترس باشند. و از بی‌نظمی آن‌ها جلوگیری می‌کند. غیر ممکن است که که شما فضای اداری را در ذهن خود بدون مبلمان اداری تصور کنید. مبلمان اداری و فضای اداری با یکدگیر پیوندی غیر قابل تفکیک دارند. مبلمان اداری در یک دفتر اداری نقش مهمی در فضا و ساختار سازمانی دارد. به صورت کلی مبلمان اداری می‌تواند باعث جذب مشتری شود. کارمندان به دارا بودن فضایی مناسب برای ادامه کار ترغیب کند. و از همه مهمتر فضای کاری بسیار خوبی برای کار گروهی ایجاد کند.

مبلمان اداری در یک دفتر به بزرگ جلوه دادن فضا کمک می‌کند

نحوه‌ی چیدمان مبلمان اداری در فضا بیسار اهمیت دارد. چیدمان مبلمان اداری در یک دفتر به صورت نامناسب می‌تواند فضا را از بین ببرد. اما در نقطه‌ی مقابل در صورت چیدمان مناسب فضای بهتر و جادار‌تری را به نمایش می‌گذارد. برای فضاهای کوچک مبلمان مدولار یک ایده‌ی بسیار مناسب است. همچنینی برای این فضاها استفاده از میز کار گروهی، کابینت‌ها و قفسه‌ها می‌بایست به گونه‌ای صورت بگیرد که اجزای مبلمان اداری در یک دفتر چند منظوره کارایی داشته باشند. علاوه بر این در مبلمان اداری یادمان نرود که فضای ذخیره‌سازی را به هیچ وجه فراموش نکنیم.
جانمایی مبلمان بزرگتردر برابر دیوارهای دفتر می‌تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. البته در جانمایی اجزای مبلمان اداری بهتر است به این نکته توجه کنیم «مسیر حرکت و فضای مناسب حرکت کارمندان.» بنابر این اگر قصدی مبنی بر مناسب‌سازی و تغییر چیدمان مبلمان اداری در دفتر خود را دارید قطعا به این نکته توجه کنید. همچنین موضوعی دیگری که در چیدمان مبلمان اداری عموماً نادیده گرفته می‌شود نور است. نور می‌تواند به فضا کمک کند تا جا دار‌تر به نظر برسد. همچنین نور طبیعی و یک پنجره می‌تواند منظره و فضای اطراف را به داخل فضای کاری متصل کند. فضای رهایی در اینچنین موقعیتی می‌تواند به بهتر شدن مبلمان اداری در یک دفتر کمک کند.

مبلمان اداری در یک دفتر فضای تعاملی ایجاد می‌کند

آنچه از دیرباز تاکنون در طراحی دفاتر اداری دیده می‌شده اتاقک‌ها و دیوارهایی است که افراد را از یکدیگر جدا می‌کند. اما با توجه به محبوبیت طراحی فضای باز در حال حاضر می‌توان گفت استفاده از مبلمان اداری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. استفاده از مجموعه‌ای از مبلمان که شامل میز اداری، صندلی اداری، میز کارگروهی، میز کنفرانس و… به صورت ک مجموعه می‌تواند فضای یکدست را در سازمان ایجاد کند. تغییرات رنگ و تنوع صندلی‌ها اصلا خوشایند نیست. دو دستگی ایجاد می‌کند. از این رو بهتر است مبلمان اداری به صورت یکپارچه خریداری شود.
در طراحی فضای باز به این نکته دقت شده است. مبلمان اداری به گونه‌ای چیدمان می‌شوند که افراد هماهنگی را دریابند. آن‌ها می‌توانند مدیران خود را به خوبی ببینند. با آن‌ها ارتباط چشمی برقرار کنند. آزادی حرکت و عمل را در فضا داشته باشند و در نهایت با یکدیگر گفت و گو داشته باشند. گفتگو در یک فضای اداری بین افراد مختلف باعث می‌شود که ان‌ها در حل مسائل از تفکرات یکدیگر استفاده کنند. این مهم زمان اتفاق می‌افتد که مبلمان اداری در یک دفتر به گونه‌ای چیدمان شده باشد که افراد بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.
کارفرمایان و مدیران از ارزشمندی کار گروهی ب خوبی اطلاع دارند و از این رو مبلمان اداری و طراخی فضای باز را بستری مناسب برای این موضوع می‌بینند. مبلمان اداری و چیدمان فضای باز به جذابیت فضای کاری افزون می‌کند. فضای خشک و بی‌روح کار رسمی می‌شکند و به افراد آزادی عمل می‌دهد.

آیا مبلمان اداری در یک دفتر با سلامت کارمندان ارتباط دارد؟

ما در تهیه مبلمان اداری برای دفاتر به مدیران مبلمان اداری مدولار را نیز پیشنهاد می‌کنیم. اما چرا؟ مبلمان اداری مدولار قابلیت چندکاره بودن را دارد. اما آیا تنها این مبلمان این گونه است؟ خرید مبلمان اداری نکات بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های میز اداری و صندلی اداری دو جز غیر قابل انکار مبلمان اداری در یک دفتر اداری مدرن خواهیم پرداخت.
میز اداری می‌بایست از ارتقاع مناسبی برخوردار باشد. باید فضای خوبی را در اختیار افراد برای انجام امور قراردهد. میز اداری می‌بایست فضای ذخیره‌سازی داشته باشد. میز اداری با توجه به نیزا می‌بایست تهیه شود. شما پیش از خرید می‌بایست نیاز خود را بررسی کنید. چه کاری بر روی میز اداری انجام خواهیم داد؟ آیا نوشتار جزو اصلی کار شماست؟ یا استفاده از سیستم کامپیوتری؟ اسناد و مدارک چه نقشی در کار شما دارند؟ آیا نیاز به فضای ذخیره‌سازی چون کابینت، کمد و… دارید؟ ارتفاع میز اداری شما نیز بسته به کاربری ان تغییر می‌کند. میز تحریر قطعا با میزی که برای کامپیوتر طراحی شده باشد متفاوت است. آیا از ارگونومی بدن شما محافظت می‌کند؟ جنس میز اداری می‌بایست چه باشد؟ آیا فلز را ترجیح می‌دهید یا MDF را؟ چوب مناسب‌تر است یا پلاستیک؟ تمام این ویژگی‌ها می‌بایست پیش از خرید میز اداری و مبلمان اداری در یک دفتر بررسی شود.

صندلی اداری نماد کار در فضای اداری است. شما نمی‌توانید یک فضای سازمانی و شرکتی را در نظر بگیرید که در آن صندلی اداری وجود نداشته باشد. از این رو داشتن ویژگی‌های صندلی اداری مناسب می‌تواند به شما در انتخاب و خرید مناسب و درست کمک کند. صندلی در مبلمان اداری یک دفتر به خاطر استفاده بسیار زیاد توسط کارمند نقشی مهمی دارد. کارمندان بیشتر زمان کار خود بر روی ان می‌نشینند. زمانی که مشغول کار با سیستم هستند. زمانی که اراب رجوع دارند. زمانی که اسناد را تنظیم می‌کنند. و زمانی که در جلسات حضور دارند. بنابراین صندلی نقش مهمی در نوع عملکرد آن‌ها دارد. عملکرد مناسب در صندلی اداری بستگی به ویژگی‌های آن دارد. صندلی اداری می‌بایست از پشتی مناسبی برخوردار باشد. تا بتواند از حالت طبیعی بدن شما پشتیبانی کند. بازوهای صندلی مکانی مناسب برای استراحت دست و شانه‌های شما هستند. تنظیم ارتفاع در صندلی اداری به شما کمک می‌کند تا در فاصله‌ی مناسبی با میز قرار بگیرید. نشیمن گاه صندلی به شما کمک می‌کند تا درست بنشینید و درد در ناحیه لگن احساس نکنید. بنابراین به مانند میز اداری، پیش از خرید صندلی اداری به نیازمندی‌های خود فکر کنید و سپس انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

جانمایی مبلمان اداری در یک دفتر از اهمیت بالایی برخودار است. می‌تواند بر عملکرد کارمندان تاثیر مستقیم بگذارد. به آن‌ها در انجام امور محوله کمک کند. فضای همدلی و شور و کار گروهی را تقویت کند. از این روست که انتخاب جز به جز مبلمان اداری برای یک دفتر از اهیمت بالایی برخوردار است. به همین خاطر است که می‌گویند مبلمان اداری و خرید آن، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای سازمان است.

پیشنهاد ما

گروه مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی بینو مفتخر است که در طول بیش از یک دهه فعالیت در عرصه‌ی تولید، تجهیز مبلمان اداری در سازمان‌ها و صنایع مختلف، همواره کیفیت در ارائه‌ی محصول را در اولویت خود قرار داده است. شما به عنوان مدیر و صاحب کسب و کار اگر به دنبال تغییر در چیدمان سازمان خود هستید. اگر احساس می‌کنید نیاز به تحول ساختاری در دکوراسیون خود را دارید. اگر می‌خواهید میز اداری و صندلی اداری خود را تغییر دهید. اگر نیازمند تجهیز و راه اندازی سالن کنفرانس خود هستید. با ما در ارتباط باشید.
تیم بینو، همواره تلاش می‌کند تا بهترین‌ها را مطابق با سلیقه‌ی شما آماده و ارائه نماید. کیفیت کار و تضمین کار ما در یک دهه بهترین و گویاترین شعار ماست.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید