توسط: تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

مبلمان اداری ارگونومیک چیست؟ آیا تاکنون به این سوال فکر کرده اید؟! مدت هاست که واژه‌ی ارگونومیک وارد ادبیات محاوره‌ای و تخصصی ما شده است. اما آن چه واضح است این است که هیچ گاه به پاسخ درستی به سوال «مبلمان اداری چیست» پرداخته نشده است. در ادامه با همراه باشید تا پاسخی مناسب برای این سوال بیابیم. انواع مبلمان اداری ارگونومیک را بشناسیم و به صورت پیشنهاد، مقالاتی مربوط به مبلمان اداری ارگونومیک را به شما معرفی خواهیم کرد که به شما کمک شایانی خواهد کرد.

مبلمان اداری ارگونومیک چیست؟

مبلمان اداری ارگونومیک مبلمانی است که بر طبق اصول استاندارد ساخته شده است. در مبلمان ارگونومیک کارمندان احساس راحتی خواهند داشت. بهره وری آن‌ها افزایش خواهد داشت. فضای اداری نیز بهتر خواهد شد. پس می‌توان در پاسخ سوال مبلمان اداری ارگونومیک چیست، گفت «مبلمان اداری ارگونومیک، مبلمان است که در عین حفاظت از سلامتی کارمندان، به آن‌ها کمک می‌کند تا در فضایی بهتر کار کنند. علاوه بر آن می‌تواند موجب افزایش انگیزه آن‌ها شود.»

چرا مبلمان ارگونومیک

برای پاسخ به سوال چرایی استفاده از مبلمان ارگونومیک دو وجه را می‌توان در این مورد در نظر داشت و به بررسی آن پرداخت. این دو بخش عبارت‌اند از:

  • کارمندان

مبلمان اداری ارگونومیک راحت‌تر از مبلمان اداری معمولی است. راحتی باعث بهبود کار در فضای اداری می‌شود. مبلمان ارگونومیک مشکلات رایج مانند سندرم تونل کارپال، درد گردن و کمر درد در بین کارمندان را کاهش می‌دهد. مبل ارگونومیک با کاهش روزهایی که کارمندان بیمار و خسته‌اند به افزایش بهره وری کمک می‌کند.

  • بازدیدکنندگان

علاوه بر آنچه در مورد پاسخ سوال مبلمان اداری چیست در مورد کارمندان گفتیم، مورد بعدی مشتریان سازمان است. مشتریان و شرکای تجاری که به دفتر مراجعه می‌کنند، از صندلی ارگونومی لذت خواهند برد. در حالی که ممکن است شما هزینه‌ی بالاتری برای خرید مبلمان اداری ارگونومیک صرف کنید اما این هزینه به زودی به شما بازخواهد گشت. زیرا بازدیدکننگان از نشستن در فضای اداری سازمان احساس راحتی می‌کنند و به نظر می‌رسد راحتی آن‌ها کمک می‌کند تا آسان‌تر به توافق دست پیدا کنند.

انتخاب سبک مبلمان اداری ارگونومیک چیست؟

مبلمان اداری ارگونومیک در بسیاری از سبک‌ها موجود است. صندلی‌های ارگونومیک می‌توانند در فضای مجلل و سنتی یا ساده و معاصر باشند. هیچ یک از سبک‌ها لزوما بهتر از دیگر نیستند با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که صندلی با محیط دفتر مطابقت دارد.
صندلی‌ها با کاستورها اغلب انتخاب خوبی هستند زیرا صندلی‌ها می‌توانند به آسانی بر روی هر نوع سطح حرکت کنند. در عین حال، یک صاحب کسب و کار با یک فضای اداری کوچک می‌تواند صندلی‌های ارگونومیک را در نظر بگیرد، زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی در هنگام استفاده نادیده گرفت.
البته پیشنهاد ما این است پیش از خرید صندلی اداری ارگونومیک مقاله “چهار ویژگی مهم در خرید صندلی ارگونومیک” را بخوایند. زیرا اطلاعات بسیار مهم و خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. قطعا پس از این مطالعه این مقاله تصمیم گیری در مورد خرید مبلمان اداری برای شما آسان‌تر خواهد بود.
علاوه بر این ما به شما توصیه می‌کنیم مقاله “راهنمای کامل سبک های مبلمان اداری” در مورد سبک مبلمان اداری را نیز مطالعه کنید. تا علاوه بر آشنایی کامل با انواع فضای اداری و سبک مبلمان اداری بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

رنگ مبلمان ارگونومیک

مشکی یک گزینه رنگ محبوب برای فضای اداری و خصوصا مبلمان اداری است. این رنگ به نظر می‌رسد تقریبا در هر نوع دفتر و مناسب با تمام انواع مبلمان اداری خوب است. با این حال، صندلی‌های ارگونومیک در بسیاری از رنگ‌ها موجود است و یک رنگ روشن و شاد مانند قرمز، نارنجی یا آبی می‌تواند یک دفتر را روشن کند و آن را شاد و خوشبختانه احساس کند.
همچنین ما توصیه می‌کنیم پیش از خرید، برای آگاهی از تمامی جوانب پاسخ سوال «مبلمان اداری ارگونومیک چیست» اطلاعات خوبی در مورد میز اداری ارگونومیک نیز داشته باشید. میز اداری ارگونومیک نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. در این مورد می‌توانید مقاله “راهنمای خرید میز اداری- ویژگی‌های مهم هنگام خرید میز اداری” را مطالعه کنید.

قیمت مبلمان اداری ارگونومیک

همانطور که در بالا ذکر شد، مبلمان اداری ارگونومیک نباید زیاد گران باشد. یک فروشنده خوب و منصف را انتخاب کنید، زیرا برخی فروشگاه‌ها قیمت‌های بالاتری نسبت به دیگران دارند. همچنین می‌تواند یک خرید خوب از تمام اقلام مورد نیاز مبلمان اداری در همان زمان باشد، زیرا بسیاری از فروشگاه‌ها در صورت خرید تعداد زیاد تجهیزات تخفیف‌های خوبی در اختیار شما خواهند گذاشت.
علاوه بر این موضوعات از مهمترین عواملی که می‌تواند بر قیمت مبلمان اداری ارگونومیک موثر باشد عبارت است از:

  • رویه یا پوشش مبلمان
  • مواد اولیه
  • نوع طراحی، تجهیزات و امکانات
  • ضمانت نامه
  • تولید کننده

مبلمان ارگونومیک اداری ارزان

در عین حال، ممکن است در حین جستجو برای یافتن پاسخ سوال «مبلمان اداری ارگونومیک چیست» به فکر قیمت باشید. ما به شما می‌گوییم خرید ارزان‌ترین مبلمان اداری در بازار لزوما به این معنی نیست که یکی از بهترین معامله‌ها را انجام داده اید. در این حالت بهتر است پیش از خرید مبلمان اداری به این موضوع فکر کنید که آیا فروشنده یا تولید کننده از شهرت خوبی در صنعت مبلمان اداری برخوردار است یا خیر.

نتیجه گیری

مبلمان اداری باید نه تنها خوب باشد بلکه باید ارگونومیک هم باشد. مبلمان ارگونومیک کارمندان شرکت را برای انجام کارهای تشویق می‌کند. نتیجه خرید مبلمان ارگونومیک افزایش شادی و بهره وری کارکنان است. حتی برخی از صندلی‌های ارگونومیک بهتر از هزاران پاداش برای کارمندان است. از این روست که می‌گویند مبلمان اداری یک نوع سرمایه‌گذاری است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید