توسط: تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

نقش دیوارها در دکوراسیون داخلی

 

هنگام وارد شدن به یک محیط جدید، خواه مسکونی باشد، اداری و یا تجاری، بیش از هر عنصر دیگر، دیوارها خودنمایی می‌کنند. دیوار مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر در دکوراسیون داخلی است. زیرا ضمن ایجاد حریم خصوصی، کاربردهای فراوانی دارد؛ بدین صورت که می‌تواند فضای داخلی را سامان دهد، قسمت‌هایی را در خود محصور نموده و برخی جاها را نیز از یکدیگر مجزا ساخته و از بخش‌های مختلف آن حفاظت کند. برای اینکه متوجه قدرت دیوارها شوید کافی است یک لحظه منزلتان را بدون دیوار تصور کنید و یا آنکه مجسم کنید که همۀ دیوارهای آن به رنگ قرمز درآمده!

برای آنکه در طراحی مکان مورد نظر خود دیوارهای زیبایی داشته باشیم و بتوانیم حداکثر استفاده را از آنها ببریم، باید به چند نکته توجه داشنه باشیم:

۱.آکوستیک دیوار:

بخش قابل ملاحظه‌ای از صدای منتشر شده در محیط، بستگی به دیوارها دارد. هنگام انتشار صدا در محیط، اولین عنصری که مرتعش می‌شود و صدا به آن می‌رسد، دیوار است. یکی از روش‌های پیشنهادی برای جلوی‌گیری از این پدیده، استفاده از بافت مناسب است.

۲.بافت دیوار:

بافت دیوار، هم روی آکوستیک محیط تأثیر دارد و هم بر روی دید بصری و نمای کلی اتاق. به طور مثال هنگامی که از سنگ آنتیک برای دیوارها استفاده می‌کنیم، هم بافت فضای مناسبی انتخاب کرده‌ایم و هم از لحاظ آکوستیک، انعکاس صدای کمتری در محیط  داریم. همچنین بافت بصری دیواری تأثیر زیادی در محیط دارد. یکی از ابزارهایی که شما می‌توانید بافت فضا را با آن تغییر دهید، طرح  متناسب کاغذ دیواری است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید