اجرای پروژه های اداری

طراحی و اجرای انواع ساختمان ها و پروژه های اداری و تجاری در مبلمان اداری بینو

دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید

جهت اخذ مشاوره پیش از خرید مبلمان اداری با مشاورین ارشد بینو تماس بگیرید

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : برای طراحی و اجرای پروژه های اداری و تجاری از چه روش‌هایی می‌توان استفاده نمود؟ در طراحی و اجرای پروژه های اداری تجاری، ساختمان‌ها و دفاتر کاری دیگر رعایت چه مؤلفه‌ها و فاکتورهای مهم و حیاتی است؟ با پیشرفت تکنولوژی و گسترش و افزایش رقابت در دنیای تجارت موضوع طراحی و معماری دفاتر اداری و شرکت‌ها به شکل ویژه‌ای تغییر کرده است و باعث ایجاد تغییرات شگرف در فرآیندهای تجاری و مالی گشته است. به طور کلی، طراحی و اجرای پروژه‌های اداری با رعایت مولفه‌ها و فاکتورهای مهم بر اساس اصول طراحی و معماری باعث شده تا فضاهای اداری از زیبای شناسی، ایمنی و فاکتورهای کاربردی بهره‌مند شوند. ما در مبلمان اداری بینو، در این نوشتار سعی کرده‌ایم تا شما را با اصول طراحی و اجرای پروژه های اداری به شکل دقیق آشنا کنیم. در این بین، شما با مطالعه این صفحه می‌توانید درباره اصول طراحی و پیاده‌سازی انواع پروژه‌های اداری، اطلاعات دقیقی بدست آورید. اگر تمایل دارید در رابطه با طراحی و اجرای پروژههای اداری بیشتر بدانید لطفاً ما را تا انتهای این مقاله همراهی بفرمایید.

طراحی و اجرای پروژه‌ های اداری

طراحی پروژه ‌های اداری دارای مراحل و شرایط متفاوتی است که پیش از شروع کار باید آنها را مشخص نمود و بر اساس اهداف کاری و امکانات محیطی موجود به یک طرح جامع برای اجرای پروژه دست یافت. در همین رابطه، متخصصین و طراحان شرکت‌هایی که پروژه‌های مختلف اداری و تجاری را اجرا کرده اند و با استفاده از تیم متخصص طراح و صنعتگران خود آمادگی این را دارند که طراحی پروژه‌های شما را به خوبی سازماندهی کرده و برای اجرا آماده نمایند. بر همین اساس، مبلمان اداری بینو یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی و پیاده‌سازی انواع فضاهای تجاری، اداری و مسکونی و تفریحی است، آمادگی این را دارد که به شما در این زمینه کمک نماید.

اصول مهم در اجرای پروژه ‌های اداری

طراحی و اجرای ساختمان‌ها و پروژه‌های اداری به دلیل کاربردی بودن آنها باید علاوه بر راحتی و رفاه از خلاقیت و طراحی مدرن برخوردار باشند تا بتوانند بر روی کارکرد و بهینگی افراد در محیط اداری و کاری تاثیر بگذارند. در همین رابطه ۵ اصل اساسی در طراحی و اجرای پروژه‌های اداری تجاری عبارتند از :
  • عملکرد
  • ایمنی
  • زیبای شناسی
  • ارزش‌های اجتماعی
  • هزینه‌های اقتصادی

۱- طراحی و اجرای پروژه بر اساس عملکرد

اجرای پروژه های اداری باید به شکلی طراحی و اجرا شوند که به صورت عملی، بهینه و قابل دسترس برای تمامی پرسنل و کارکنان ادارات باشند. در همین رابطه، فاکتورهای مهم و کلیدی وجود دارد که می‌تواند بر روی عملکرد یک ساختمان و پروژه اداری تاثیر مثبت بگذارد. از مهم‌ترین فاکتورها وجود پارکینگ در ساختمان اداری می‌باشد که باعث می‌شود کارکنان با استرس کمتری روز کاری خود را شروع کرده و با تمرکز به مسییولیت های کاری خود بپردازند. در زمان طراحی و اجرای پروژه های اداری باید آرامش و تمرکز تمامی اعضا و پرسنل به عنوان همکاران شرکت در نظر گرفته شود. در همین رابطه عناصر کلیدی و فاکتورهایی وجود دارد که عملکرد یک ساختمان اداری را به خوبی ارتقا بخشیده و کمک می‌کند تا افراد بتوانند با استرس کمتری روز کاری خود را شروع کرده و کارایی و تمرکز بیشتری داشته باشند.

۲- ایمنی و طراحی ساختمان اداری

در زمان طراحی پروژه‌های اداری باید علاوه بر سلایق مشتری و جذب آن به ایمنی و استانداردهای مورد نیاز در محیط کاری توجه شود و آنها را با استانداردهای طراحی و زیبا شناسی به خوبی تلفیق نمود. برخی از مهمترین فاکتورها در طراحی و اجرای پروژه های اداری استفاده از نور طبیعی می‌باشد. علاوه بر این، سیستم تهویه و سیستم صوتی از دیگر ابزارها و فاکتورهایی است که رعایت آنها بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر، در تجهیز ساختمانهای اداری باید ابزارهایی برای شناسایی خطرات احتمالی در نظر گرفته شود. همچنین سیم‌ها و کابل‌های پرخطر و تعبیه پله‌های اضطراری از نکاتی هستند که در طراحی ساختمان‌های اداری باید به آن با دقت توجه شود.

۳- زیبایی شناسی در اجرای پروژه های اداری

برای طراحی و اجرای پروژه های اداری و انواع دفتر کار لازم است تا اصول طراحی و زیبای شناسی به خوبی رعایت شود. این موضوع می‌تواند شامل زیبایی فضا، کیفیت تجهیزات جانبی و همچنین در نظر گرفتن میزان راحتی و آسایش روانی کارکنان و پرسنل شرکت می‌باشد. استفاده از رنگ‌های استاندارد بر اساس روانشناسی کار ‌تواند بسیار تاثیرگذار بوده و باعث افزایش کارایی افراد در محیط کار شود. از سوی دیگر، استفاده از گیاهان طبیعی در فضای اداری باعث آرامش روانی و دفع استرس افراد شده و می‌تواند باعث پاکسازی هوای محیط و تصفیه فضای داخلی گردد.

۴- طراحی بر اساس هزینه اقتصادی

برای طراحی و اجرای پروژه های اداری کارفرمایان باید نسبت به بودجه و هدف خود فضای کاری خود را طراحی و پیاده‌سازی کنند. برای سازمان‌های اداری، کنترل بودجه به وسیله برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند به فرایند طراحی و اجرای ساختمان کمک‌های موثری نماید و از ایجاد هزینه‌های اضافی در فرآیند طراحی و اجرا جلوگیری به عمل آورد.

۵- معماری ساده و کم هزینه

اگر بودجه شما محدود است، برای طراحی و اجرای پروژه های اداری خود باید نکات مختلفی را مد نظر قرار داده و بر اساس یک برنامه دقیق عملیاتی اقدام کنید تا در طول فرایند ساخت با مشکل مواجه نشوید. از مهمترین فاکتورها در این زمینه می توان به عوامل زیر اشاره کرد.
  • در نظر گرفتن مساحت محیطی
  • توجه به منطقه ایجاد پروژه
  • بهینه سازی مبلمان به کار گرفته شده

۶- اجرای پروژه های اداری و ارزش‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر استفاده از مفاهیم جدید در طراحی و صنعت ساختمان، باعث شده تا تغییرات شگرفی در این موضوع ایجاد شود. در همین رابطه، مفاهیم مهمی مانند معماری پایدار و سبز، ساختمان انرژی صفر و فاکتورهای دیگر از مهم‌ترین مفاهیمی هستند که در صنعت معماری ایجاد شده‌اند. این مفاهیم می‌توانند دغدغه‌های مهم افراد در رابطه محیط زیست و همچنین رعایت استانداردهای مدرن در فضای اداری که می‌تواند باعث افزایش احساس مسئولیت پذیری کارکنان و پرسنل گردد را پوشش دهند. به طور کلی، در اجرای پروژه های اداری باید ساختمان ها بخشی از محیط زیست طبیعی در نظر گرفته شوند و به شکلی اجرا شوند که آسیبی به طبیعت وارد نکنند. در همین رابطه، استفاده از گیاهان در فضای کاری و به کارگیری انواع مواد بازیافتی در تهیه و تولید مبلمان اداری می‌تواند بخش اعظمی از طراحی استاندارد و مدرن شما باشد. بر همین اساس، تیم ما در مبلمان اداری بینو متشکل از طراحان و متخصصین صنعتگر در آماده است تا با استفاده از طرح های استانداردی که بر اساس معماری روز دنیا انجام می شوند، به شما در طراحی و اجرای پروژه‌های اداری‌تان کمک کرده تا با سرعت عمل و کیفیت بالا به پروژه مورد نظرتان دست یابید.

سبک‌های معماری در اجرای پروژه های اداری

برای طراحی و اجرای پروژه‌های اداری، سبک‌ها و متدهای متنوعی وجود دارد، اما رایج ‌ترین و پرکاربرد ترین آنها عبارتند از سبک‌ کلاسیک، سبک معاصر، سبک مدرن و مینیمالیست که جزو مهم‌ترین متدهای طراحی و معماری در دنیا به شمار می‌روند.

۱- سبک کلاسیک در اجرای پروژه های اداری

همانطور که می‌دانیم سبک کلاسیک بر اساس زیبایی شناسی به جزئیات نیز تمرکز دارد. هنگامی که در طراحی و پیاده‌سازی ساختمان‌های اداری از آن استفاده می‌شود، تا حد امکان طراحی کامل و بی‌نقصی ارائه می‌کند.

۲- سبک معاصر

اخیرا سبک معاصر در طراحی و‌ اجرای پروژه های اداری  به یک الگوی مهم تبدیل شده است. رنگ‌های استفاده شده در این سبک باید خنثی باشند و به شکلی استفاده شوند که رنگ به خصوصی را القا نکنند. این سبک دارای مزیت‌های متفاوت و گوناگونی می‌باشد که نیاز به مطالع بیشتری دارد.

۳- سبک مدرن در اجرای پروژه های اداری

یکی دیگر از انواع سبک‌های معماری سبک مدرن می‌باشد که دارای اشکال و فرم‌های مختلف و بی‌شماری می‌باشد. مهم‌ترین مواد و متریالی که در این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل بتن، فلزات و شیشه می باشد و به دلیل شایستگی‌هایی که این سبک معماری دارد، مورد علاقه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

۴- سبک مینیمالیستی

این سبک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معماری است که سادگی را به نمایش می‌گذارد و از کمترین مصالح و اجزا در طراحی آن استفاده می‌گردد. در این سبک شما از نور طبیعی استفاده می‌کنید و از یک پالت تک رنگ در دفتر مینیمال خود استفاده کرده تا سادگی را به خوبی نمایش دهید.

طراحی و اجرای پروژه های اداری

همانطور که می‌دانیم طراحی دفتر کار بر اساس استانداردها و متدهای مختلف انجام می‌پذیرد. برخی از مهم‌ترین انواع دفاتر کاری عبارتند از دفتر کار سلولی، دفاتر پلان باز و دفتر فعالیت محور. هر کدام از این انواع دارای خصوصیات و نوع کاربری متفاوتی هستند که شرکت‌ها بر اساس نوع کاربری و اهدافی که دنبال می‌کنند از آنها در طراحی و پیاده‌سازی ساختمان اداری خود استفاده می‌کنند.

کلام پایانی

رعایت استانداردهای معماری و طراحی در اجرای پروژه های اداری می‌تواند به شما در ارتقا توانمندی‌های فردی و گروهی کارمندان و پرسنلتان کمک‌های موثری نماید. در همین رابطه، انواع مختلفی از ساختمان های اداری، تجاری وجود دارد که بر اساس استانداردهای مورد نیاز طراحی شده و در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرند. اما در همه این ساختمان‌ها رعایت فاکتورها و موارد کلیدی مهم و الزامی می باشد. برخی از مهمترین فاکتورها عبارتند از : ایمنی، حفاظت، محیط زیست، زیبایی شناختی و غیره که در طراحی و اجرای انواع محیط‌های اداری کاملاً ضروری می‌باشند. ما در مبلمان اداری بینو و با برخورداری از چندین تیم طراحی و صنعتگران، آمادگی این را داریم که به شما در طراحی و اجرای پروژه های اداری کمک کرده تا به اهداف خود در پیاده سازی ساختمان اداری دست یابید. اما به خاطر داشته باشید که همیشه رعایت استانداردهای روز و مدرن می‌تواند به شما در دستیابی به یک پروژه اداری موفق، کمک نماید.

سوالات متداول

۱- مهمترین فاکتورها در اجرای پروژه های اداری چیست؟

برای طراحی و پیاده سازی انواع پروژه‌های اداری باید به عوامل مهم و ضروری توجه شود که مهمترین آنها عبارتند از ایمنی و حفاظت، محیط زیست، زیبایی شناسی و اجرای استانداردهای طراحی و محیطی.

۲- آیا با هزینه‌های کمتر می‌توان پروژه‌های اداری را انجام داد؟

به طور حتم بله. پروژه هایی که با کمبود هزینه روبرو هستند، می توانند با استفاده از برنامه‌ریزی دقیق توسط تیم متخصص طراحی و اجرای مبلمان اداری بینو، هزینه‌های پروژه را کاهش دهند و به روند اجرا با موفقیت ادامه دهند.

BAYNOGROUP

ما را دنبال کنید!

برای دریافت آخرین اعلان ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

۵/۵ - (۱۳ امتیاز)