توسط: تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

فناوری به هر مقدار که پیشرفت کند نمی‌تواند جایگاه تعدادی از امکانات و ابزارها را دچار تغییر کند. یکی از این ابزارها «کتابخانه» است. کتاب خانه از دیرباز نمایان‌گر زیبایی، تجسم آینده نگری در سازمان‌ها بوده است. وجود یک کتابخانه در سازمان علاوه بر این که می‌تواند به کارمندان این انگیزه را بدهد که مطالعه کنند. نیروی انسانی هر سازمان یکی از با ارزش‌ترین سرمایه‌هاست. نیروی انسانی کارآمد و توانا نقش تعیین کننده‌ای در رشد و پیشرفت همه جانبه یک سازمان و شرکت دارد. کودکان و دانش آموزان هر جامعه به عنوان سرمایه انسانی آینده یک کشور باید از دوران کودکی آموزش تفکر خلاقانه و صحیح را دیده و در همه امور مهارت پیدا کنند تا بتوانند در آینده نیازهای یک جامعه را برطرف کنند. آموزش یک سویه از معلم به دانش آموز چیزی جز حفظ کردن مطالب و جلوگیری از خلاقیت و رشد ذهنی نیست.

وجود یک کتابخانه و کتابدار حرفه‌ای در آن مکان می‌تواند دری از علم و دانایی و خلاقیت را به روی دانش آموزان مشتاق با ذهن‌های آماده خلاقیت باز کند و آنان را با دنیایی از دانش روبرو سازد. کتابخانه به عنوان محیطی آرام و سالم و کتابدار به عنوان فردی دانش دوست می‌تواند با برنامه‌های جانبی و ایجاد علاقه و شور و اشتیاق سهم بزرگی در پیشرفت خلاقیت ذهنی دانش آموزان ایجاد کنند.

راهنمای جامع خرید کتابخانه: انواع مختلف مبلمان کتابخانه که برای محل کار خود نیاز دارید

جستجوی مبلمان کتابخانه حتی برای افراد مبتدی نیز می‌تواند گیج کننده باشد. ممکن است با توجه به تنوع و ساختارهای مختلف دکوراسیون اداری و سازمانی این که شما به چه قفسه‌ها و انبارهایی نیاز دارید می‌تواند کمی مشکل به نظر بی‌آید.

راهنمای جامع مبلمان کتابخانه به شما کمک می‌کند تا انواع قفسه‌های مختلفی را که می‌توانید در کتابخانه خود مورد استفاده قرار دهید را بشناسید تا انتخابی بهتر داشته باشید. از سویی دیگر کتابخانه در فضاهای اداری و اموزشی در حال حاضر ارزش زیادی دارد و وجود ان می‌تواند در کنار کاربردی بودن، فضایی دلپذیرتر و گویاتر از شما و سازمانتان به بازدیدکنندگان و مشتریان شما بدهد.

قفسه‌های کتاب دو طرفه

قفسه کتابی که در تصویر نشان داده شده است، یک واحد کتابخانه ۴ ستونی ۶ قفسه‌ای است که دارای یک نردبان است این کتابخانه به گونه‌ای طراحی شده تا از هر دو طرف بتوان از قفسه کتاب استفاده کرد. این نوع قفسه کتاب برای کتابخانه‌ها، مدارس، کالج‌ها و محل کار مناسب است. طراحی درخشان آن برای صرفه جویی در فضای گران بها و جریان هوا در فضای اتاق را ایجاد می‌کند.

کتابخانه دوطرفه به صرفه‌جویی در فضای اداری کمک می‌کند.
کتابخانه دوطرفه به صرفه‌جویی در فضای اداری کمک می‌کند.

قفسه کتاب کتابخانه با ارتفاع کم

قفسه‌های کتاب ارتفاع کم شبیه به واحدی که در تصویر نشان داده شده دسترسی آسان افراد به معلولین یا کودکان را به کتاب فراهم می‌کند. همچنین برای جلوه دادن میز اداری و میز مطالعه‌ی در اختیار، اجازه می‌دهد نور از پنجره وارد اتاق یا کتابخانه شود و فضای زیباتری را ایجاد کند.

این قفسه کتاب خاص روی چرخ قرار گرفته و بنابراین امکان انعطاف‌پذیری بیشتر در طرح کتابخانه را فراهم می‌کند. همچنین یتمامی طبقات انو از دو طرف باز هستند، بنابراین از هر دو طرف می‌توان به کتاب‌ها دسترسی پیدا کرد و فضای ارزشمندی را برای تعداد کتب بیشتر ایجاد می‌کند.

ارتفاع کم کتابخانه نور را برای فضای شما به ارمغان می‌آورد.
ارتفاع کم کتابخانه نور را برای فضای شما به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، پانل‌های انتهایی این کتابخانه به گونه‌ای طراحی شده تا بتوان کتاب‌ها را نمایش داد. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و یا فروشگاهی دارید می‌توانید از قفسه‌ها برای نشان دادن محصولات خود و یا محصولات خاص و جدید خود استفاده کنید. این کتاب خانه انتخابی بسیار ایده‌ال برای فروشگاه هاست.

استند نمایش کتاب

نمایش کتاب‌ها یک روش عالی برای نشان دادن عناوین جداگانه و دسترسی آسان به آن‌ها است. بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای گسترش کار خود با مجلات و روزنامه‌های مکتوب همکاری می‌کنند و این استندها می‌تواند برای نشان دادن این مجلات گستره‌ی همکاری و… بسیار موثر باشد.

استند نمایش نمایان‌گر کارهای رسانه‌ای شماست
استند نمایش نمایان‌گر کارهای رسانه‌ای شماست.

مبلمان کتابخانه کودکان

استفاده از کتابخانه در اتاق کودکان بسیار می‌تواند در نقش اینده‌ای که آن‌ها در زندگی قرار است ایفا کنند موثر باشد و از طرف علاقه‌ی ان‌ها به مطالعه را افزایش می‌دهد. برای آن طیف از افراد کتاب خانه می‌بایست متناسب با سن و حال آن ها باشد. رنگ، طرح، مبلمان و… نقش به سزایی در انتخاب کتابخانه برای کودکان دارد. به صورت کلی می‌بایست مبلمان کتاب خانه‌ی کودکان از ارتفاع کمتری برخوردار باشد، صندلی‌های سرگرم کننده‌ای را در اختیار آن‌ها بگذارد. صندلی‌های سرگرم کننده همچنین می‌توانند برای ایجاد محیطی مناسب برای کودکان، مناسب برای خواندن و یادگیری، نقش مهمی را ایفا کنند.

مبلمان کتابخانه کودکان می‌بایست آن‌ها را ترقب کند.
مبلمان کتابخانه کودکان می‌بایست آن‌ها را ترقب کند.

مناطق استراحت در کتابخانه

برخی از کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های کتاب دارای مناطق ویژه‌ای هستند. این مناطق به طور خاص طراحی شده‌اند تا به کاربران اجازه نشستن و مطالعه و مطالعه غیررسمی را بدهند.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید