توسط: تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

ست صندلی اداری چیست؟ راهنمای خرید ست صندلی اداری شامل چه اطلاعاتی است؟ بهترین ست صندلی اداری شامل چه ویژگی‌هایی است؟ برای تهیه ست صندلی اداری به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

مبلمان اداری مجموعه‌ی گسترده‌ای از صندلی و مبل است که ساعت‌ها از آن در محل کار استفاده می‌کنیم. راهنمایی مناسب در زمینه‌ی خرید صندلی اداری‌ باعث می‌شود؛ صندلی استاندارد و راحتی را انتخاب کنیم. مهم‌ترین کاری که باید انجام داد این است که، نیازها و سبک کاری خود را ارزیابی کنیم. برای اطلاعات بیشتر درباره ارگونومی صندلی، مطالب سایت مبلمان اداری بینو را دنبال کنید تا اطلاعات مناسبی برای خرید ست صندلی اداری به‌دست آورید.

ارگونومی چیست؟

ارگونومی به معنای کاربرد اصول علمی در طراحی اشیا، سیستم‌ها و پدیده‌های زیست محیطی است. ارگونومی باعث می‌شود در زمان کار، اشیا کاربردی، کارایی و راحتی بیشتری برای ما داشته باشند. صندلی‌های ارگونومیک و راحت باید در یک وضعیت متفاوت، بدن را پایدار نگه دارند. علاوه بر این، طراحی محل کار و مبلمان باید بتوانند میزان مشخصی از حرکت و تغییر وضعیت را پشتیبانی کنند. در مجموع تعاملی درست و اصولی بین کار، محیط کار و کاربر، باعث به وجود آمدن سلامت بدن و بازده کاری بیشتر خواهد شد. در مورد صندلی اداری ارگونومیک می توانید “صندلی اداری” را بخوانید.

الزامات اصلی صندلی اداری مناسب

الزامات اصلی برای ست صندلی اداری استاندارد و حافظ سلامت عبارت است از:

  • عدم محدودیت گردش خون در ناحیه‌ی ران پا
  • احساس راحتی هنگام نشستن
  • حفظ شکل طبیعی ستون فقرات (S شکل) بدون فشار عضلانی
  • به حداقل رساندن تحمل بار در ستون فقرات
  • قرار گرفتن دست‌ها در جای مناسب در زمان نوشتن و استراحت

صندلی اداری مناسب

یک ست صندلی اداری خوب دارای ویژگی‌های زیر است:

  • به شما امکان آزادانه حرکت کردن را می‌دهد، تا وظایف خود را به راحتی و به شکل کارآمد به سرانجام رسانید.
  • قادر به رفع نیازهای هر فردی که از آن استفاده می‌کند است. به شرطی که این صندلی متناسب با نیاز فرد از ابتدا تهیه شده باشد.
  • ارتفاع میز و چیدمان تجهیزات موجود و سایر ملحقات آن کاربردی باشد.

مدت زمان استفاده صندلی اداری

مدت زمان استفاده از یک صندلی اداری، برای مشاغل مختلف متفاوت است. این زمان‌ها را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • گاهی اوقات کمتر از ۲ ساعت در روز
  • کار نیمه وقت بین ۲ تا ۴ ساعت در روز
  • بیش از ۴ ساعت در روز
  • به صورت تمام وقت

تمام تنظیمات باید در دسترس باشد و شما باید بتوانید با کمترین تلاش، آن‌ها را به کار ببندید. اگر شما قصد استفاده از صندلی را برای دوره‌های طولانی در office furniture دارید، جلوگیری از ایجاد فشار بر روی کمر ضروری است. برای این منظور باید ست صندلی اداری دارای تنظیمات استاندارد باشد و متناسب با بدن‌تان شخصی‌سازی شده باشد. این به آن معنا است که این ست باید متناسب با اندازه‌های بدن و شرایط استاندارد باشد و راحتی و آسایش کاربر خود را تامین نماید.

استفاده مشترک از صندلی اداری

ممکن است چندین نفر در ساعات کاری متفاوت از یک صندلی اداری استفاده‌کنند. از آن‌جا که هر فرد دارای فیزیک بدنی متفاوت است، بنابراین، یک تنظیم ثابت برای همه افراد راه‌گشا نخواهد بود. پس این صندلی مشترک باید قابلیت تنظیم برای هر یک از افراد را داشته و از پشتیبان کمری هم برخوردار باشد.

تنظیمات ست صندلی

یک صندلی اداری ارگونومیک که همه شرایط استاندارد را دارد، باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • قابلیت تنظیم ارتفاع جای دست و زاویه آن
  • قابلیت تنظیم اندازه نشیمن
  • قابلیت تنظیم درجه کمر
  • داشتن پشتی مناسب قوس کمر
  • قابلیت جابه‌جایی هوا توسط جنس رویه صندلی
  • داشتن چرخ برای جابه‌جایی آسان

اگر ست صندلی اداری، همه موارد فوق یا تعدادی از آن‌ها را داشته باشد یک صندلی مناسب خواهد بود. البته این صندلی درصورتی مناسب است که آن را با فیزیک و اندازه‌های بدنی خود تنظیم نمایید. برای تنظیم این صندلی می‌توانید به مقاله چگونه صندلی اداری خود را تنظیم کنیم؟ مراجعه نمایید.

ست صندلی اداری مناسب چگونه است؟

ست صندلی اداری یک یا گروهی از صندلی‌ ها در یک فضا را شامل می‌شوند. این صندلی‌ها با یکدیگر هماهنگ هستند و از هارمونی رنگ و طرح متناسب با هم برخوردار هستند. این صندلی‌ها دارای انواع زیر هستند:

صندلی اداری مناسب مدیریت

این صندلی دارای همه آپشن‌های یک صندلی ارگونومیک و استاندارد است. هم‌چنین از ویژگی‌های مهم این نوع صندلی پشتی بلند آن است که، بر شکوه و ابهت آن می‌افزاید. این نوع صندلی بزرگ‌تر از سایر انواع صندلی‌های اداری است. از متریال بسیار خوبی در آن استفاده می‌شود و بسیار چشم‌گیر است. قیمت بالاتری نسبت به سایر صندلی‌ها دارد، اما راحتی، ماندگاری و زیبایی آن بی‌رقیب است.

ست صندلی اداری کارشناسی

این صندلی بسیار شبیه صندلی مدیریت است. با این تفاوت که پشتی کوتاه‌تری دارد و قیمت مناسبی نیز دارد. اطلاعات بیشتر در مورد صندلی کارشناسی را در مقاله‌ای در این باره بخوانید.

ست صندلی کنفرانس

این صندلی کوچک‌تر از نوع ریاست و کارشناسی است. نیازی به پشتی بلند ندارد. چرخ ندارد. جنس رویه آن بسیار شیک و زیبا است. پایه‌های فلزی دارد و دارای انواع مدل‌های متفاوت است.

صندلی اداری مناسب اتاق انتظار

این صندلی‌ها به صورت چند تایی و متصل به یکدیگر طراحی می‌شوند. البته در انواع خاص که نیاز به جمع شدن بعد از اتمام کار را داشته باشند، به صورت تکی نیز عرضه می‌شوند. این نوع صندلی دارای متریال، طراحی و رنگ‌بندی گوناگون است.

ست صندلی اداری آموزشی

صندلی‌های آموزشی باید ثابت باشند. این صندلی‌ها داری میز مناسب تحریر نیز هستند. این میز نیز متناسب با صندلی باید شرایط ارگونومیک را داشته باشد. در بعضی از انواع این نوع صندلی، مکانی برای قرار گرفتن لوازم تحریر نیز طراحی می‌شود.

ست صندلی مناسب اپراتوری

این ست از صندلی‌ها، مناسب برای استفاده در پشت میز تحریر یا میز کامپیوتر هستند. این صندلی‌ها چرخ‌دار و با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه هستند. پشتی کوتاهی دارند و جنس آن‌ها بیشتر از چرم با کیفیت بالا است.

صندلی چهار پایه

این صندلی‌ها نیز اگر دارای جنس رویه خوب باشند و استاندارهای لازم را داشته باشند بسیار زیبا و مناسب هستند. قیمت مناسبی دارند و مناسب برای مراجعه کنندگان تکی هستند.

خرید ست صندلی اداری مناسب

جهت خرید ست صندلی اداری سعی کنید آن را از شرکت‌های معتبر، با دریافت گارانتی و ضمانت‌نامه تهیه نمایید. با یک انتخاب صحیح علاوه بر تامین سلامت و راحتی جسمی، هزینه‌های اضافی بعدی را که در اثر خرابی یا فرسودگی محصول ممکن است ایجاد شود، کم خواهید کرد. مبلمان اداری بینو ست صندلی و مبلمان اداری خود را با کیفیت استاندارد و قیمت مناسب ارائه می‌کند.

عزیزان و سروران ارجمند جهت اخذ اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره در زمینه‌ی خرید انواع ست صندلی اداری می‌توانید با مشاورین ارشد طراحی مبلمان اداری بینو تماس حاصل فرمایید.


ست صندلی اداری مناسب

 

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید