توسط: تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری قطعاً می‌تواند باعث کمردرد شود یا چنانچه دچار کمر درد مزمن باشیم، آن ‌را تشدید کند. دلیل اصلی این امر آن است که به طور کلی نشستن روی صندلی، حالت ایستایی است که باعث ایجاد فشار بر پشت، شانه‌ها، بازوها و پاها می‌شود و به طور ویژه نشستن روی صندلی اداری، می‌تواند فشار زیادی به عضلات پشت و دیسک‌های ستون فقرات وارد کند. هنگام نشستن به مدت طولانی روی صندلی اداری، افراد تمایل دارند روی صندلی لم بدهند. لم دادن با تحت تأثیر قرار دادن رباط‌‌‌‌‌‌ های ستون فقرات، موجب کشیدگی عضلات و دیسک‌ها شده، در نتیجه ساختار اطراف ستون فقرات را تغییر می‌دهد. در دراز مدت، طرز نشستن غیر صحیح می‌تواند به ساختارهای ستون فقرات آسیب برساند و باعث کمر درد شود یا آن را تشدید کند.

نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری باعث افزایش فشار بر ستون فقرات می‌شود. نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند می‌تواند به کاهش استرس و جلوگیری از کمردرد و درد گردن کمک کند.

صندلی اداری- چگونه کمر درد را کاهش دهیم
صندلی اداری چگونه می تواند کمر درد را کاهش دهد؟

راهنمای استفاده درست از صندلی اداری

صندلی اداری ارگونومیک ابزاری است که در صورت استفاده صحیح، می‌تواند به فرد کمک کند تا حمایت از پشت و یا کمر خود را به حداکثر برساند و وضعیت بدن را در بهترین حالت نشسته حفظ کند. با این حال، به سادگی داشتن صندلی اداری ارگونومیک کافی نیست. همچنین تنظیم صندلی اداری متناسب با بدن فرد برای بهبود راحتی و کاهش تشدید ستون فقرات ضروری است.

اولین قدم در راه‌اندازی و کاربری از صندلی اداری تعیین ارتفاع مورد نظر میز اداری فرد است. این تصمیم در درجه اول با توجه به نوع کار کارمند و شیوه‌ی کاری روزانه‌ی او و با توجه به قد شخصی که از صندلی اداری استفاده می‌کند، تعیین می‌شود. ارتفاع میز اداری و میز کاری می‌تواند بسیار متفاوت باشد که بسته به نوع کار کارمند دارد. همچنین با این وضعیت می‌توان صندلی اداری مناسب برای میز اداری را تهیه نمود.

هنگامی که فضای کاری و دکوراسیون اداری تجهیز شد. کاربر می‌تواند صندلی اداری را با توجه به وضعیت فیزیکی خود تنظیم کند. در ادامه دستورالعملی برای اطمینان از راحت بودن صندلی اداری و محل کار شما و ایجاد کمترین فشار روانی به ستون فقرات را به شما معرفی خواهیم کرد.

قرارگیری ران‌ها

ابتدا در معمولی‌ترین حالت بر روی صندلی اداری بنشینید تا جایگاه بازوها و دست‌هایتان را بتوانید در آن مشخص کنید. با توجه به محل قرار گیری بازوها، آرنج و دستان می‌توانید ارتفاع صندلی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند. زانوهای شما نیز در حالت درستی باشند. کف پایتان بر روی زمین باشد و ران‌هایتان موازی با سطح باشد.

بررسی کنید که می‌توانید انگشتان خود را به راحتی در زیر ران خود در لبه جلوی صندلی اداری بلغزانید. اگر خیلی فاصله‌ی کمی دارد، باید پاهای خود را با یک زیرپایی قابل تنظیم بالا بیاورید. اگر قد غیرمعمولی دارید و بیش از عرض انگشت شما بین ران و صندلی فاصله دارد، باید میز یا سطح کار را بالا ببرید تا بتوانید ارتفاع صندلی اداری خود را بالا ببرید.

اندازه گیری نشیمن گاه

در حالی که پشتی صندلی اداری خود تکیه داده اید، سعی کنید دستان خود را بر روی میز اداری بگذارید. اگر دستان خود را نتوانستید به راحتی بر روی میز قرار گیرد عمق زیادی در صندلی شما وجود دارد. در این حالت پشتی یا تکیه گاه صندلی را تنظیم کنید. می‌توانید آن را به جلو حرکت دهید. این قابلیت به صورت پیش فرض در صندلی ارگونومیک وجود دارد. اگر صندل اداری معمولی دارید از تجهیزات استفاده کنید. استفاده از بالشتک‌های کمر و… در این حالت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

پشتیبانی کمر

زمانی که بر روی یک صندلی اداری می‌نشینید باسن شما بر روی نشیمن گاه صندلی فشار می‌آورد. صندلی اداری باید بالشتک نشیمن گاه مناسبی داشته باشد تا شما بر روی آن به داخل نروید و حالت طبیعی بدن شما را بهم نریزد. گودی نشیمن گاه می‌تواند باعث افزایش آسیب به کمر گردد.

سطح مناسب برای چشم

چشم‌های خود را ببندید در حالی که راحت نشسته‌اید و سر به سمت جلو است. چشمان خود را به آرامی باز کنید. نگاه شما باید به مرکز صفحه رایانه شما معطوف باشد. اگر صفحه رایانه شما از نگاه شما بالاتر یا پایین است، باید آن را بالا یا پایین بیاورید تا فشار در قسمت فوقانی ستون فقرات کاهش یابد.

بازو

بازوی صندلی دفتر را طوری تنظیم کنید که فقط اندکی بازوهایتان را از روی شانه‌ها بلند کند. استفاده از زیربغل بر روی صندلی اداری برای برداشتن مقداری از فشار در قسمت فوقانی ستون فقرات و شانه‌ها مهم است و این امر باعث می‌شود که شما نتوانید روی صندلی خود جلو بروید.

صندلی اداری- چگونه کمر درد را کاهش دهیم
صندلی اداری مناسب افزایش بهره وری را به همراه دارد.

پیشنهاد ما

آیا در حال راه اندازی مشاغل هستید و به فکر گسترش فضای اداری هستید؟ آیا دفتر شما نیاز به یک بازسازی کلی دارد؟ آیا می خواهید نسبت به خرید صندلی کارشناسی اقدام کنید؟

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر، مبلمان اداری، صندلی اداری و صندلی کارشناسی ارگونومیک دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید