توسط: تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو : نقش ورزش در سلامت کارمندان چیست؟ مهترین تاثیر ورزش در محیط کار کدام است؟ ورزش‌های ذهنی در طی یک دهه ی گذشته به ورزشی رایج میان مردم تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهد هر روز بر تعداد افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، افروده می‌شود. این موضوع در حال حاضر نه تنها در کشور ما، بلکه در امریکا و اروپا نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.

مطالعات انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا نشان داده است که فعالیت‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن در بین شاغلین در حال افزایش است که تاثیر مستقیم بر سلامت کارمندان داشته است. اما آیا این تنها راه موجود است؟ آیا می‌توان به هدف اصلی که سلامت کارمندان است رسید؟ با استفاده از این روش، فعالیت بدنی را کنار بگذاریم؟

نقش ورزش در محل کار در سلامت کارمندان

اگر تیم کاری شما، از سال‌ها قبل فعالیت‌های جسمی را در اصول خود گنجانده است. بی شک مزایای آن مثل سلامت کارمندان توسط صاحبین کار دیده شده است. تنها چند دقیقه فعالیت بدنی به عنوان ورزش در هر روز و یا چند روز در هفته می‌تواند نتایج خارق العاده‌‌ای را پس از مدت کوتاهی به شما بدهد. افزایش تمرکز، روحیه شاداب‌تر، چهره‌هایی با لبخند بیشتر، راحتی و آرامش بیشتر و در نهایت سلامت کارمندان جزو بدیهی‌ترین اتفاق‌هایی هستند که شما با آن رو به‌رو خواهید شد.

پس از گذشت مدت زمانی شما می‌توانید افزایش بهره‌وری و عملکرد کارکنان را هم به وضوح متوجه شوید. آن‌ها بدون صرف هزینه آن‌چنانی توسط شما عملکرد بهتری را ثبت کرده اند. عمکلرد بهتر آنان، مسبب پیشرفت شرکت شده است. حتی این امکان وجود دارد که یکی از آن‌ها پس از مدتی سرپرستی گروه ورزش را برعهده بگیرد.

ورزش پشت میز اداری؛ نقش ورزش در سلامت کارمندان

یک میز اداری با ویژگی‌هایی چون راحتی، زیبایی، ارگونومیک و کاربردی برای افراد در محیط‌های کاری می‌تواند بسیار ایده آل باشد. برای صندلی اداری نیز چنین ویژگی‌هایی می‎تواند بسیاری از حس‌های شما چون ناامنی و خستگی شما را کاهش دهد. با این حال آیا می‌دانید از آن‌ها چه استفاده ی دیگری کنید؟ آیا صندلی‌ها تنها برای نشستن هستند؟ هیچ کاربری دیگری برای پرسنل نمی‌توانند داشته باشند؟

جالب است بدانید تمرینات بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده صندلی اداری و میز اداری خود انجام دهید. کمی با دقت به آن‌ها نگاه کنید! قطعاً راهی به ذهن شما خواهید رسید. اگر صندلی شما چرخ دارد. ابتدا پاها را از زمین جدا کنید. با دستانتان میز را بگیرید و به چپ و راست بچرخید. این یک ورزش بسیار ساده است. حالا پاهای خود را بکشید. همان حرکت را بار دیگر تکرار کنید. یک روش دیگر این است که پاهایتان را جفت کرده و از زمین بالاتر بی‌آورید. پاهای جفت شده خود را تا آن‌جا که می‌توانید جمع کنید (به سمت بدن خود هدایت کنید). سپس در همان حالت به سمت جلو هدایت کنید. عضلات ساق پا، کمر، چهارسر ران شما تحت فشار قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از روش‌ها این است که، به صورت کاملا درست بر روی صندلی خود بنشینید. دستان خود را به حالت کشیده بر روی میز بگذارید. برای هر بار ۱۰ ثانیه. پس از هر ده ثانیه دستان خود را باز کرده و به حالت کشیده در دو سمت خود بگیرید. ده ثاینه بعد آن‌ها را به صورت عمودی قرار دهید. این فرآیند شامل سه حرکت می‌باشد. هر کدام از آن‌ها قسمت مهمی از عضلات شانه و دستان شما را تحت فشار قرار خواهند داد. این ورزش ها و حرکات در بلند مدت اگر به صورت مداوم صورت پذیرد در سلامت کارمندان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

میزهای متغیر؛ تاثیر ورزش در محیط کار

ایستادن و ساکن بودن در یک نقطه به صورت کلی ورزش محسوب نمی‌شود. و به مدت طولانی ممکن است به ستون فقرات و سلامت کارمندان آسیب جدی نیز وارد کند. با این حال می‌شود گفت راهی است برای جلوگیری از یکجا نشینی و نشستن مداوم. شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با تهیه میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع از سکون بیش از حد و آسیب به سلامت کارمندان خود جلوگیری کنند. مطالعات کتاب خانه پزشکی امریکا نشان می‌دهد که درد‌های بالای کمر و گردن که عموماً ناشی از نشستن بیشتر از حد می باشند با چند هفته تغییر وضعیت در طول فرآیند کاری می‌تواند تا ۵۰ درصد نیز کاهش داشته باشد.

فضای لازم برای ورزش را ایجاد کنید

فضای لازم یک مشکل اساسی است. اگر تمامی افراد شرکت می‌بایست ورزش را انجام دهند. فضای لازم برای ورزش می‌بایست وجود داشته باشد. اگر وجود نداشته باشد آن را ایجاد کنید. صندلی اداری و میز اداری را به صورتی انتخاب کنید که قابلیت جا به جایی داشته باشند. اگر بخواهید این فرآیند کلی را در جهت بهبود عملکرد سلامت کارمندان خود انجام دهید نیاز به فضا دارد. فضا با استفاده از مبلمان اداری با قابلیت جا به جایی ایجاد می‌شود.به صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت که ورزش در زمان کاری مزیت‌های بسیار زیادی درد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • پیوند تیمی
  • سلامتی و ارتقا سطح سلامت کارمندان
  • کاهش استرس، اضطراب و فرصت شغلی
  • غیبت کمتر و راندمان بالاتر

القای انگیزه و برانگیختگی برای تیم‌های فعال، حین و یا بعد کار می‌تواند آن‌ها را از زندگی روزمره خلاص و به آزادی فکری و سلامت برساند. و در عین حال یکی از مزایای محل کار آن‌ها در قبال سلامت کارمندان لقب بگیرد.

پیشنهاد ما

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی ، مبلمان اداری و سلامت کارمندان در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار نگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌‌ای نیست و شما به فکر ایجاد فضایی برای سلامت کارمندان خود هستید، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید