ویژگی صندلی مدیریت

راهنمای خرید انواع صندلی مدیریت در مبلمان اداری بینو

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین ویژگی صندلی مدیریت چیست و چه کاربردی دارد؟ برای کارکرد با زمان طولانی طراحی شده‎ است و قابل تنظیم بودن ارتفاع آنها و همچنین نشیمن صندلی، باعث آرامش فرد و مراقبت از ستون فقرات وی می‎شود. انواع مبل و صندلی اداری، در مبلمان اداری بینو دارای تنوع رنگ و طرح می‎باشد. همچنین صندلی‎های مدیریت بینو بنا به درخواست مشتری می‎تواند از جنس چرم یا انواع پارچه باشد. در طراحی صندلی مدیریت علاوه بر پرستیژ و پست مدیریت، بحث ارگونومی نیز لحاظ گردیده است که در انتخاب صندلی مدیریت بسیار مهم است.

ویژگی صندلی مدیریت ارگونومیک

متوسط کارمندان تمام وقت اداری تقریباً بر روی صندلی اداری و پشت میز اداری خود سپری می‌کنند. به صورت دیگر می‌توان گفت هر سال ۱۹۲۰ ساعت روی صندلی اخود نشسته اند. این میزان تقریباً معادل ۸۰ روز نشستن بی‌وقفه روی صندلی به مدت ۲۴ ساعت است. به همین دلیل اطمینان از داشتن یک صندلی اداری ارگونومیک که از پشت، گردن، کمر و پاها به درستی پشتیبانی می‌کند بسیار مهم است. اگر در حال حاضر روی صندلی نشسته‌اید که نیازهای شما را تأمین نمی‌کند، ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به خود آسیب برسانید. نکته‌ی مهم اینجاست که این تاثیرات منفی پس از سال‌های متمادی کار علائم خود را بر بدن شما نشان خواهد داد.

صندلی اداری ارگونومیک

ویژگی صندلی مدیریت ارگونومیک، صندلی اداری است که برای جلوگیری از آسیب و بیماری در هنگام نشستن طولانی مدت طراحی شده است. آن‌ها اغلب دارای بسیاری از قسمت‌های قابل تنظیم، جابه جایی و متحرک هستند که می‌توانند بر اساس نیازهای عضلانی-اسکلتی به صورت جداگانه مورد توجه و تنظیم قرار بگیرند. قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی صندلی اداری ارگونومیک تنظیم به منظور پشتیبانی صحیح از وضعیت بدن، وزن و کمر هنگام نشستن به مدت طولانی است.

تهیه صندلی مدیریت ارگونومیک

اگر فکر می‌کنید کار در دفتر به معنای ایمن بودن از آسیب‌های محل کار است، اشتباه می‌کنید. به گفته یونیسون، کمر درد شایع‌ترین دلیل غیبت در محل کار در انگلیس است و علت اصلی کمر درد نشستن طولانی مدت پشت میز اداری است. ما در متن پیش رو یک راهنمای کامل و جامع برای خرید صندلی اداری ارگونومیک، از تعریف آن تا بهترین صندلی اداری برای خرید و نحوه تنظیم آن‌ها را برای شما گردآوری کرده ایم. بنابراین اگر به فکر خرید صندلی اداری و یا بهبود صندلی اداری خود در سازمان هستیدتا انتهای اینگزارش همراه ما باشید.

نحوه کار صندلی مدیریت ارگونومیک

ارگونومی به عنوان مطالعه نحوه کار افراد در محیط کاری و زندگی تعریف می‌شود. بنابراین، صندلی اداری ارگونومیک به این معنی است که این صندلی اداری برای کمک به شما در کار و برای راحتی و ایمنی بیشتر طراحی شده است. طراحی آن‌ها به گونه ایست که منحنی‌های زیادی برای شکل دادن و حمایت از بدن شما هنگام نشستن طولانی مدت، به ویژه در استراحت عقب و صندلی دارد.

نکاتی درباره صندلی مدیریت ارگونومیک 

  • قرارگیری پشت و کمر شما باید به حالت استاندارد ستون فقرات بدن صورت پذیرد نه صاف و بدون هیچ گونه انحنا
  • محل قرارگیری پست و کمر شما باید به گونه‌ای باشد که بتواند قسمت بالاتنه شما را پشتیبانی کند.
  • باید پشتیبانی کمر قابل تنظیم باشد که بتوانید متناسب با بدن خود حرکت دهید و یا آن را تنظیم کنید.
  • شما باید بتوانید ارتفاع صندلی را تنظیم کنید تا پاهای شما به درستی و با توجه به حالت استاندارد روی زمین قرار بگیرند. همچنین باید بتوانید صندلی را کج کنید تا بیش از حد به جلو یا عقب خم نشوید.
  • صندلی باید از نشیمن‌گاه خوبی و با کیفیتی ساخته شود تا بتواند به خوبی از استخوان دنبالچه شما حمایت کند.
  • صندلی همچنین باید به اندازه کافی بلند باشد تا هنگام نشستن در آن، ۲-۳ پشت انگشت بین پشت زانوها و لبه صندلی وجود داشته باشد.
  • ارتفاع بازو نیز باید قابل تنظیم باشد تا دست‌ها و بازوهای شما بتوانند استراحت کنند.
  • اگر از گردن درد رنج می‌برید به دنبال یک صندلی اداری باشید که محل استراحت و قرار گیری یا پشتیبان گردن مناسب را داشته باشد.

بهترین ویژگی صندلی مدیریت

بهترین صندلی مدیریت ارگونومیک صرفاً یک صندلی اداری‌ست که متناسب با نیاز شماست. درد، خستگی، شرایط کاری و مدت زمانی که در صندلی اداری خود می‌گذرانید را در نظر بگیرید و به دنبال صندلی‌ای باشید که بهترین پشتیبانی را از شما داشته باشد. اگر مدت زمان طولانی روی صندلی خود می‌نشینید، یک صندلی اجرایی با تکیه‌گاه بلند، دارای پشتی کمر، استراحت سر را در نظر بگیرید که بتواند به خوبی از بدن‌تان حمایت کند. اگر کمتر از ۴ ساعت در صندلی اداری هستید یا در صندلی خود زیاد جابجا می‌شوید، یک صندلی کار سبک و دارای پشتیبان کمر که به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌شود بهترین گزینه مناسب شما خواهد بود.

پشتیبانی کمر با صندلی مدیریت

کمردرد اغلب به دلیل فشرده‌سازی ستون فقرات در حالت نشسته ایجاد می‌شود. خم شدن به جلو روی صندلی خود اغلب باعث این امر می‌شود. بهترین صندلی‌ها برای حمایت از کمر به طور معمول دارای پشتی با ارتفاع بلند‌تر هستند و دارای پشتیبانی از کمر قابل تنظیم در قسمت پایین کمر هستند. زاویه پشتی صندلی یا تکیه‌گاه صندلی اداری بسیار مهم است. Nachemson و Elfstrom در سال ۱۹۷۰ مطالعه‌ای را برای اندازه گیری اینکه چه مقدار دیسک در ستون فقرات انسان هنگام نشستن فشرده می‌شود، انجام داد که نمودار زیر حاصل آن است. هرچه جلوتر بنشینید، فشار روی ستون فقرات می‌تواند تقریباً دو برابر شود. بنابراین، صندلی را انتخاب کنید که حداقل ۱۱۰ درجه بتواند به عقب برود.

نحوه تنظیم و تنظیم صندلی اداری

  • باسن خود را تا جایی که روی صندلی قرار دارد عقب ببرید.
  • صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهایتان روی زمین صاف باشد و ران‌ها نیز با زمین موازی باشند.
  • پشتی صندلی را به زاویه ۱۰۰-۱۱۰ درجه فشار دهید.
  • اگر هنوز به حمایت اضافی نیاز دارید، از یک بالشتک نگهدارنده کمر و / یا صندلی بالشتک سازگار نیز استفاده کنید.
  • استراحت بازوها را طوری تنظیم کنید که در همان سطح میز قرار بگیرند. این به شما کمک می‌کند آسیب کرنش تکراری (RSI) متوقف شود.
  • هنگام تایپ و استفاده از ماوس خود اطمینان حاصل کنید که آرنج‌ها تا حد امکان به پهلو نزدیک شده‌اند، بنابراین لپ تاپ و ماوس خود را تا جایی که می‌توانید نزدیک کنید. استفاده از صفحه کلید خیلی دور از شما می‌تواند باعث سندرم خروجی قفسه سینه شود، که بسیار دردناک است.
  • نمایشگر شما باید از ارتفاعی مناسب برخوردار باشد که روبروی چشمان شما باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که هر ۲۰-۳۰ دقیقه از صندلی خود بر می‌خیزید و چند قدم بر میدارید. این به شما کمک می‌کند تا بدنتان به یک حالت عادت نکند و تنوع حرکتی داشته باشد.
  • صندلی اداری ارگونومیک جدید سرمایه‌گذاری بسیار شایسته‌ای برای شما یا کارمندانتان است و می‌تواند از کمردرد و غیبت در آینده جلوگیری کند.

انتخاب ویژگی صندلی مدیریت مناسب

صندلی مدیریتی – مرکز ثقل و هماهنگی برای انجام امور، تصمیم گیری‌ها و بررسی فرآیندهای اجرایی، امور مربوط به چشم‌انداز شرکت در اتاق مدیریت و توسط مدیر انجام می‌گیرد. مدیران نقش راهبری زیادی در توسعه‌ی همه جانبه‌ی شرکت‌ها دارند. از این رو فشار کاری برای آن‌ها بسیار بیشتر از افراد دیگر است. آن‌ها می‌بایست برای تصمیم گیری راحت‌تر و درست‌تر از صندلی‌های مخصوصی استفاده کنند که بتواند باعث راحتی و آرامش آن‌ها شود. از این رو انتخاب صندلی مدیریت از اهمیت ویژه‌ای درشرکت‌ها برخوردار است. در ادامه‌ی این گزارش ما شیوه‌ی انتخاب صندلی اداری درست و ویژگی صندلی مدیریت را به شما ارائه خواهیم داد. بنابراین اگر می‌خواهید صندلی مدیریتی سازمان خود را تغییر دهید با ما همراه باشید تا با ویژگی‌هایی که برای خرید می‌بایست مدنظر خود قرار دهید، آشنا شوید.

اهمیت ویژگی صندلی مدیریت

استفاده از صندلی اداری که ارگونومیک باشد، ناحیه کمر، گردن و پشت پشتیبانی کند و حالت خوبی در حین انجام کار برای کاربر ایجاد کند بسیار گسترده است. صندلی ارگونومیک و قابل تنظیم به کاربر این امکان را می‌دهد که برای بهبود شرایط راحتی و ایجاد موقعیت بهتر و مناسب‌تر برای خود اقدام کند و توانایی لازم برای انجام کار به مدت طولانی را داشته باشد. صندلی اداری باید انعطاف‌پذیر باشد. طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که به بازوهای کاربر امکام استراحت را بدهد و در هنگام انجام کار بازوها و شانه‌هایش تحت کمترین میزان فشار باشند. صندلی اداری با طراحی نوین این امکان را برای کاربر فراهم می‌سازد که بتواند بدون فشار در مدت زمان انجام کار، به انجام امور محوله بپردازند. البته باید این نکته را نیز مذکور شویم که صندلی اداری ارگونومیک به صورت خاص با بالشتک‌هایی برای محافظت از حالت کمر طراحی شده‌اند که مسبب بی‌نظیر بودن و استحکام بالاتر آن‌ها شده است.

خصوصیات و ویژگی صندلی مدیریت

۱- پشتیبانی کمر

یک صندلی مدیریتی خوب باید پشتیبانی بهتری از کمر ارائه دهد. این امر برای قرار گیری خوب بدن بسیار مهم است. قرارگیری درست ستون فقرات کمر و صندلی بسیار ضرور است. منحنی داخلی کمر در این حالت از بیشترین پشتیبانی برخوردار است. با پشتیبانی راحت کمر در صندلی مدیریتی، عضلات اطراف ستون فقرات در حالت طبیعی خود قرار خواهند داشت. این پشتیبانی می‌تواند به افراد کمک کند تا مدت بیشتری از آن استفاده کنند و خستگی کمتری به سراغشان بیآید. صندلی مدیریت می‌بایست به گونه‌ای طراحی شده باشد که آرنج‌های کاربر در آن در بهترین شرایط قرار بگیرد. قرارگیری مناسب آرنج‌ها می‌تواند از فشار آمدن به شانه‌ها جلوگیری کند. بدون پشتیبانی کمر و تکیه گاه دست دستیابی به وضعیت صحیحی هنگام نشتن و استفاده از صندلی بسیار سخت خواهد بود.

۲- پشتیبانی از قسمت پایینی کمر

 پشتیبانی از  قسمت پایین کمر در صندلی ارگونومی بسیار مهم است. ستون فقرات کمر دارای یک منحنی درونی است و برای مدت طولانی نشسته باشید، بدون حمایت از این منحنی، منجر به سکته مغزی (که منحنی طبیعی را مسطح می‎کند) و ساختارهای ستون فقرات را کاهش می‎دهد. یک ویژگی صندلی مدیریت ارگونومیک باید یک تنظیم کمری ( ارتفاع و عمق ) داشته باشد تا هر کاربر بتواند مناسب با آن تنظیمات مربوطه را انجام دهد.

۳- پشتیبانی از کمر

پشت ویژگی صندلی مدیریت اداری ارگونومیک باید بسیار راحت باشد. اگر پشت صندلی جدا از صندلی باشد، باید در ارتفاع و زاویه قابل تنظیم باشد. این صندلی باید قادر به حمایت از منحنی طبیعی ستون فقرات، دوباره با توجه خاص به حمایت مناسب از قسمت کمر فرد باشد. اگر یک صندلی مدیریت از نوع خوب و کارآمد باشد، باید به عنوان یک قطعه کمر و ستون فقرات را بپوشاند. پشتیه صندلی مدیریت باید در زوایای جلو و عقب قابل تنظیم باشد، با یک مکانیزم قفل کردن برای جلوگیری از رفتن به سمت عقب، زمانی که کاربر زاویه مناسب را تعیین می‎کند.

۴- دسته صندلی

دسته صندلی باید قابل تنظیم باشد. آن‌ها باید آرنج کاربر را راحت بگذارند و شانه‌ها را آرام کنند. ارتفاع دسته باید به گونه‎ای باشد که هنگام تایپ، آرنج‌ها بر دسته قرار گیرد.

۵- قابلیت چرخش صندلی

هم سبک سنتی یا صندلی ارگونومیک باید به راحتی چرخانده شود تا کاربر بتواند بدون جابجایی میز خود به راحتی حرکت کند.

۶- جنس رویه و مواد در ویژگی صندلی مدیریت

انتخاب پوشش رویه‌ای که مناسب نحوه‌ی کاربری صندلی مدیریت باشد بسیار مهم است. جنس رویه بر حسب انتخاب می‌تواند مختلف باشد، تمیز بودن دوخت ها، تعمیر و نگهداری، دوام و کیفیت بالامی تواند در انتخاب جنس و رنگ آن موثر باشد. رویه‌ای را که برای صندلی مدیریت انتخاب می‌کنید باید راه تنفس داشته باشد تا کاربر توانایی استفاده از آن به مدت طولانی را داشته بشد و احساس راحتی در آن داشته باشد. شما همچنین برای صندلی مدیریتی به استفاده از موادی تاکید داریدکه راحتی را در نشیمن‌گاه و تکیه گاه به افراد منتقل کند. جنس ابرها و فوم‌های مورد استفاده برای تهیه بالشتک در صندلی مدیریت بسیار مهم است.

۷- قابلیت تنظیم در ویژگی صندلی مدیریت

صندلی‌های مدیریتی که امروز از مقبولیت بیشتری برخوردارند دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و این قابلیت تنظمیات به شیوه‌های مختلف در صندلی مدیریت با توجه به طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته است. جستجو در بین صندلی مدیریت‌های موجود در بازار نشان می‌دهد که حداقل ۵ و حداکثر ۱۴ حالت تنظیم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

۸- قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی مدیریتی باید بدون زحمت قابل تنظیم باشد. این امکان زمانی که می‌خوهید متناسب با قد خود جایگاه‌تان را در صندلی تعیین کنید بسیار مهم تلقی می‌شود. وقتی بر روی یک صندلی می‌نشینیند به این نکته‌ی ساده توجه که دستان شما می‌بایست با جهت قرار گیری ران هایتان موازی باشد. قابلیت تنظیم به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی از صندلی استفاده کند. ممکن است با قرارگرفتن درست بازوها راحتی بیشتری در نشستن را تجربه کنید بنابراین خوب است که صندلی مدیریت را با توجه به وضعیت میزمدیریت خود انتخاب کنید.

انتخاب صندلی مدیریت

وقتی روی صندلی مدیریتی می‌نشینید باید احساس راحتی کنید. هیچ گونه ناراحتی نمی‌بایست وجود دارد باشد و باید هیجان‌عدم تمایل به برخاستن از صندلی را داشته باشید. .

۱. پشتی انعطاف‌پذیر

پشتی باید بسیار انعطاف‌پذیر باشد تا به شکل طبیعی ماندن ستون فقرات کمک کند. از کمر حمایت کند. ارتفاع آن باید حداقل به وسط تیغه‌های شانه برسد اما باید از بالای شانه‌ها امتداد داشته باشد. ویژگی صندلی مدیریت باید از تناسب مناسب و همچنین پشتیبانی از بازوها، گردن و شانه‌ها برخوردار باشند. زیرا می‌تواند خستگی را از بین ببرد و استرس را بر روی عضلات شانه و گردن کاهش دهد. این خصوصیات در کنار هم به حفظ وضعیت طبیعی ستون فقرات کمک می‌کند و کاربر را در معرض خطرات جسمی  قرار نمی‌دهد. نکته اساسی در داشتن یک صندلی مدیریتی این است که باید از همه جهات قابل تنظیم باشد. صندلی باید به سمت بالا و پایین تنظیم شود، همچنین قابلیت تنظیم شیب به سمت دیگری داشته باشد. تکیه گاه دست بزرگ می‌تواند در وضعیت قرارگیری صندلی تداخل ایجاد کند.

۲. راحتی؛ ویژگی صندلی مدیریت

یک صندلی مدیریتی خوب هنگام ساعات طولانی نشستن، راحتی و آسودگی زیادی را به شما ارائه می‌دهد. از خستگی و ناراحتی ناشی از نشستن روی یک صندلی برای کل روز جلوگیری می‌کند. هنگام انتخاب صندلی اطمینان حاصل کنید که دارای یک صندلی و پشتی ضخیم دارای بالشتک و دارای پشتیبانی کمر داخلی است. بهتر است صندلی مدیریت را به گونه‌ای انتخاب کنید که میز شما به راحتی پوشانده شود، اندازه صندلی مدیریتی باید طراحی میز اداری را جبران کند. می‌توانید برخی رنگ‌های جذاب را بدست آورید تا جلوه اتاق خود را بهتر کنید. رنگی متناسب با طراحی داخلی اتاق خود انتخاب کنید.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر مبل و صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۱۷ امتیاز)