توسط: تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

صندلی‎ های اداری

انواع صندلی های اداری کدام اند و چه تفاوتی با صندلی‎های دیگر دارد؟ انواع تنظیمات رایج در صندلی‎ های اداری چیست؟ در خرید صندلی های اداری چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟ در ساخت صندلی های اداری چه متریالی استفاده می‎شود؟ چه زمانی باید صندلی های اداری را تعویض نمود؟

صندلی‎های اداری باید به اندازه کافی راحت باشد تا افراد بتواند در مدت زمان زیادی بر روی آن بنشینند. آنها اغلب ارگونومیک ساخته می‎شوند، بنابراین کارکنان اداری می‎توانند موقعیت خود را حفظ و از صدمات احتمالی جلوگیری کنند. صندلی‎های اداری نیز گاهی در لابی استفاده می‎شوند، بنابراین مهمانان و مشتریان می‎توانند در هنگام انتظار راحت بر روی آنها بنشینند.

انواع متداول صندلی های اداری کدام اند؟

انواع مختلفی از صندلی های اداری برای استفاده در انواع دفاتر وجود دارند. بعضی از شایع‎ترین آن ها عبارتند از: صندلی مدیریت، صندلی کارشناسی، صندلی کنفرانس و صندلی انتظار. نوع صندلی معمولا به نوع کارکرد فرد بستگی دارد، مدیران از صندلی مدیریت و کارمندان از صندلی کارشناسی (کارمند) استفاده می‎کنند که هر یک ویژگی‎های خاص خود را دارند.

صندلی های ارگونومیک
این صندلی‎ها برای راحتی و بهره‎وری دراز مدت طراحی شده‎اند و تمام ملاحظات سلامتی بدن را در خود دارند. آنها در انواع متریال، سبک و ساختار طراحی شده‎اند، اما بیشتر آنها دارای پنج پایه برای ثبات بیشتر هستند و برای کار در فضای عمومی مناسب‎اند. اکثر آنها دارای پشتیبانی کمری و تنظیمات گوناگون به مانند: تنظیم دسته‎ها، تنظیم زین، تنظیم شیب و پشتی برای انواع بدن و نیازهای فیزیکی مختلف افراد هستند. این صندلی‎ها برای کسانی که زمان زیادی را بر روی صندلی می‎نشینند عالی هستند.

صندلی مش‎دار
یکی دیگر از ویزگی صندلی‎های ارگونومیک، وجود پشتی مش‎دار در آنها است. این صندلی‎های مشبک در پشت صندلی ها برای حمایت، راحتی و ایجاد تنفس بدون اینکه بیش از حد پشت فرد گرم شوند، طراحی و شاخته شده اند. این انتخابی عالی و مناسب برای هر فضای اداری است.

کنفرانس و صندلی مهمان
به دنبال صندلی برای حمایت از نیازهای مهمانان و بازدید کنندگان خود باشید. بسیاری از اتاق‎های انتظار و دفاتر، طرح‎های ساده‎ای را ارائه می‎دهند که راحتی را فراهم می‎کنند، در حالی که ویژگی‎های حداکثر اتاق را فراهم می‎کنند. اتاق کنفرانس اغلب دارای صندلی‎های چرخ‎دار برای حرکت آسان هستند. صندلی مهمان باید براساس محیط آنها انتخاب می‎شود. نام دیگر آنها صندلی انتظار است و برای فضای انتظار لازم و ضروری هستند و نیاز است که از راحتی بالایی برخوردار باشند.


صندلی های اداری

چرا صندلی های اداری چرخ دارند؟

برخلاف بسیاری از صندلی‎های دیگر، بسیاری از صندلی های اداری دارای چرخ هستند. یک دلیل برای این تفاوت، نیاز ایستگاه‎های کاری گوناگون برای ارتباط با یکدیگر است. کارکنان ممکن است نیاز به حرکت به قسمت‎های دیگر شرکت داشته باشند (مسافت کوتاه)، بدون آن که از صندلی خود بلند شوند. چرخ‎ها به راحتی آنها را حرکت می‎دهد و به عنوان عاملی کاربردی به حساب می‎آیند.

انواع تنظیمات رایج در صندلی های اداری چیست؟

با توجه به زمان طولانی که کارکنان بر روی آن صرف می‎کنند، طراحی صندلی های اداری بیشتر بر راحتی تمرکز دارند. برای بر طرف کردن نیاز افراد، بسیاری از صندلی های اداری دارای تنظیمات مختلفی هستند. مهمترین این تنظیمات: تنظیم زاویه پشتی، قفل زاویه عقب، ارتفاع صندلی و ارتفاع دسته‎ها است.

چه تعدادی از تنظیمات ویژه برای صندلی وجود دارد؟

صندلی های اداری در مدل‎های بسیار گوناگونی از لحاظ کیفیت وجود دارند. صندلی‎ها با کیفیت بالا (از لحاظ ویژگی و جنس) معمولا گران‎تر هستند، ویژگی‎هایی دارند که راحت‎تر از دیگران است. برخی دیگر نیز دارای تنظیمات کمتر و ارزان‎تر هستند.

چه مواردی باید در خرید صندلی اداری مورد توجه قرار گیرد؟

دفاتر در صندلی‎های با کیفیت و ارگونومیک جهت محافظت از سلامت کارکنان خود و بهبود بهره‎وری کلی سرمایه‎گذاری می‎کنند. یک صندلی خوب طراحی شده باید برخوردار از معیارهای ارگونومیک زیر برای نیازهای اداری شما باشد:
پایداری : این صندلی باید یک پایه پنج تایی باشد تا بتواند بیشترین ثبات را برای افراد ایجاد کند.
حرکت : صندلی ها باید بر روی پایه های خود بچرخند و برای چرخش در یک فضای اداری روی کاستورها (چرخ ها) قرار گیرند. این باعث می شود کاربران از ایجاد فشار برای رسیدن به اقلام مورد نیاز در یک محیط کاری خود جلوگیری کنند. به دنبال صندلی هایی باشید که به کاربر اجازه می دهد موقعیت صندلی خود را برای راحتی در طول زمان تنظیم کند.
حمایت از پشت و بدن : برای صندلی هایی که دارای پشتیبانی قوی کمر و عرض کافی در در زمان نشستن هستند، سرمایه گذاری کنید. همچنین صندلی های بزرگ و بلند نیز تولید می شوند که برای پشتیبانی از افراد بلند قد تر ساخته شده اند و ممکن است همراه با مجموعه ای از تنظیمات گوناگون باشند. هر صندلی برای محدودیت وزن خاص رتبه بندی شده و باید بر اساس نیازهای فردی انتخاب شود.

انواع متریال ساخت صندلی های اداری چیست اند؟

در حالی که اکثر صندلی‎ها به طور معمول از پر کننده فوم با چگالی بالا برای پشتیبانی و راحتی ساخته شده‎اند. این ها با چرم، چرم مصنوعی، پارچه و مش، با ظاهر، احساس و هدف خاص در طیف وسیعی طراحی شده‎اند. مهم است که یک صندلی را در یک محدوده‎ای انتخاب کنید که در راحتی و بهره‎وری بیشتر ما موثر باشد.

پارچه‎ای
بر اساس دوام شان شناخته می‎شوند، پارچه انتخاب محبوبی برای بیشتر فضاهای اداری است. از نظر ظاهری گرم‎تر از چرم، ایده‎آل برای محیط‎های سردتر و یا زمانی که صندلی برای دوره‎های طولانی مورد استفاده قرار می‎گیرد است. علاوه بر این، تنفس آن راحت‎تر و کمتر حساس به تغییرات درجه حرارت احساس می‎شود. به علاوه، پارچه در طیف گسترده‎ای از رنگ‎ها موجود است، انواع مختلفی را ارائه می‎دهد که در سایر مواد موجود نیست.

پارچه توری
پارچه توری یا مش دار اغلب در صندلی‎های اداری ارگونومیک استفاده می‎شود. گاهی اوقات جایگزین کردن پوشش، ماهیت مش تضمین می‎کند که آن را فقط به همان راحتی به عنوان سبکی برای راحتی، قابلیت تنفس و جلوگیری از گرم شدن کمر استفاده می‎شود. اجازه می‎دهد هوا به راحتی در پشت فرد به گردش در آید. علاوه بر این، مدل‎های مش سبک تر از همتایان خود است.

چرم و چرم مصنوعی
صندلی‎های اداری چرمی در نهایت لوکس بودن و زیبایی هستند. بیشترین مقاومت در برابر لکه‎ها و ساده‎تر از مدل‎های پارچه‎ای تمیز می‎شوند، اما فقط باید با یک پارچه مرطوب پاک شوند. با ظاهری زیبا، چرم احساس کیفیت و لوکس بودن می‎دهد. طول عمر، نگهداری کم و ساده برای تمیز کردن از ویژگی‎های آنها است. اگر دارای محدودیت بودجه هستید بهتر است از صندلی با چرم مصنوعی استفاده کنید.

فکر می‎کنید چه زمانی باید صندلی‎های خود را عوض کنید؟

اگر از صندلی های اداری با کیفیت بالا استفاده می‎کنید، باید سال ها به طور موثری از آن ها کار بکشید! مهم است که صندلی های اداری خوب داشته باشید، بنابراین هنگامی که یکی را جایگزین دیگری می‎کنید، این نشان می‎دهد که برای سلامتی خود ارزش قائل هستید. زمان تغییر صندلی کاملا مشخص است، خرابی، پارگی و عدم داشتن عملکرد درست، نشانی از لزوم تغییر آن دارد.
ما در اینجا به شما برای انتخاب بهترین گزینه‎ها برای نیازهایتان راهنمایی‎های لازم را ترتیب دادیم. با مرور هر یک از موارد بالا، می توانید مطمئن شوید که توانسته‎اید خرید ایده‎آلی داشته باشید.

۵/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید