توسط: تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری ارگونومیک یک سرمایه گذاری مهم برای یک کسب و کار است. در انتخاب یک مبلمان اداری نکات مهمی مانند رنگ، اندازه، شکل، قیمت و بسیاری نکات دیگر باید مورد توجه قرار گیرد. اما یکی از عواملی که ممکن است تا حدی روشن نباشد، مزایای سلامت مبلمان اداری است. استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در هر کسب و کاری می تواند کارآیی کارکنان و رفاه عمومی را افزایش دهد. کاهش هزینه‌های مربوط به سلامت برای افرادی که از مبلمان و تجهیزات اداری استفاده می‌کنند، نیز دارای اهمیت زیادی است. با این حال قبل از این‌که مبلمان اداری ارگونومیک را خریداری کنید، باید چند مورد مانند انواع وظایف هر یک از کارکنان، فضای موجود در دفتر و غیره…را در نظر داشته باشید. در این مقاله نکات مهمی را در این زمینه بررسی خواهیم کرد.

توجه به فیزیک بدنی و جزییات

در ابتدا باید فرد را از لحاظ فیزیک و ساختار بدنی ارزیابی می کنیم. برای اطمینان از این‌که تجهیزات اداری مناسبی را انتخاب می‌کنیم؛ توجه به اندازه بدن، قد، جنسیت و این‌که آیا آن‌ها راست دست یا چپ دست هستند، اهمیت دارد. به‌دست آوردن تجهیزات ارگونومیک اشتباه حتی می‌تواند در واقع تاثیر منفی داشته باشد و در نهایت موجب آسیب بیشتر شود.

متریال مبلمان اداری ارگونومیک

به متریال مبلمان توجه نمایید. در زمان انتخاب هر وسیله به راحتی و کاربردی بودن آن توجه نمایید. متریال در انتخاب مبلمان اداری ارگونومیک دارای اهمیت زیادی است. ارگونومیک بودن باید به متریال هم مربوط باشد. اگر متریال میز اداری یا صندلی اداری آزار دهنده باشد، هرچه هم ابعاد مناسبی داشته باشد؛ نمی‌تواند راحتی و آسایش هدیه دهد.

مبلمان اداری ارگونومیک لازم را تهیه کنید!

در خرید تجهیزات ارگونومیک به این نکته توجه داشته باشید؛ که سرمایه خود را وقف وسایلی نمایید که

  • مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
  • کاربر به ارزش آن واقف است.
  • کاربر استفاده درست از آن‌ را می‌داند.

به‌عنوان مثال باید توجه نمایید که؛ آیا فرد تایپ زیادی می کند؟ به تلفن جواب می دهد؟ از یادداشت و پرونده استفاده می‌نماید؟ یا از ماوس استفاده می کند؟ حال با توجه به نیازهای فرد اقدام به تهیه ملزومات، تجهیزات و مبلمان اداری ارگونومیک نمایید.

نکات مهم خرید مبلمان اداری ارگونومیک

برای انتخاب این نوع مبلمان اداری و تجهیزات مورد نیاز در یک فضای اداری باید نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

نوع و ابعاد فضای کاری

نوع طراحی و چیدمان محیط کاری دارای اهمیت است. به ابعاد فضای کاری دقت کنید و مبلمان اداری ارگونومیکی را تهیه نمایید که مناسب مکان کاری‌تان باشد.

جایگاه نور طبیعی در فضای اداری

اندازه پنجره‌ها و مکان قرار گرفتن آن‌ها را مورد توجه قرار دهید. به منابع نور طبیعی به‌عنوان یک مزیت برای ایجاد روشنایی طبیعی نگاه کنید. میزها، مانیتورها و دکوراسیون اتاق را با توجه به این نکته چیدمان نمایید.

مبلمان اداری ارگونومیک قدیم و جدید

به مبلمان و تجهیزات موجود به چشم وسایل اضافی نگاه نکنید و سعی کنید؛ از آن‌ها نیز در جای مناسب خود استفاده نمایید. مبلمان اداری جدید را با توجه به سبک مبلمان قدیم انتخاب نمایید. هم‌چنین سبک جدید اجرای کار را طوری تنظیم نمایید که وسایل را تا حد امکان از دور خارج نکنید و حداکثر استفاده از آن‌ها را داشته باشید.

توجه به فضاهای کاری و اجتماعات

به نحوه تعامل کارکنان توجه نمایید و سعی کنید تا جای ممکن فضاهای کاری مشترک داشته باشید. برای ایجاد فضاهای کاری مستقل از پارتیشن‌های اداری مدرن و دارای قیمت مناسب استفاده نمایید. به محل اجتماعات یا دور هم بودن‌های کارکنان و مراجعه کنندگان توجه کنید و آن را تبدیل به فضای بزرگ‌تر مدرن نمایید، تا مکان مناسبی برای آرامش و رسیدن به اهداف شرکت باشد.

مبلمان اداری چند منظوره

درصورت عدم دسترسی به فضای کاری بزرگ، به‎‌‌دنبال وسایل چند منظوره باشید. با انتخاب وسایل و تجهیزات چند منظوره با پرداخت یک هزینه، چند وسیله را هم‌زمان به محل کارتان هدیه می‌دهید. هم‌چنین توجه داشته باشید که این وسایل چند منظوره، جای کمتری نسبت به چند وسیله تک منظوره اشغال خواهند کرد.

نما و کاور دفتر کارتان را زیبا کنید

به دکوراسیون و چیدمان فضای داخلی اهمیت دهید. کاور کار باید جذاب، زیبا و اطمینان بخش باشد. یک نمای زیبا، جذابیتی ویژه برای جذب دوباره مشتریان خواهد داشت. به این شیوه کارکنان و مراجعه کنندگانتان احساس اهمیت و ارجعیت خواهند داشت. همین امر باعث بهره‌وری بالایی خواهد شد.

دقت در انتخاب وسایل دارای قیمت بالا

گرچه در انتخاب تعدادی از تجهیزات می‌توانید به‌سراغ وسایل ارزان قیمت باشید، اما درباره انتخاب تعدادی از وسایل مانند میز اداری ارگونومیک، صندلی اداری ارگونومیک و به‌طور کلی مبلمان اداری بهترین‌ها را با کیفیت بالا انتخاب نمایید. این وسایل و تجهیزات در زمان طولانی، راحتی، اطمینان، آرامش، ماندگاری و سلامتی را هدیه خواهند داد. پس قیمت آن در زمان طولانی بسیار به‌صرفه خواهد بود.

سفارش مبلمان اداری ارگونومیک

برای سفارش مبلمان اداری ارگونومیک به سراغ شرکت‌های تولید کننده مبلمان باسابقه بروید. این تولیدکنندگان سعی می‌کنند در تهیه تجهیزات و مبلمان اداری همه نکات را در جهت رفاه حال کاربران و بالا بردن راندمان کاری مورد توجه قرار دهند. در این مسیر شرکت تخصصی تولید مبلمان اداری ارگونومیک بینو با تنوع محصول در این زمینه آماده ارسال سفارشات است. برای رسیدن به این هدف می‌توانید از صفحه اینترنتی ما دیدن نمایید و انواع محصولات ما را در هر زمینه مورد توجه قرار دهید.

قیمت مبلمان اداری ارگونومیک

مبلمان اداری قیمت خود را از مواد اولیه و طراحی مبلمان خود کسب می‌نماید. متریال مبلمان اداری، اندازه مبلمان، سبک آن‌ها و … همگی در قیمت مبلمان اداری ارگونومیک تاثیرگذار است. برای آگاهی از قیمت مبلمان اداری در انواع گوناگون می‌توانید با مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید و از مشاوره‌های رایگان ما بهره ببرید. در مورد قیمت می‌توانید مقاله “قیمت مبلمان اداری ارگونومیک چقدر است” را بخوانید.

کلام آخر

این مقاله با عنوان مبلمان اداری با ویژگی ارگونومیک با هدف توجه به همه نکات مهم در زمان خرید این وسیله تدوین شده است. بسیاری از نکاتی‌که در این مقاله ذکر شد، در کنار یکدیگر می‌توانند فضای کاری بی‌عیب و نقصی را برای کارکنان و مراجعه کنندگان داشته باشد. باید راحتی و آسایش را در کنار راندمان کاری بالا از هرمنظری مورد توجه قرار داد. در مقاله ما نکات زیادی در این موارد بیان شد. امید است که این مقاله بتواند مسیرتان را برای انتخاب بهترین تجهیزات برای اداره یا شرکتتان روشن و پر نور نماید.جهت بررسی، مشاوره و خرید مبلمان اداری بینو با ما تماس حاصل فرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید