توسط: تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

در دنیای امروز با توجه به تحولاتی که در شیوۀ کسب و کار و روش‌های درآمدزایی به ایجاد شده است، فعالیت جسمانی افراد کاهش یافته و بیشترین میزان ساعات کاریشان صرف نشستن پشت میز اداری است. به این ترتیب، ضروری است که صندلی‌های اداری با کیفیت برای حمایت از سلامتی آنها در اختیار باشد.

 

منابع انسانی؛ سرمایۀ مفید

امروزه در اختیار داشتن منابع انسانی کارآمد، نوعی سرمایه‌گذاری کلان و بلند مدت محسوب می‌شود. تهیۀ مبلمان اداری ارگونومیک به معنای سرمایه‌گذاری است؛ یعنی هنگامی که کارکنان در محل کار خود از مبلمان راحت و استاندارد استفاده کنند، سلامت آنها نیز تضمین می‌شود. در غیر این صورت احتمال دارد که کارکنان با مشکلات جسمانی عدیده‌ای مانند درد کمر و گردن یا سندرم تونل کارپال مواجه شوند. سندرم تونل کارپال (سندرم CTS ) نوعی عارضه در ناحیۀ ساعد و مچ دست است که باعث بی‌حسی، گزگز و عوارض دیگر می‌شود. این مسئله باعث پایین آمدن بهره‌وری کارکنان می‌شود.

 

فواید صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومیک از بروز مشکلات جسمانی در کارکنان که مدت زیادی را روزانه صرف نشستن بر روی صندلی اداری می‌کنند، جلوگیری می‌کند. صندلی‌های ارگونومی برای به حداکثر رساندن راحتی افراد و حمایت از جسم آنها طراحی شده‌اند. مش‌دار بودن (صندلیِ دارای سوراخ‌های ریز) موجب کاهش فشار بر روی ران‌ها می شود تا کاربران راحت‌تر بر روی صندلی بنشینند. از آنجا که صندلی ارگونومیک این قابلیت را دارد که به سمت عقب خم شود، در نتیجه کارکنان احساس راحتیِ بیشتری می‌کنند.

 

 صندلی‌های اداری چرخدار

ارگونومی تنها موردی نیست که شرکت‌ها باید هنگام خرید صندلی اداری در نظر بگیرند. بلکه صندلی‌های اداری گاهی لازم است که قابلیت چرخش و حرکت در اطراف خود را داشته باشند. زیرا کارمندان در طی روز نیاز پیدا می‌کنند که از پشت میز خود به فایل، پرینتر، قفسه‌ یا سایر وسایل جانبی که در کنار میز خود دارند، مراجعه کنند. صندلی‌هایی که در قسمت پایۀ آنها چرخ تعبیه می‌شود، این امکان را فراهم می‌کنند تا کارمند هربار برای رجوع به این تجهیزات، از جای خود بلند نشود و با کمک صندلی چرخ‌دار خود را به مکان مورد نظر برساند.  در حالت ایده آل، صندلی‌ها باید فشرده بوده و فضای کمتری اشغال کنند. در این حالت از ایجتد شلوغی و بی‌نظمی هم جلوگیری شده است.

 

طراحی مبلمان اداری متناسب با شغل و فضا

همۀ کسانی که در بخش‌های مختلف یک شرکت، اداره و دفتر مشغول به کار هستند، سطح و موقعیت کاری یکسانی ندارند. هر یک به فراخور وظایفی که بر عهده دارند، نیازمند  مبلمان اداری متناسب با کار خود هستند. این تفاوت در سطح و موقعیت به هر عضو از شرکت اجازه می‌دهد تا یک صندلی اداری را انتخاب کند که متناسب با نیازهای شخصی و نوع سبک کاری وی باشد.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید