توسط: تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ 1 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text] خرید مبلمان اداری مناسب و مهم برای کارمندان چقدر مهم است؟ دفتر اداری با طرح‌های رنگارنگ، معماری‌های گوناگون، مبلمان اداری متفاوت و تجهیزات اداری مختلفی سامان می‌گیرد طراحی یک دفتر اداری یک حرفه و شغل مهم است که نیاز به دانش فراوان نسبت به تجهیزات، مبلمان اداری، بودجه و قیمت و سایر عوامل دیگر دارد. البته مهم این است که دفتر باید به گونه‌ای طراحی و تجهیز شده باشد که کارآیی و خلاقیت افراد را رشد دهد. تجهیزات اداری شامل مواردی مثل صندلی اداری، میز اداری، پارتیشن اداری، کابینت و فایل، کمد وکتابخانه و… هستند. در این مقاله ۱۰ نکته را با هم به اشتراک می‌گذاریم که باید پیش از خرید در مورد مبلمان اداری بدانید.

مبلمان اداری
خرید مبلمان اداری مناسب و مهم و افزایش بهره وری در کارمندان

دفتر خود را اندازه گیری کنید

ابتدا منطقه اداری خود را اندازه گیری کنید، پس از آن می‌توانید قسمت مبلمان اداری و بخش‌های دکوراسیون را با چیدمان مناسب تنظیم نمایید. البته بهتر است بدانید که باید اندازه گیری دقیق باشد.

رنگ مناسب انتخاب کنید

فقط آن رنگ‌هایی را انتخاب کنید که می‌تواند فضای الهام بخش دفتر شما به روشی فوق العاده ایجاد نماید.  رنگ باید بتواند فضای بی جان و بی روح اداری را جان ببخشد و آن را برای کارمندان جذاب نماید.  همچنین استفاده از المان نور می تواند باعث افزایش روشنایی دفتر، بهبود دید، و تصویری مثبت را به کارکنان از فضای سازمان بدهد. به‌عنوان مثال، سایه‌های آبی یا کم‌رنگ را برای سایه‌زنی اصلی، و سایه‌های برجسته مانند زرد را انتخاب کنید تا زندگی و شور و اشتیاق را به فضای اداری شما بیاورد. علاوه بر این برای نور می توانید از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید تا نور طبیعی را به فضای سازمان هدیه بدهید.

مواد مبلمان

جنس مبلمان اداری می تواند تمامی هزینه، زمان و سلیقه ای که شما به خرج می دهید تا فضای اداری را تجهیز کنید، تحت تاثیر قرار دهد. بنابریان پیش از خرید مبلمان اداری برای فضای اداری خود بهتر است از انواع مواد اولیه مبلمان اداری آگاهی کافی داشته باشید.در ادامه با انواع این مواد آشنا خواهیم شد:

چوب

متریال چوب باید با طرح رنگ و بخشی از دکوراسیون مبلمان اداری مطابقت داشته باشد. وزن آن باید سبک باشد تا بتوان به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابجا شود.

پلاستیک

در ادارات از پلاستیک بیشتر در صندلی و میز اداری استفاده می‌شود. اگر از پلاستیک برای اهداف مبلمان استفاده می‌کنید، ایده بسیار کارآمد و برازنده‌ای است که مبلمان اداری را بهینه کنید.

فولاد

استفاده از فولاد برای مبلمان اداری بسیار ماندگار و قوی است. همچنین می توان از مواد استیل در میز و صندلی‌های اداری استفاده کرد.

شیشه

پارتیشن های شیشه‌ای در فضای اداری نور را منعکس می‌کنند و فضا را باز می‌کنند. به یاد داشته باشید که با استفاده از پارتیشن های شیشه ای شما نمی‌توانید هیچ یک از آشفتگی‌های اداری خود را پنهان کنید.

چرم

پوشش مبلمان اداری چرم بسیار برازنده ی فضای های اداری رسمی است و می تواند جلوه ی بسیار خوبی به فضای اداری ببخشد. همچنین چرم های مصنوعی نیز در فضای اداری می تواند با توجه به ترکیب رنگ های مختلف بسیار برای یک سازمان کارآمد باشد.

صندلی اداری

صندلی اداری می بایست ویژگی های مختلفی را داشته باشد تا کارمندی که مدت های طولانی بر روی آن می نشیند و مشغول به کار است احساس راحتی نماید. ویژگی هایی چون ارگونومیک بودن، تنظیم ارتفاع، پشتی قابل تنظیم، چرخ دار بودن و … از مهمتری ویژگی های صندلی اداری هستند. همچنین صندلی اداری دارای انواع مختلف است که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

  • صندلی اداری کارشناسی
  • صندلی کنفرانس
  • صندلی‌ اداری ارگونومیک
  • صندلی مهمان (صندلی پذیرش)

میز اداری

میزاداری یکی از مهم ترین اجزای فضای اداری است. میز اداری باید دارای ویژگی هایی باشد که کاربر آن بتواند هنگام استفاده از میز اداری بالاترین کیفیت کاری و بهره وری خود را نشان دهد. انواع مختلف میز اداری عبارت اند از:

  • میز کامپیوتر
  • میز اجرایی
  • میز نبشی
  • میز منشی
  • میز  کارگروهی
  • میز تحریر L شکل
  • میز شیشه‌ای
  • میز اداری کارشناسی

مبل مهمان اداری

یک بخش از مبلمان اداری وجود دارد که کاربر عمده ی آن بازدیدکنندگان و مشتریان شما هستند. مشتریان و بازدیدکنندگان شما می بایست هنگام ورود به فضای اداری شما احساس راحتی آرامش کنند. از این روست که مبلمان ورودی و مبلمان پذیرش نقش موثری بر نحوه‌ی برداشت مشتریان و بازدیدکنندگان از بند شما خواهد داشت.

مبلمان اداری
خرید مبلمان اداری مناسب و مهم و افزایش بهره وری در کارکنان

کابینت و فضای ذخیره سازی اداری

فضای ذخیره‌سازی باید در دفتر بزرگ باشد، زیرا محل قرارگیری اسناد و مدارک است. اگر مبلمان از قفسه‌های چوبی و کابینت‌های ذخیره‌سازی باشد عالی و جذاب است.  بهتر است اندازه  کابینت بزرگ باشد تا حجم زیادی از فایل‌ها در آن گنجانده شود.

درب ورودی دفتر

در دفتر، هر دری باید پلاکی با نام و نشان مشخص داشته باشد. با استفاده از تابلوها می توان از آنچه در فضای اداری آن منطقه انجام می شود را بدون بازدید میدانی دانست.

لوازم جانبی اداری

لوازم میز، محصولات کاغذی، لوازم بایگانی، لوازم التحریر،لوازم پستی، لوازم کامپیوتر،چاپگر، ساعت زمان دار، لوازم صحافی، لوازم آویز، لوازم شناسایی از جمله تجهیزات جانبی هستند که در فضای اداری می بایست در دسترس کارمندان باشند.

قیمت را در نظر بگیرید

قیمت باید معقول و با مقدار بودجه اختصاص یافته مطابقت داشته باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید