توسط: تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

عناصر دکوراسیون خانه از همگونی تا پراکندگی

خانواده‌ای برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، شرکتی را به همین منظور انتخاب کردند. آنها در پاسخ به این سوال که هدفشان از انجام این تغییرات چیست، گفتند: طراحی خانه طوری است که به اهالی منزل احساس سردرگمی و هرج و مرج دست می‌دهد تا جایی که آنها را به ستوه آورده است؛  هیچ چیز در سرجای خود قرار نگرفته، بنابراین لازم است از یک تیم متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرند.

این حالت کمابیش برای همه ما پیش آمده است و حتی گاهی خودسرانه عمل کردن، بدون مشورت با متخصصین، ما را به لحاظ مالی و ذهنی متضرر نموده است. بسیاری از افراد تنها هدفشان پر کردن خانه از انواع متفاوت مبلمان و وسایل تزئینی مختلف است؛ بدون آنکه توجهی به ساختار و استفادۀ هر یک از وسائل داشته باشند. در واقع، بسیاری از آنها به علت عدم آگاهی نسبت به دانش چیدمان دکوراسیون، ناخواسته دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

انتخاب وسایل منزل باید هدفمند و حتی‌المقدور برای استفاده باشد. برای انتخاب هر وسیله یا کالا، بهتر است تفکری در پس آن نهفته باشد. در واقع طراحی دکوراسیون منزل، منعکس کننده نوع دیدگاه افرادی است که در آنجا زندگی می‌کنند. این دیدگاه می‌تواند سنتی یا مدرن باشد. در مجموع، پراکندگی و گسستگی در چیدمان خانه، موجب ایجاد حس ناخوشایند و بهم ریختگی ذهنی گشته و  فعالیت‌های روزانه انسان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.
هر یک از وسائل منزل باید بر اساس رنگ، فرم، ساختار و همگونی خاصی شکل گیرد تا بتواند در کلیت، معنایی یکپارچه دهد. برای مثال نمی‌توان از سبک مبلمان روستایی در کنار آشپزخانه مدرن بهره جست. در کنار حق انتخاب آزادانه و سلیقه‎‌ای، هر عنصر از خانه باید به تنهایی خودنمایی کند و با قسمت‌های دیگر خانه نیز هماهنگی داشته باشد. وجود تفاوت‌های بسیار و ایجاد پراکندگی در دکوراسیون منزل باعث ناهمگونی در ذهن شده و در مقابل، وجود تعادل و نظم در تک تک عناصر خانه، احساس خوشایند زندگی را در فضای خانه منعکس می کند.
نویسنده: کیوان کاری – شرکت برنا یاور ویرا (بینو)

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید