توسط: تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ 0 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

طراحی محیط اداری استاندارد

آیا طراحی محیط اداری بر روی کارایی کارکنان یک شرکت تاثیر دارد؟ برای طراحی محیط اداری به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ تاثیر طراحی محیط اداری بر روی یک کسب و کار چیست؟

برای توضیح این مطلب باید گفته شود که طراحی محیط اداری تاثیر زیادی بر روی کارایی کارکنان یک شرکت دارد. در یک محیط نه چندان مناسب، مردم تمایل دارند شغل خود را ترک کنند. ایده خوبی نیست که چنین محیطی را ایجاد کنیم که مردم احساس خستگی یا فشار کنند و هر لحظه برای رهایی از فشار بیشتر بر ذهن خود قصد ترک مکان را داشته باشند. علاوه بر یک محیط کاری خوب و بدون استرس، نیاز است که طراحی محیط اداری که هیچ تنشی وجود نداشته باشد.

آنچه که در بیشتر موارد در مورد محیط‎های اداری دیده می‎ شود این است که اکثر دفاتر با رنگ سفید و روشن با تعداد زیادی چراغ و درب شیشه‎ای و رنگ‎های روشن است. این به کاهش فشار کارکنان کمک می‎ کند. تنش در محل کار به دلیل کار تنها وجود ندارد و البته تنش‎های دیگری نیز وجود دارد که شامل استرس مسئولیت‎ های شغلی است که با سایر افراد و موقعیت ‎ها در یک شرکت مرتبط است.

بسیاری از مردم در مورد طراحی محیط اداری تصور می‎کنند که یک محیط خوب این است که فضای آرامی داشته باشد. اما باید گفته شود که رنگ‎ ها و طراحی مبلمان اداری می‎تواند در آزادسازی استرس ذهن موثر باشند. برای طراحی محیط اداری استاندارد، رنگ سفید و کفپوش رنگی بسیار موثر است. برای زدودن استرس از محیط اداری، لازم است رنگ آبی به مبلمان اداری اضافه شود. آبی آرام و بسیار سرد است و کمک می‎کند تا آرامش در محیط قالب شود.

 

چندین نفر ترجیح می‎دهند که مبلمان اداری چوب بلوط سنگین را که در رنگ‎های تیره ساخته شده است را استفاده کنند. بسیار مهم است که آیتم‎های مناسب در جای مناسب قرار بگیرند تا طراحی محیط اداری به درستی انجام شود. مکان اداری که به خوبی مبله شده باشد می‎تواند مشتری‎ ها را جذب نماید و به درستی همه چیز را نشان دهد و افرادی که در  محیط اداری کار می‎کنند، به کار خود با علاقه و شوق ادامه دهند. طراحی محیط اداری که به صورت تصادفی ایجاد شده باشد، مشتریان و ارباب رجوع را جذب نمی‎کند، بلکه برعکس احساس خوبی نمی‎کنند و از کار در چنین محیطی اجتناب می‎ورزند.

طراحی محیط اداری استاندارد

طراح دکوراسیون داخلی برای طراحی محیط اداری، معمولا رنگ دیوارها و وسایل مورد نیاز را در مقابل هم قرار می‎دهد. دیوارها در رنگ سفید به کار برده می‎شوند، زیرا احساس روشنی و سبکی ایجاد می‎کنند. برای طراحی محیط اداری استاندارد باید مبلمان اداری با چوب روشن ساخته شود و اگر مبلمان با سایه‎های قهوه‎ای باشد، می‎بایست در رنگ‎های خاکستری انتخاب شود. از سوی دیگر، اگر چوب و مبلمان با چوب سفید ساخته شود، بهتر است مبلمان اداری را در سایه‎های تیره استفاده کنید. برای برجسته کردن آرم و لوگوی شرکت خود، می‎توانید در رنگ ایجاد شده در فضای اداری خود از ترکیب رنگ‎های استفاده شده در لوگو و آرم شرکت استفاده کنید.

با ایجاد طراحی محیط اداری مناسب و استاندارد، دفتر کاری خود را به یک محیط مناسب‎تر برای حضور پرسنال و ارباب رجوع تبدیل کنید. محیط اداری در واقع یک منبع انرژی برای همه کسانی است که در آن کار می‎کنند و اگر آن را کسل کننده و پر استرس ببینند، خروجی خوبی برای کلیه مجموعه وجود نخواهد داشت. این حقیقت که انرژی کارکنان وابسته به نحوه کار و چگونگی مدیریت امور و محیط اداری است، کاملا انکار ناپذیر است. مهم این است که همه چیز به گونه‎ای ترکیب شده باشد که تمامی عناصر مبلمان اداری به شکلی استاندارد و با رعایت اصول طراحی شکل گرفته باشد و کارکنان در محیطی آرام بدون هیچ مشکلی بتوانند کار کنند.

در طراحی محیط اداری، لابی جذابیت اصلی برای همه کسانی است که وارد دفتر کاری شما می‎شوند، ممکن است آنها مهمان باشند یا ممکن است مصاحبه گران برای استخدام جدید یا مشتریان باشند. بسیار مهم است که به آنها این احساس القا شود که به سمت یک مکان کاری جذاب و ایده‎آل برای فعالیت کاری خود، می‎روند. به همین ترتیب، محیط اداری نیز باید جذاب و دارای استانداردهای لازم باشد. ایده خوبی است که لابی اصلی و منطقه انتظار را با شیوه‎ای وسیع و شیک انجام دهید. میز اداری در داخل دفتر باید به گونه‎ای قرار گیرد که همه چیز به درستی انجام شود.

ایجاد و طراحی محیط اداری مناسب با استفاده از مبلمان اداری برای تزئین داخلی، به مدیریت امور کمک می‎کند تا همه چیز برای کارکنان جذاب باشد. محل کار در واقع یک خانه دوم برای کارکنان است و اگر آنها در آن راحت نباشند، نمی‎توانند به درستی به انجام مسئولیت ‎های خود بپردازند، بنابراین بسیار مهم است که یک سیستم داخلی مناسب داشته باشیم و وسایل مورد نیاز برای آرامش و زیبایی دفتر را تهیه کنیم. این که محیط اداری شما در کجا قرار دارد مهم نیست، بلکه میزان و چگونگی محیط و برخورد در آن باید گرم و صمیمی باشد و باعث جذب مخاطبین شما شود. اگر قصد دارید ارباب رجوع خود را تحت تاثیر قرار دهید، می‎بایست طراحی محیط اداری شما تمامی ضوابط استاندارد کاری و محیطی را رعایت کرده باشد. امیدواریم مطالب این مقاله و نمونه‎های ذکر شده، الهام بخش شما برای ایجاد فضای مناسب اداری‎تان بوده باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ مشاوره رایگان از مشاورین ارشد مبلمان اداری بینو می‎توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.



[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید