توسط: تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

طراحی داخلی ساختمان اداری یکی از مهم‌ترین اقدامات در ایجاد فضای اداری جذاب و پویاست. ایجاد فرهنگ سازمانی کاری بسیار دشوار و زمان بر است. همان گونه که ما می‌دانیم فرهنگ سازمانی نشان دهنده‌ی برند شرکت، سازمان و اداره است و از تاثیر فرهنگ سازمانی بر برندسازی از سازمان در ذهن مشتریان داخل، خارجی و شرکای داخلی و خارجی به سادگی نمی‌توان گذشت. اما نکته‌ی جالب اینجاست که تجهیز و  طراحی داخلی ساختمان اداری، دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری به تنهایی فرهنگ سازمانی می‌تواند به درخشش برند شما در بین مشتریان، رقبا و شرکای تجاری شما کمک کند.

مبلمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

نمای داخلی شرکت‌ها که به جز کارمندان شامل مبلمان اداری، میز مدیریت، میز کارشناسی، صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی و… می‌شود که هر کدام از این‌ها می‌توانند باعث ایجاد آلودگی‌های بصری و پوششی بسیار زیادی شوند. بنابراین استدلال اگر محیط کاری شما یک محیط کاربردی است؛ تمام تلاش خود را کنید تا در طراحی و خرید مبلمان اداری خصوصیات آن را به گونه‌‌ای اندازه گیری کنید که این حس را به شرکای تجاری، مشتریان و همچنین سایر کارمندان القاء کند.
یادمان باشد همیشه تغییرات کوچک در جزئیات می‌تواند منجر به تاثیرات بسیار شگرف در بهره وری شود. رنگ مبل‌ها، دیوار‌ها، صندلی‌ها، میزها و به صورت کلی مبلمان اداری هر کدام می‌تواند نقش بسیار زیادی بر روحیه ی کارمندان بگذارد. تمام تلاش از سوی تیم طراحی و تهیه کننده‌ و طراحی داخلی ساختمان اداری و دکوراسیون داخلی باید به گونه‌‌ای باشد که باعث افزایش سرگرم کنندگی و شادابی و نشاط گردد.

استفاده از رنگ‌های خاکستری و مشکی و تیره به هیچ وجه نمی‌تواند احساس گفته شده را در میان کارکنان و کارمندان برانگیزد. از سمت مقابل این احتمال وجود دارد که باعث خستگی مفرط جسم و چشم آن‌ها باشد و باعث کاهش عملکرد آن‌ها شود. همچنین می توان گفت استفاده از رنگ‌های روشن برای بازدیدکنندگان بسیار می‌تواند خوشایند باشد اما برای کارمندان به علت حضور به مدت طولانی کاملاً آزار دهنده است. تیم طراحی داخلی ساختمان اداری می‌بایست به گونه‌‌ای در ترکیب رنگ‌ها عمل کند که تلفیقی از هر دو را استفاده کرده و فضایی دلنشین برای دو گروه را به وجود بیاورد.

مبلمان اداری
مبلمان اداری

چیدمان مبلمان اداری و ایجاد فضا

چیدمان مبلمان اداری می‌تواند باعث پویایی فضای کار برای کارمندان شود. پس از جانمایی مبلمان اداری، میز اداری، صندلی اداری، پارتیشن‌ها و…می بایست نسبت به مشخص کردن فضاهای آزاد اقدام نمود. این فضا‌ها می‌توانند هر کدام به گونه‌‌ای استفاده شوند که کارآیی را دوچندان نمایند. واضح‌ترین مثال برای این فضاهای کوچک میزهای ایستاده است. طراحی داخلی ساختمان اداری در جانمایی و فضا بسیار موثر و مهم است.

در انتخاب و چیدمان مبلمان اداری باید به این گزینه دقت نمایید که هیچ گونه مانعی برای برقراری ارتباط، دوستی و افزایش تعامل ما بین کارکنان وجود نداشته باشد. زیرا همکاری با یکدیگر و ایجاد فضایی دوستانه می‌تواند به تیم محور شدن و برطرف شدن ضعف‌ها کمک کند. یکی از جدیدترین فضاهایی که شرکت‌ها در حال حاضر اقدام به اجرای آن در ساختمان خود نموده‌‌اند، فضای نشان محور است. فضای نشان محور به این معناست که هیچ گونه حائلی بین تیم‌ها و بخش‌ها به صورت عمده وجود ندارد اما کاملا مشخص است که فضاها متعلق به چه گروه‌هایی هستند. این فضا باعث می‌شود که کارمندان از کار روزانه لذت ببرند و بهره وری بالاتری داشته باشند. کارفرمایانی که از این شیوه استفاده نموده‌‌اند، به این موضوع اذعان داشته‌‌اند که محیط کاری به وجود آمده توسط این شیوه ی چیدمان مبلمان اداری آن‌ها خانوادگی‌تر شده و فرهنگ شرکتی بسیار بیشتر مورد توجه بوده است.

پیشنهاد ما

آیا در حال راه اندازی مشاغل هستید و به فکر گسترش فضای اداری و مبلمان هستید؟ آیا دفتر شما نیاز به یک بازسازی کلی دارد؟
بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و طراحی داخلی ساختمان اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید