توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

صندلی اداری استاندارد

 

چنانچه صندلی اداری استاندارد باشد، بدن انسان دیگر با صدمات و خستگی‌های روحی و جسمانی ناشی از آن مواجه نمی‌شود. همۀ ما کمابیش تجربۀ دردهای ناشی از استفاده از صندلی غیراستاندارد را داشته‌ایم، پس انتخاب صندلی اداری استاندارد امری مهم و غیر قابل اجتناب است.

صندلی‌های اداری باید با توجه به نوع کار و ویژگی‌های مربوط به آن انتخاب شوند. برای مثال شخصی که با کامپیوتر کار می‌کند و در مواقعی به پشتی صندلی تکیه می‌دهد، پشتی صندلی وی باید قابلیت ارتجاعی به سمت عقب را دارا باشد. اگر صندلی اداری پشت‌سری (Headrest) نداشته باشد معمولاً مناسب‌ترین زاویه نشستن حدود ۱۱۰ درجه است. این زاویه بار کمتری به کمر وارد کرده و برای کار با کامپیوتر مفید خواهد بود. اگر هم صندلی پشت سری داشته باشد این زاویه می‌تواند بیشتر شود. اما در صورت عدم وجود پشت‌سری، شخص مجبور می‌شود برای نگاه کردن به مانیتور، گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن افزایش می‌یابد.

 

ویژگی‌های یک صندلی اداری

در مورد صندلی اداری استاندارد، ارتفاع صندلی نه باید آن قدر بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نه آن قدر کوتاه که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شوند. صندلی‌های قابل تنظیم که دارای ۵ پایه هستند، بهترین نوع صندلی اداری استاندارد هستند که کاربردهای فراوانی دارند. به بیان دیگر، هر شخص می‌تواند متناسب با نوع کار و شرایط خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند.

کفی صندلی نیز باید نرم باشد اما نه تا حدی که شخص مانند مبل راحتی در صندلی فرو رفته و توان جابه‌جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می‌گیرد و عمل خون رسانی در بدنش با اخلال مواجه می‌گردد. همچنین بهتر است صندلی دسته‌دار باشد و ارتفاع دسته قابل تنظیم باشد تا در زمان استراحت،دستتان را روی آن بگذارید. البته موقع کار کردن بهتر است دستتان بر روی دسته قرار نگیرد؛ زیرا این حالت سبب ایجاد کشش در عضلۀ دست خواهد شد.

نوسینده: محمد حسین بکاء مدیر عامل شرکت برنا یاور ویرا (بینو)

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید